Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Wednesday, April 1, 2009

April Fool



'Hai, tak de ke murid yang mahu lakukan kejutan dengan menghantar 'april fool', bmw sebijik???



Walaupun hari ini 1st april, suami tercinta saya, bukan sahaja tidak melakukan cerita atau lawak 'april fool' malah telah benar-benar meringankan bahu saya dengan melakukan dobi baju kami secara percuma.Apabila sampai sahaja ke rumah melihat baju sudah tergantung di belakang... Aduh! leganya. Semoga Allah sahaja membalas jasanya.Tangan dan kaki pun sudah terasa bagai tak boleh angkat lagi... sudah 'fool kan diri'.. walau pun diminta masak ringkas, kira oklah.. padahal sudah diprogramkan di dalam hati, agar 'dinner' kat luar sahaja lah... tapi dek kerana kebaikan hatinya, bolehlah setakat masak 'fooooool' saja.. ha ha..

Ada beberapa orang murid saya konon-kononnya mahu lakukan jokes 'april fool' tapi gagal mengena sebab jawapan saya macam tak kisah pun. Seorang tu, tiba-tiba bertanya kenapa mata saya merah. Saya kata, 'cikgu keturunan drakula.' Lagipun, memang mata saya yang sebelah kiri ada 'satu dot' merah,sebab kena tumbuk dek kawan lelaki semasa saya berusia 11 tahun, darjah lima dulu.

Ceritanya semasa itu saya menjadi pengawas, saya mengarahkan kawan saya duduk diam-diam sebab membuat bising.Dia geram dengan saya, dan 'swing' sebiji penumbuk.Terus saya menangis giler, ya lah dah lebam mata.Terus mak saya bawa ke hospital, nasib baik mata hitam saya tidak cedera.Kalau tidak, ya Allah, jadilah saya cikgu lanun, ada mata sebelah sahaja.Allah maha kaya, menjauhkan saya daripada bala!

Apabila di kelas, ada murid yang sengaja mahu kenakan saya, kononnya ada murid yang calarkan kereta saya.Saya kata, 'tak pa, nanti cikgu sumpah budak tu jadi katak saja" yang lain ketawa saja. Saya sambung lagi, ' memang dia tak akan bertukar jadi katak, tapi 'brain' dia akan berfungsi macam katak.. he he.. dan saya sambung dengan ketawa. Dia pun berkata, "april fool cikgu" ... saya sengih je la, sebab ceritanya tidak menakutkan saya pun. semuanya bukanlah sebab saya ingat pun hari ini 1st April, tapi... setelah berjuta-juta peristiwa yang mengejutkan hidup kita, barangkali kita sudah sedikit 'imun' dengan perkara-perkara yang kecil.

Kalau semasa baru berkidmat, kalau ada murid yang berkata, 'cikgu, tudung cikgu senget', kecoh juga saya... membetulkan tudung... sekarang, ala, saya kata,' biar je lah... awak bukan belajar daripada tudung cikgu yang senget... awak perlu dengar daripada mulut cikgu, idea dan penjelasan cikgu'... he he.. susah nak kenakan cikgu seperti saya.

Teringat saya semasa zaman persekolahan dulu, di SMK Sultanah Bahiyah, kita orang selalu kenakan Mr Lee, guru matematik tambahan kami... he he..macam-macam perkara... With is tak baik sebenarnya... ampun.. harap mr lee maafkan kami.. antaranya bubuh kapur dekat kerusi, bila dia duduk, ' april fool'... ada sekali tu, kita orang kata Miss X (entah apa nama cikgu ni) panggil dia, sebabboth of this cikgu adalah single.... (tapi anda dilarang mencuba, nanti tak berkat ilmu, sebab tu lah saya kantoi add mate saya... he he)

No comments: