Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Tuesday, November 20, 2012

Vietnam... part 1

   Lawatan ke Saigon (nama lama) atau Ho Chin Minh mmeberi satu pengalaman baru yang tidak boleh ditukar ganti dengan wang ringgit. Berbeza dengan tempat-tempat lain yang saya lawati, saya berasakan tempat ini wajib dikunjungi lagi; apatah lagi jika mahu melibatkan dengan anak-anak remaja. Biar mereka melihat akan kesusahan orang yang mencari pendapatan. Biar mereka melihat semangat orang Vietnam yang bersusah payah demi sesuap nasi!  Biar mereka melihat bahana peperangan yang pernah melanda. 

   Ramai orang bercerita tentang kurangnya keramahan orang Vietnam dalam menyambut kedatangan tetamu ke dalam negara mereka. I have to say, it's true. Pegawai imegresen yang menyambut kita, mempamerkan wajah serius (100% kemasaman) Andai kita tersenyum pun, mereka tidak menyambutnya. Jadi, jangan fikir anda boleh menggoda atau mengorat! Senyuman sejuta ringgit Viet dong anda tiada maknanya kepada mereka! Tetapi sambutan rombongan kami di sambut oleh Steven yang peramah, sedikit loyar buruk dan amat menghiburkan. Rombongan kami ke sana melalui Syarikat Plus and Plus (ditemani Zara dari Malaysia) dan Tourist guide di Vietnam (steven) Kali pertama saya rasakan, tourist guide kami tidak mebosankan sama sekali, ceria dan sentiasa bertenaga! Cumanya, saya ingin katakan, "Mind his english".. hahahaha.

   Jelas, bahasa inggeris bukanlah bahasa kedua di sini. Pernah dijajah oleh Perancis dan bahasa ini menjadi bahasa kedua di sana. Rata-rata penduduk yang bekerja sebagai penjual boleh berbahasa inggeris (broken English) dan ada yang boleh berbahasa Melayu (sikit-sikit) Jadi keperluan kepada bahasa mesin kira (calculator) adalah sangat tinggi. Jika bertanyakan harga, mereka akan menekan harga, jika  ingin menawarkan harga, tekan pula harga anda! Kira-kira 4 hari di sana, kecekapan saya menggunakan mesin kira sudah boleh mengalahkan seorang akauntan! hahaha



   
 (Gambar-gambar di atas adalah masakan di Restaurat Baba dan Nyonya)
      Kami bertolak kira-kira 2.30 petang dan tiba sejam 47 minit kemudiannya di Lapangan terbang Ho Chin Minh. Disambut oleh bas yang sangat cantik dan selesa. Terus check in ke hotel, diberi masa sejam untuk bersiap dan makan malam. Makan malam pertama di Restaurant Baba Nyonya.

  Masakan mereka lebih kurang Malaysia juga, cuma agak berbeza dari segi asakan yang kita tidak biasa makan seperti batang teratai (gambar masakan yang berwarna coklat dgn hiasan cili) yang dimasak/digoreng dgn sedikit kuah. Rasanya seperti batang keladi. Cuma saya rasa lebih sedap jika dimasak asam pedas dengan isi ikan kembung. Yummy. Kerabu mangga seperti ala-ala thai juga, amat sedap. Selain itu, sup seaweed/ rumpai laut yang saya rasa kurang enak. (sebab tak begitu suka seaweed dan tidak biasa makan dalam bentuk sup, biasanya hanya dalam bentuk snek yang kering) Ayam masak cili, ala-ala Baba dan Nyonya di Melaka juga, telur dadar bercampur sayuran dan akhirnya ditutup dengan rojak buah (sama seperti hidangan kita juga)

  Dan pulang sahaja dari hotel, kami dibenarkan melawat pasar malam. Dari Hotel Kingston kira-kira 5 minit perjalanan sahaja. Dan pada malam itu, saya tidak menunggu lama untuk membeli cenderahati yang saya suka! Gambar-gambar di bawah adalah gambar dalam bilik saya (Hotel Kingston)







No comments: