Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Tuesday, December 8, 2009

Hari berlibur...


lipstik case hanya RM 10 untuk 6 .. sangat murah,biasanya saya beli RM 5 each.. (buy at Lucky Nyonya)



Ini beg saya...



Ini yang classic look, beg dinner saya lebih moden sikit,but still calssic look..

Dari semalam lagi,saya sudah programkan mahu berlibur, pergi Hong Kong. Tak payah beli tiket kapal terbang,tak kisah kalau paspot sudah tamat tempohnya,tak boleh bawa visa card (kredit atau debit) perlu cash,botol air,100 plus kalau takut dah penat,otak yang waras dan purse yang sihat...
Pergi ke Kelana Jaya,ambil tiket berharga RM 2.10 dan 20 minit,dah sampai.. saya berlibur ke Petaling Street... grap myself satu beg dinner Chanel... and later claim dekat my husband sebab hari tu birthday dia tak belikan hadiah sebab sudah bawa dinner (at a nice place but still,rasa tak kaci la)
Belikan juga mak ngah saya purse for her birthday...

Kalau ke PS sekarang sudah selamat.Ada ramai polis perlancungan di sana. Anda boleh berjalan dan periksa (window shopping dulu) sebelum membuat pilihan membeli kerana setiap kedai mempunyai koleksi yang berbeza. Tipsnya senang saja;Tips pertama: harga yang diberi,minta kurangkan 50% (atau atas sikit, 60% - harga untuk Malaysian,sudah murah.. kalau pelancung luar sure 200-300 harganya . Penjual kata: harga Satu Malaysia sama..meaning - Malaysian,harga standard la... kalau tak dapat naik lah sikit.) Beg saya tadi asalnya RM 100, dia kurangkan ke RM80,saya minta RM60,tak dapat... minta harga tengah-tengahlah, RM 70.. kira okaylah sebab kulit asli (kalau tak percaya minta diorang test,dia akan cucuh beg dengan api - kulit ori tidak akan terbakar)

Tips kedua,nak bagi cromnya tahan lama,layerkan dengan nail polisher, sapu satu layer,letak di kipas pagi kering,sapu lagi sehingga 4-5 layer. Beg kulit perlu disimpan dalam karungnya,sesekali keluarkan dan anginkan dia. Pengalaman saya beg dari PS lebih tahan lama,bertahun-tahun daripada beg yang dibeli semasa sales daripada Mall lain sebab bahan yang digunkan adalah PVC + kulit sikit jadi,tak sampai setahun sudah retak dan kena buang menyebabkan sakit hati (dan harganya lebih mahal daripada PS - kadangkala sampai RM 100-250.. kan membazir namanya)Ada beg saya yang saya beli dari Penang dulu, (back in 1996 - masih elok lagi, tak ada cacat celanya, ingat pass je la kat anak-anak buah yang akan remaja.. he he - sebab beg tu rugged sesuai untuk remaja..)

Cuma satu saja pantang larangnya,kalau tak mahu beli tak payahlah mahu tawar menawar.. nanti marahlah sipenjual tu.. penat dia bercakap.

Saya teringatkan satu cerita kawan saya,saya ada beli handbeg sebelum ini,entah apa jenamanya,bila pakai,kawan saya ni,membelek-belek... saya terus beritahu dia,ala, ni bukan ori punya.., terus dia sedih,sebab bapa dia beli yang ori punya, RM 3000, lebih kurang je yang saya punya, tak sampai RM 100.. he he.. mungkin adalah beza,kalau diteliti, tapi ,ada saya peduli, kalau pakai tak ori,dan orang tahu tak ori... kita pakai beg jenama bukan bertujuan menunjuk kekayaan (in my case menunjukkan kemiskinan sebab tak ori) Kita pakai untuk sekadar membawa pelbagai alatan kita (machine gun, pen,kad nama - in case terjumpa member lama,etc) So,kenapa risau... bukannya kena tangkap polis kalau pakai tak ori... tapi kalau cari isteri atau suami, carilah yang ori...


Kemudian saya singgah ke Pasar Budaya (Central Market)sudah agak lama tidak ke sana,entah-entah sudah setahun... sudah berubah wajah,cantik,kemas dan tidak menyangka banyak perubahan yang dibawa. Belikan cenderahati sikit2 sebab nak balik kampung. tapi memang terkejutlah tengok,banyak barangan budaya Malaysia dan amat murah.

Sudah nak balik,di sebelah kanan CM kalau dari pintu depan,anda berpeluang membuat setem anda sendiri (gambar anda) dengan hanya bayaran semurah RM 19.. perlu bawa gambar dalam pendrive atau disk (soft copy) dalam 15 minit,setem anda boleh digunakan. (Setem 30 sen,20 keping = RM 19) dan (setem 50 sen x 20 keping = RM 28 keping)Tak lah mahal sangat,tapi kalau nak hantar sampai 100 keping,boleh muflis juga... Dan terasa rugi,lupa pulak bawa kamera.. alamak...

Kemudian terjumpa kedai yang menjual madu.. madu daripada ladang ternakan Malaysia dari Melaka. Saya beli Super Madu (sebabnya mengandungi 7 jenis komponen madu - Royal jelly,propolis,bee pollen,pupa,bee venom,pure honey dan bee wax) jadi tak payah lagi ambil vitamin yang macam-macam. After all,madu adalah juga makanan yang digalakkan oleh Islam.

Bila difikirkan balik,entahlah,kenapa orang Malaysia sibuk-sibuk mahu ke Bandung sekadar mahu beli beg tangan,kalau mahu melancung lainlah.. dapat melihat tempat orang.. saya pernah ke Bandung,Jakarta - lama dulu,tapi masa tu taklah macam sekarang.. tak ada la beg2 berjenama yang kononnya original (manalah ori, high class tiru.. tapi ada juga yang biasa je...) Jadi,just naik LRT turun dekat CM dan berjalan kaki ke sana. Cumanya kalau anda sudah 'jatuh hati' dengan satu jenama beg di internet,susahlah mahu cari, sebab koleksi tidak berdasarkan di internet... orang Kedah kata, "tengok,langut (dongak kepala),beli, bayaq.."

Mungkin perlu lagi ke sana selepas balik kampung... kenalah jayakan Konsep Cuti-cuti Malaysia,semuanya ada di sini.

No comments: