Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Friday, April 3, 2009

wajah seorang guru.





Selalu kita mendengar, gambar sering kali menceritakan pelbagai kisah. Pun begitu pernah terjemahkan daripada pepatah Inggeris, ' never judge the book by it's cover'... kadang kala atau seringkali telahan kita tidak akan mengena.Orang yang berwajah ayu, nampak sopan perilakunya boleh menjadi 'iblis' yang paling kejam dan dahsyat sekali. Atau barangkali, berwajah ala-ala 'crook' atau 'kojak' (barangkali orang yang season dah sahaja yang tahu istilah ini.. he he... kalau anda tidak tahu, maknanya ada selamatlah, belum season lagi la) Kojak merupakan tajuk filem penyiasatan dahulu kala, heronya botak tapi kira ok lah...

Sudah beberapa orang murid bertanya saya, kenapa cikgu letakkan gambar husband cikgu kat blog.. saya dengan pasti menjawab, 'kenapa pulak?... takkanlah cikgu nak letak gambar husband orang lain? adus! kena belantan nanti dek isteri orang tu'

Sebelum orang lain bertanya, husband saya merupakan orang pertama yang bertanya, kenapa saya meletakkan gambar dia kat blog.Kata saya, ' senang saja, sebab kalau dia ada makwe lain, senang orang report kat saya'.. alasan saya sama lah, 'takkan lah saya nak letakkan gambar orang lain, lelaki lain'

saya sambung lagi, ' habis, abang nak ayang letak gambar orang lain?' Banyak gambar pakwe lama yang boleh diletakkan.. he he.. terkedu juga dia...

Novel saya di peringkat kedua... diorang tengah survey marketing dengan memberi sekumpulan pembaca membaca draff, I hope the do like it.. lama juga prosesnya, malangnya perlu RM empat angka untuk mencetak buku sendiri... kalau tidak sudah lama saya cetak dan terbitkan sendiri. Dengan berlatar belakangkan gambar London, Adelaide, Kenyir dan langkawi, saya menbayangkan novel saya sendiri.. adus!!! malangnya kalau mereka, (syarikat penerbitan) setuju menerbitkan, 'cover' nya tidaklah akan sama seperti yang saya bayangkan... kita akan terpaksa setuju dengan reka bentuk cover yang mereka pilih dan mahu... malah tajuk pun kenalah berdasarkan pilihan mereka... apa boleh buat... mungkin, 3-4 tahun selepas ini, saya berpeluang menerbitkan buku-buku saya sendiri... sejak kebelakangan ini pekerjaan saya ini sudah 'boring bangat' (kata filem Intan lah)


Saya suka mengajar, bersama murid satu keseronokkan... kejayaan mereka menjadi satu 'madu' kemanisan yang tidak akan terlukis dengan kata-kata. Sudah ribuan murid saya yang berjaya, di sebalik semua ini, saya harapkan hanya ganjaran Allah di akhirat.

Tugasan kami sudah semakin mencabar, disuruh sediakan minit mesyuarat (kata hati saya bila pulak saya bekerja sebagai setiausaha) merekodkan kad senarai barangan (bila pulak saya menjadi kerani stok)perlu menjadi mentor-menti, monitor anak orang yang bermasaalah (hmmm saya tidak gemar sangat, apa tugas ibu dan bapa mereka kalau anak-anak sendiri tidak dijaga pun)dan 1001 yang langsung tidak berkaitan dengan kemajuan dan peningkatan prestasi murid.

saya tidak petah kalau diminta menyediakan kertas kerja untuk program murid, buat bengkel, ceramah etc.... itu kan kerja guru, mendidik.. entah lah...

Kalau buku novel boleh laris sampai 50 ribu memang saya akan berhenti jadi cikgu... he he he.. berangan lah tu. Kalau semua murid saya beli buku (termasuk anak-anak mereka, ibubapa dan cucu cicit mereka la) memang akan sampai jumlah tu... he he..

Atau memang sudah ditakdirkan saya akan menjadi cikgu (kuli sekolah he he ) sampai pencen dan tua...

No comments: