Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Tuesday, June 1, 2010

Mayat bayi di belakang rumah saya

     Terdengar suara adik ipar saya memanggil dari luar bilik. "Kak Nora tidur ke?" Jawab saya, "Tak." Ayatnya selepas itu membuat jantung saya tersentak,"Ada bayi dibuang di belakang rumah." Saya segera mengenakan tudung dan menuruni tangga ke kawasan ke belakang rumah. Pagar rumah saya berhadapan dengan jalan besar. Kelihatan ada tape kuning polis yang diikat dengan tiang tangga rumah, seluas kawasan berbentuk segitiga kecil.Kelihatan beberapa orang polis, dan pemberita. Sebelah jalan telah ditutup (hanya sebelah jalan dibuka) bagi memudahkan sesi siasatan polis. Pada masa itu jam sudah menunjukkan jam 7.00 malam.
    Bayi itu telah ditutup dengan palstik hitam. Saya sedih benar dengan keadaan ini. Apalah dosa bayi ini sehingga diperlakukan sedemikian rupa. Yang bersalah mak dan bapanya yang barangkali tiada lagi perasaan kemanusian dan jiwa yang sudah dipenuhi dengan perasaan kebinatangan. Yang peliknya, belum pernah saya melihat anak kucing yang mati ditinggalkan di jalan itu, tidak juga anjing atau tupai. Nauzubillahhiminzalik. Saya tidak dapat memahami bagaimana mereka sanggup melakukan perkara sedemikian rupa.
    Seorang inspektor mendapatkan keterangan adik ipar saya, sekadar kepastian yang kami tidak sempat melihat apa-apa perbuatan atau tindakan yang mencurigakan sebelum ini. maklumlah, petang tadi hujan, petir agak kuat: seolah ribut. saya sendiri berbaring malas  di bilik setelah agak lambat pulang dari sekolah. (jam 4.30 petang)
   Situasi  membawa pulang mayat bayi ini hanya selesai pada jam 8.40 malam, setelah siasatan dilakukan oleh sepasukan forensik. Sempat mengintai wajah bayi yang dipusingkan, cukup sifatnya. I  hardly can't stop crying.. hibanya melihat keadaan ini. Menurut jiran saya, bayi itu bayi lelaki. Apa pun yang telah berlaku, saya harapkan ibubapa bayi ini akan bertaubat dengan sebesar-besar taubat. Melakukan zina sehingga mengandung anak luar taraf, dan membuangnya pula di tempat awam.. (saya tidak tahu, adakah bayi ini mati di tempat kejadian atau sebaliknya) Jauh di sudut hati, nasib baik manusia ini mengandung selama 9 bulan 10 hari (+ -+) kalau tidak, kes akan meningkat sehingga 4 kali banyaknya jikamanusia  hanya mengandung selama 3 bulan seperti kucing...

   Selaulnya hanya membaca di akhbar dan mendengar berita, kali ini betul2 di belakang rumah sendiri.. ya Allah... Kejamnya manusia.

No comments: