Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Tuesday, September 6, 2011

Raya.. raya.. raya

   Raya semakin suram, agaknya sebab kita bukan lagi di bawah 'umur'... kalau budak2 sedap kutip duit raya la.. orang tua kena keluarkan duit raya. Raya, pada saya lebih kepada pertemuan kaum keluarga, makan2, sembang-sembang... itu saja.


Malam raya dan raya pertama...
    Malam Raya, aktiviti agak terhad sebab mama saya dan mak ngah saya ke masjid. Di Langkawi, masjid digunakan dengan sebaik mungkin (saya percaya begitu juga dengan tempat lain) Dilakukan sembahyang  sunat tasbih, dan sebagainya di masjid. Siangnya biasalah, aktiviti memasak rendang, kuah kacang. Dan tahun ni, kami tak sempat memasak serunding Terengganu.. bagi saya, serunding ni paling sedap sebab 1 kilogram daging, dimasak bersama sekilogram bawang merah juga.. sedap! garing! dan bauan bawang yg wangi. Pagi hari raya, saya memasak masak lodeh, kari ayam buat suami. Menyedari yang masakan saya tentulah tidak akan sama dengan masakan arwah ibunya.... pun buat mengubat rindu, apalah salahnya. Bernasib baik, masak lodeh itu kata suami, "best." Dan dia jarang memberi pujian kalau setakat ;cukup makan' saja.. he he Saya tidak peduli tentang apa kata orang lain, asalkan suami suka, maklumlah sebagai johorian, masak lodeh, kari ayam, kuah kacang, serunding, rendang, nasi minyak, ketupat nasi: memang makanan wajib mereka. Di utara, cukup sekadar ketupat palas, rendang, kari ayam (ada atau tidak ada, okay) nasi tomato atau nasi minyak, kuah kacang, sudah memadai. Di Langkawi, laksa utara merupakan hdangan yang agak 'wajib' juga memandangkan di sana mudah mendapat ikan yang segar.Habis bunga kantan, sukar didapati di Langkawi kerana penangan 'laksa utara' ini. Satu hidangan kesukaan lain adalah bihun sup!
   Hari Raya kedua, 31.8.2011
  Hari yang biasa juga, cumanya, ulangtahun perkahwinan saya yang ke 11. Tiada sambutan istimewa pun, sekadar makan2 yang biasa2 sahaja. Mendapat hadiah istimewa daripada suami: Rahsianya, beli sendiri hadiah dan 'ongkosnya' claim daripada suami. Dah tentu-tentu, akan mendapat hadiah yang memuaskan hati.. he he he.. selalu saya mendengar celoteh isteri yang tidak berpuas hati dengan hadiah daripada suami. Apa susahnya, belilah sendiri, minta dia bayarkan... kadangkala manalah logik, suami boleh membaca isihati isteri dengan baik: lepas tu nak tak puas hati pula.Dan saya, belum belikan dia apa-apa lagi.. hmmmm... dan kebetulan, mama saya mendapat notebook, hadiah drp bapa saya, dan bakal mendapat satu lagi notebook, saya minta belikan notebook itu daripada mama sayalah: kebetulan sedang mencari sebuah notebook juga, agak susah 'mengarak' laptop ke sana dan kesini.... he he...  Jadi macam dua kali hadiah jugalah... he he he..

   Dan hadiah yang cukup istimewa, murid2 saya yang sudah hampir 10 tahun tidak bertemu, bertemu lagi di rumah saya... kebetulan, ketika itu mereka hadir kenduri kahwin saya 11 tahun lepas.. alangkah manisnya... mungkin tahun depan, sambutan bersama kawan2, di Hari Merdeka... siapa tahu?

  Raya ketiga dan seterusnya...
   Macam biasa saja, melawat ke rumah besan mama saya dan besan mak ngah... itu saja. seronok berdengar deru air terjun di halaman rumah mama: rasa bagaikan tidak mahu kembali lagi ke KL... waduh! nyaman! Mula berangan mahu membuat satu air terjun yang comel nanti di halaman rumah.. deruan air mengasyikkan, mententeramkan jiwa....

   Alangkah bagusnya kalau cuti raya kekal sebulan.. wahhh!


No comments: