Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Monday, April 6, 2009

Cinta untuk RM 2 juta



Seminggu lepas, situasi kerja agak memenatkan.Hari Sabtu, semasa kakitangan awam lain bercuti, kami pula kena bekerja.Ada mesyuarat dan 'key in' sistem sampai 4.30 petang.mata pun agam meranum, apa tak nya, beberapa jam mengadap lap top.mahu nak terjojol juga mata yang sudah pun berkaca mata empat.

Ahad sibuk melayan kerja rumah, basuh baju, etc.Tak sempat pun mahu keluar rumah.Terasa bagai miss untuk menonton wayang. Kesihan juga tokey panggung apabila saya tidak menonton, rugi dia.. he he he.kalau menonton, bagi dia peluang bertambah kaya, saya pula, berkurang lagi RM 9 atau Rm 10 daripada beg.. tapi okay la, sama seperti yang dikatakan oleh orang tua dulu-dulu.. (ayat allahyarhamah nenek saya la: tak akan miskin dek Rm 10 tu, dan tak juga kaya dek RM 10 tu)

Sabtu ni, pagi-pagi lagi saya pun keluar, selepas mengena secawan kopi. Bercadang mahu menonton wayang.Selepas makan pagi di IKEA, dua minggu juga tidak ke sana. Biasanya setiap minggu saya akan ke IKEA, sekadar mencari ilham dan melihat perangai orang (ha ha )Kalau anda bertuah, akan bertemu selebriti seperti Wan Zaleha Radhi, Mrs Que Haidar (Si cantik manis Linda Jasmin) Keduanya sangat genit, cantik. Saya sebenarnya tidak menyangka sama sekali keduanya hanya bersaiz 's', sangat cantik, berukuran sederhana, kalau dari 'wajah tv' macam tinggi lampai orangnya.

Ke panggung wayang, memilih filem 'taken' sebab yang lainnnya sudah pun tonton... menunggu-nunggu filem ' It's just not that into you' , night at the museum 2 'ghost of girlfriends past' dan 'married proposal' tapi belum pun mula... hmm. Masuk je 5 minit, barulah terperasan, sudah tengok la filem tu, husband sudah belikan CD 3 minggu lepas. La... hari ini dalam sejarah betul.. mana pernah pulak tonton filem 2 kali dan terlupa pulak yang sudah tonton... padan la rasa macam familiar je tajuknya... adus... tapi takkan lanak lari setelah kekurangan rm dalam kocek, tengok je lah sampai habis dengan tidak ada perasaan suspen pun... he he he..
Dan bernasib baik sebab memang best pun...

Apabila keluar panggung, perut pun 'berdendang sayang la' sebab sudah pukul 1.20 petang.Mahu bersembahyang pun belum masuk waktu pun... plan nak makan 'steam boat' kat Ikano. Di hadapan 'Pulau ketam steamboat village' disapa mesra seseorang.

"Noor..."

Terasa bagai kenal benar suara itu.Apabila muka didongak, terpandang akan wajah itu yang sudah lama benar tidak dipandang.Ya Allah. Mamat ni? Terasa bagai mahu jatuh di situ juga tetapi takkan lah pulak. Mencari kekuatan diri, berdiri tengak di situ. bibir bagai terkunci mati.Minda pula ligat mencari alasan demi alasan, kenapa pula keluar bersendirian.

"Hai. Saja sendiri.Suami bekerja.Anak-anak kat rumah"

Dia hanya mengangguk.Agaknya dalam hati kecilnya tentunya berkata, tak pulak ditanya.Lantaklah dia. Apa yang di fikirannya tidak lagi penting. Tapi entahlah, apalah malangnya, saya bertemu lagi dia setelah lammmmmmmmmmmmmaaaaaaaaa tidak bersua. Dalam fikiran saya, sudah lama terpadam nama mamat ni.

Segera dia mempelawa saya ke dalam 'restaurant steamboat'... kaki terasa berat juga melangkah masuk, serba salah dan berkeadaan tidak kena.Pertama sebab dia tu hanyalah bekas boyfreind.Kedua: suami tidak memberi izin pun bertemu dia.Ketiga: hmm entah lah, tak ada pulak plan bertemu dia.

Menolak pelawaan dia seumpama bersikap sombong pulak. lama menyulam cinta dahulu, masa tu kalau lah tidak dapat melihat kelibatnya pun macam 'ayam berak kapur'... jadi sesuatu perbuatan yang tidak sopan menolak 'makan free' bersamanya.Anggaplah bertemu kawan lama.Tentang keizinan suami, balik rumah nanti pasti saya akan beritahu dia yang saya terserempak kawan lama.Saya pasti dia yang 'open minded' tidak akan marah kan saya bertemu dan berbual dengan sekadar kawan lama.

Kami memilih tempat di bahagian belakang. Duduk di cermin belakang sekali.Dinding yang dihiasi pukat lama dengan gambaran laut dan khazanah alamnya, sudah kelihatan seperti hitam dan kelam. aneh! biasanya pemandanga seperti itu sentiasa menghiburkan saya.

"kenapa keluar seorang saja?", soalnya bersahaja. sudah mengangak soalan cemu emas ini.

" kan dah cakap tadi.Suami kerja, anak-anak kat rumah.Ada waktu perlu juga bersendirian kan?" Selamba menjawab.

" You sihat?" Soalan biasa, saya rasa dia sekadar mahu menutup pernyataan saya tadi.

" Kalau jumpa di klinik, barangkali saya tak sihat." Jawab saya sinis.

" You masih macam dulu juga, sinis tapi less romantik", katanya sambil ketawa kecil. Cekadak betul mamat ni.Berkata-kata perlahan dalam hati.Buat apa nak berromantikus dengan dia ni.Tawanya terhenti apabila dilihatnya muka saya serius sahaja.

"Kalau you sekadar mahu ketawa je, I balik je", mengugut.

" Sorry, sorry," katanya perlahan.

Daripada tempat kerja dia mula bercerita tentang dia, soal personal.Katanya masih 'single' sejak hari terkhir saya tinggalkan dia.Hah! itu ayat kasanova je, penipu, mahukan sempati sahaja. Saya hanya mendengar, membiarkan sahaja dia bercerita. Biarlah dia berkata-kata beberapa KM yang dia mahu, saya tidak rugi apa-apa pun, sekadar masa sahaja.

Apabila dia menyoal saya dimana tempat saya tinggal, bekerja dan keluarga, saya menolak dengan baik. Entahlah, berat sangat rasa hati untuk dihubungi lagi. Alamat, nombor telefon, emel, rasanya segalanya tidak mungkin.Sejak hari terakhir saya bertemu dia, lebih sedekad tahun dahulu... saya sudah pun nokhtah kan segalanya.

" kenapa susah sangatkah untuk menyambung silaturrahim Noor?"

" saya sudah bersuami, berkeluarga.Buat apa lagi kita mahu menyambung perkara-perkara yang sudah lama berlalu"

" You bahagia Noor?", pelik semacam aje ayat nya itu.

" Kenapa pulak? ada nampak macam saya menderita ke?"

" You masih cantik macam dulu"

"Ia lah tu..." jawab saya. mana pulak macam tu, dahulu hanya 48 kg, saiz s, sekarang sudah L size... he he.. bohong sangat lah kalau masih macam dulu.Poyo nya mamat ni!kalau ia pun mahu membeli jiwa raga, padan-padan lah.

" Cuma you dah comel sikit ", dia menyambung, ketawa lagi.Dahulu ketawanya kedengaran mesra, sekarang, menjengkelkan sama sekali. Sekali lagi dia terhenti ketawa dengan senyuman mahal saya.

"maaf noor.Sebenarnya I menyesal sangat melepaskan you pergi.I cuba telefon you setahun selepas tu di KL, tapi perkhidmatan ditamatkan. Phone you pulak, sudah bertukar nombor.emel pun tidak berbalas"

Entah saya tidak tahu sama ada dia bercakap benar, tapi nombor telefon, telefon bimbit, emel, memang bertukar sejak kami berpisah.Saya hanya mendiamkan diri. Takkanlah selepas beberapa lama, angaunya masih bersarang di dada.

" okay la, malas I nak layan angau you dan cerita basi you", jawapan daripada hati saya.

"Tolong lah noor,Dengar lah dulu isi hati I.Selepas tu kalau you nak buat apa-apa keputusan pun I terima"

"keputusan you kata, I dah lama membuat keputusan... semasa hari terakhir I jumpa you", dia terdiam. terbungkam dengan jawapan saya barangkali.

"I menyesal noor, sungguh-sungguh menyesal. kalau I mahukan you sekarang, bagai mana.Berilah I peluang bahagia juga. Suami you tentu sudah lama bahagia. Berilah I peluang kedua.I miss semuanya, nasi tomato you, kari you, chocolate cake you...semuanya noor"

Hai mamat ni, sudah hilang akal agaknya.jantung berdegup bagai dipalu, kencang. terasa bagai mahu ditampar sahaja mamat di depan ni.Rasanya tidak salah lagi kalau saya tidak melayan 'gilanya' ini.

Segera datangnya akal baru.Saya bimbang akal 'gilanya' semakin menjadi.Sekiranya saya bangun dan keluar dari restauran, dibuatnya dia jerit nama saya macam mana. Malu bangat nanti!Satu Ikano akan kecoh.Atau kalau dibuatnya mengejar saya, tarik-tarik tangan, atau baju atau menarik tudung macam mana pulak. adus! Tak mahu nanti keluar muka depan surat khabar Metro pulak.malu dengan suami, keluarga dan memalukan ibubapa saya pulak.

" macam ni la. I setuju dengan syarat you.Cuma satu sahaja I nak. You bagi I RM 2 juta. sejuta untuk I.sejuta untuk suami. Dengan sejuta tu, rasanya sedih suami meninggalkan I takkan lama.maklumlah sudah ada sejuta dalam akaun.Banyak yang dia boleh buat dengan duit tu.Besarkan perniagaan, kahwin lain"

Dia terkebil-kebil. He he. rancangan menjadi.mana pulak mahu dicari RM 2 juta. Bukannya 2 juta rupiah atau rupee.

" I bagi masa 2 hari je.lepas tu tawaran ditutup. Macam mana?"

Dia masih terkebil-kebil.Mukanya pun macam orang yang mahu menangis. Alamak! Syahdu nya mamat ni.Segera aku beredar, tiba-tiba, terasa tangan dipegang. Alamak! macam mana ni.Dibuatnya apa yang aku fikirkan seperti tadi terjadi, macam mana? Apa perlu aku buat.Aku menoleh ke belakang. Terlihat wajah suami.

Suasana suram, hanya lampu suram tidur yang menyala.Dia pun nampaknya tidur dengan nyenyak.Tangannya tanpa sengaja terkena tanganku. Hah! Mimpi rupanya.panjang pulak dialognya.Aneh! Yang ruinya steamboat yang dimakan, hanya dalam mimpi. Dalam hati tergelak sendiri... Rm 2 juta. Adalagi ke yang akan beri RM 2 juta untuk sekeping cinta? His, kot iya pun abang, biarlah dia bank in dulu duit, barulah terjaga... he he he.. sekurangnya pernah juga la tengok duit sebanyak itu..

No comments: