Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Sunday, June 22, 2008

Bengkel penulisan KarnaDya




Sabtu 21 Jun 2008, Bengkel Karnadya telah diadakan di Perpustakaan Kuala Lumpur. Mendengarkan nama Perpustakaan KL inipun, hati terasa 'hhmm' kat mana ya.. ada peta dan arah tuju yang dilampirkan di ruangan web KarnaDya, pun hati terasa .. masih tidak pasti..

saya keluar lebih awal, sepatutnya dalam 15 minit sahaja ke sana, tetapi sebab kurang pasti arah jalan ke sana, saya keluar 45 minit lebih awal.Library itu terletak di belakang padang merdeka.Sepatutnya masuk melalui hadapan padang Merdeka (mengikut peta yang diberikan)Alih-alih bila sampai ke jalan menuju jalan Raja, jalan itu ditutup pulak.. ada perarakan ... alamak, sudah! Hati dan fikiran mulalah jadi keliru... ada 20 minit lagi sebelum majlis dimulakan..

Jantung rasa berdebar-debar...saya memang tak suka lambat ke satu tempat atau majlis.Kalau saya berjanji saya akan pastikan saya akan tiba 10 minit lebih awal daripada masa.Sejak dari kecil lagi, keluarga saya dididik sedemikian rupa.Saya ingat semasa kecil dulu, kalau dikatakan jam 9, maknanya jam 9 sudah berada dalam kereta.Bapa saya akan menghidupkan enjin kereta tepat jam 9.

Setelah berpusing-pusing entah ke mana arah, saya berdoa dalam hati, janganlah saya lambat... tak best la.. akhirnya berjumpa juga, 5 minit sebelum jam 10.00 pagi.berlarilah saya ke perpustakaan itu.Dalam perjalanan bertemu ramai abang-abang tentera.. he he... Setelah mendaftar, saya masuk ke dewan, memilih tempat paling depan (memang tak suka duduk di belakang majlis ilmu- pantang sangat-sangat.. tapi kalau meeting, tak mengapa di belakang, he he)

Pihak KarnaDya terpaksa memulakan majlis 15 minit lebih lewat memandangkan ramai lagi yang belum tiba.Ternyata bengkel ini tidak mengecewakan sama sekali.Banyak tips yang berguna.

Dimulakan dengan saudari Lim Fei Fang(harap namanya betul- anak kepada Lim Swee Tin, orang besar satera juga) menerangkan berkaitan KarnaDya dan seterusnya format penulisan. (sebenarnya saya sudah tahu, ada buku rujukan berkaitan ini tetapi masih tidak rugi mendengar dan mencatat)dan banyak lagi pengetahuan yang masih tidak saya fahami, sebab syarikat penerbitan yang berbeza, berbeza juga syarat-syaratnya...

Saya bangga sekali mendengar bahawa, KarnaDya sangat mementingkan budaya mendaulatkan 'Bahasa Melayu' yang sekarang ini dikenali dengan Bahasa Malaysia.Mereka sangat pentingkan ketepatan ejaan malah penulisanpun tidak dibenarkan menggunakan 'manglish', B Malaysia + Bahasa Inggeris.Hmm, nampaknya inilah perkara yang saya sering buat... kebiasaan, kalau orang dengar saya bercakap, memang rojak, manglish... saya kira tidak salah menulis menggunakan manglish, supaya dapat natural, macam kita bercakap... tapi menurut, Fang, buku-buku mereka kebanyakkan dihantar ke library (opps perpustakaan) jadi, adalah penting bagi memastikan buku-buku mereka tidak diputar penggunaan bahasanya..nampaknya saya kena edit banyak manglish dalam penulisan saya...

Sesi kedua, oleh Encik Faez/Faiz( tidak pasti ejaannya) berkaitan pemasaran KarnaDya.Well ternyata tepat sangat kenyataan dia, Malaysian kurang membaca.Pernah dinyatakan Malaysian hanya membaca dua buku sahaja setahun, bukan bagi sayalah.Saya banyam membaca.Saya suka membaca.

Dan Sesi ketiga, yang paling saya tunggu, Puan Aina Emir.Seronoknya rasa dapat bertentang mata dengan Puan Aina.Ransangan yang diberikan sangat memotivasikan diri... hmm bukan senang mahu menjadi penulis, perlu kominmen, disiplin. saya tuliskan petikannya yang sangat menarik hati saya

" Buku adalah makanan minda dan jiwi.Berilah inspirasi kepasa mereka.Apabila jiwa tertekan, jiwa yang sama juga perlukan penawarnya.Jadikanlah bangsa kita bangsa yang membaca.dan pesanannya, tulislah dengan mata, hati dan jiwa raga."

" Penulis juga perlu bina identiti diri.. otu yang penting"

Saya tahu dan sentiasa sedar, saya kurang disiplin..saya habiskan buku pertama saya setahun... Jun 2007-jun 2008, maksudnya, tiada displin langsung... kenalah ubah keadaan itu...

Saya setuju benar dengan kata-kata Puan Aina yang menyentuh bahawa, 'paradigma minda orang kita mesti diubah.Novel cinta bukannya tidak membina minda." itulah niat saya dalam penulisan, menyampaikan ilmu dalam bentuk santai. Membaca sambil pengembara dan mengutip ilmu pengetahuan... kalau tidak takkanlah saya duduk di depan internet berjam-jam lamanya untuk mengutip fakta sebenar.. saya tidak mahu masukkan fakta palsu dalam novel saya... itu satu tanggungjawab dalam agama dan sosial, hanya menyatakan ' sesuatuyang benar sahaja'

KarnaDya juga ternyata sangat merendah diri..saya ingat lagi ucapan terkahir Lim Fei Fang.. ada sedikit jamuan ringan oleh KarnaDya.. saya bayangkan ada kueh-kueh sajalah.. sebenarnya tidak kisah kalau tiada jamuan sekalipun... kursus secara percuma, apa lagi yang kita mahukan?

Ternyata nasi putih, bihun goreng, ayam panggang, kueh, buah-buahan dan minuman bukanlah sepatutnya disebut 'ringan'..being humble... terima kasih KarnaDya..

Kalau anda diberi peluang dan bercita-cita menjadi penulis, jangan lepaskan peluang jika ada ditawarkan oleh KarnaDya.. saya dengar-dengar Nov/Disember depan..jangan lepaskan peluang keemasan ini.

No comments: