Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Wednesday, April 22, 2009

Hmmm panasnya

Dalam sebulan ni, cuasa terasa membahang, panas menggila.Badan pun rasa bagai tak begitu 'funtional' sepenuhnya.Balik sekolah tanpa mengira jam berapa, selalu 'nappppp' sekejap (which means 1-2 hours he he)panas ni menjadikan saya kurang produktif.Lama saya tidak ambil napp, sebab tidur pada waktu siang tu tidak baik untuk kesihatan terutamanya selepas waktu asar...bagaimanapun, aircond ada di bilik tidur, bila sudah di bilik, apa lagi, ambillah peluang 'swimming' di katil la.

Teringat saya kepada kak Rumi,antara senior kesayangan saya, kalau saya merungut 'panas', dia akan kata, " ni baru panas kat dunia, belum lagi di akhirat", yang menjadikan kita sentiasa beringat akan segalanya kehidupan di dunia ni...sekarang kak Rumi sudah berpencen, "miss her so much"... semasa kak rumi di sekolah dulu, dia lah tempat ramai antara kami mengadu.' Taking to her, really give us a big release... what a lost!!

Tadi masa di kelas 3 angsana, saya bergurau apabila murid saya bercakap-cakap 9kalau boleh in my class 100% mesti dengar penjelasan saya,kalau perlu two ways communication, barulah mereka bercakap. Mendengar sangat penting, kalau tidak, merekaakan 'miss' penjelasan.Sejarah pula matapelajaran yang berkait antara satu sama lain, 'miss'satu perkara, akan 'lost' perkara yang lain pula.

Saya kata, 'kan cikgu swing awak sekali, baru awak tahu?"

murid saya,"ala, cikgu kuat sangat ke?" sambil ersenyum-senyum.

saya balas," kalau awak setakat 35kg, cikgu ni 68 kg, terpelanting awak nanti"

murid saya yang mungkin berniat membodek, " mana ada cikgu, cikgu nampak slim saja"

saya, " ialah la tu. I look like baby hipo already, mana ada slim, unless you memang nak bodek cikgu...ha ha.. but still no extra marks for you, next mid exam"

Melihat kepada keboringan bebudak tu, saya bawalah mereka ke cerita lama sikit, kata saya, saya cuma 48 kg sebelum berkahwin.then, my hubby make me so happy by married with me, jadi badan pun naik la... he he..so the moralof the story, awak baru 15 tahun, jangan nak kahwin pulak... nanti cepat jadi baby hipo.. disambut gelak ketawa, dan pelajaran pun bersambung...

Selepas 15 minit, saya minta izin 'brake'1 minit untuk minum.melihat saya minum air yang berwarna hijau, sekali lagi murid saya bertanya, "apa yang cikgu minum?"

"klorofil, sebab cuaca yang panas ni.klorofil menyejukkan badan.lagi pun ia membekalkan oksigen"

" sistem perkumuhan pun senang, " jelas saya dari segi sains la.

"awak tengok lembu, kerbau, kan senang sistem perkumuhannya." rupanya disambut gelak ketawa budak-budak tu.

"kenapa?", soal saya pelik.

"kalau orang, buang macam lembu jugak cikgu?", agaknya diorang membayangkan manusia 'membuang' macam lembu kerbau, memang la kelakar.

Tergelak besar saya jadinya. Sebijak-bijak murid, they're still kids.

"lembu kerbau, kan makan rumbut je. man are different.Kita kan makan macam2, tak de la buang macam lembu pula.

Pelajaran bersambung dan berhenti apabila tamat masanya. Saya pulak keluar kelas sambil tersenyum sumbing. kelakarnya!!

2 comments:

AbnormalSuam said...

baiknya cikgu....

Teringat zaman aku sekolah dulu... tahun-tahun 70-an... cikgu memang garang. Anak murid semuanya menikus. Kalau ada seorang cikgu yang bawa rotan masa mengajar tu, jangankan suara, bunyi nafas pun susah nak dengar. Suaranya saja melengking macam suara anak gajah tertelan tulang.

Zaman sekarang...

Cikgu lalu depan muka pun, anak murid buat lawak saja. Belum cikgu jerkah, anak murid dan jelirkan lidah. Belum cikgu cubit, surat saman mak bapak dah sampai di meja...

Nora Isma Fuad said...

he he.. tak juga baik, ada masa saya main marah jer, tak ada jokes.. itulah yang dikata ada masanya pedas je, ada masa manis, masam juga...

bebudak memang tak hormat cikgu, itulah sebabnya.