Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Saturday, November 1, 2008

Satu hari di bulan november...



Satu hari dalam bulan nov lama dulu.. buat pertama kali, saya jatuh cinta... I was in love.. kalau anda pernah dilamun cinta, atau pernah berasa 'jatuh cinta', pasti anda tahu apakah 'cinta' yang dimaksudkan... kata peribahasa lama, makan tak kenyang, mandi tak basah, malahan tidur pun tak lena... sebenarnya bukanlah makan-makan pun sampai tak kenyang.. mana mungkin kalau sudah 'dibedal' sepinggan nasi, tak juga kenyang-kenyang... kalau sudah disiram air, mana mungkin badan tidak basah... kalau tidur, mungkinlah, kadang kala tidaklah juga tidak lena, tetapi, tidur akan diganggu dengan ingatan yang kuat terhadap dia..sekejap-sekejap terjaga... sepanjang malam.. begitu bijaksananya orang-orang tua dahulu meletakkan bayangan yang begitu terhadap orang yang sedang dilamun cinta.. bagi menunjukkan semua perkara yang dilakukan, seakan tidak menjadi lagi.. dek penangan 'dia'yang seorang itu...

Membaca buku Dr.H.M. Tuah Iskandar, menjadikan saya mengiyakan sahaja apa yang dibaratkannya (ulasan peribahasa Inggeris lama) yang mengatakan, ... hanya perlu sesaat untuk kita jatuh cinta, tapi mungkin memerlukan selamanya ingatan cinta itu terhadap seseorang.. well!!! mengingatinya seumur hidup?? entahlah, seakan perkataan 'magic' di situ.. disebabkan umur saya baharu setahun jagung barangkali pada tahun itu, 'cinta' itu berbekas lama di hati dan memori saya.. dan yang peliknya, sampai sekarang, saya masih lagi diserang mimpi yang lama-lama dahulu, padahal sudah lama sangat saya tinggalkan 'kisah cinta kali pertama'..

Kalau mahu dibandingkan 'cinta'saya dan suami (kekasih hati sekarang' tentulah, cinta kami lebih hebat dibandingkan dengan sidia.. he he.. bertemu di internet, berkasih dengan dipisahkan utara dan selatan... hmm..

Dalam satu situasi, saya bertemu sidia ni,ada saya 'rakamkan' dua keping gambar dia.. (masa tu, tak de lagi kamera digital he he..masih pakai filem)

dia kata, " nak buat apa?"
Kata saya, " kalau kita tak jadi kahwin, boleh la saya simpan gambar you, tunjukkan pada anak cucu saya nanti" dalam hati berbisik-bisik.. hai mamat ni, takkanlah tak jadi pulak.. main-main acah je..sebab sudah kenal keluarganya, mana pulak tidak menjadi...

.. dan terbukti 'cinta'itu tidaklah menjadi..lama berarak dengan perasaan.. lama juga mengenali dia, hampir 7 tahun.. seperti yang selalu dikatakan dek orang tua-tua, 'orang kahwin lagikan bercerai, apalah sangat dengan orang yang bercinta'.. pokoknya kenalah redha, pasti Allah ada menyediakan rencana yang lebih baik kepada kita... melepaskan kenangan tidaklah semudah yang disangka... badan susut, hilang 3 kg sebulan saja... masa tu baru 45 kg.. he he.. comel je.. masa tu la..

'Cinta lama ' itu sudah lama hilang..cuma memorinya masih lagi basah dalam ingatan...salahkah mengingatinya???

No comments: