Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Friday, March 2, 2012

Cinta ada harganya....

   Saya adalah pendengar yang baik! Ada orang  mengadu, saya dengar sehingga habis. Jika mampu, saya cadangkan cadangan menyelesaikannnya. Jika tidak, saya cube menguraikan kekusutan masalah dengan meinta dia bersabar, tetapi masih akan mencuba memberi cadangan membantunya menyelesaikan kekusutan tersebut. Jika masalah berhubung suami isteri; yang tiba-tiba menjadi marahkan sesuatu dan tidak bertegur sapa selama beberapa hari? Uiittt! Peliklah sikit! Saya tidak pernah bergaduh, atau bertengkar dalam situasi yang begini. Tidak pernah tidak bertegur sapa suami atau merajuk begini. Anadai tidak bercakap dengan suami; adoiii! Resahnya rasa! Macam orang mabuk bercinta, andai telefon tidak bersambut setelah kali ketiga mendail; saya sudah berasap! Sekurangnya dia mesti menelefon kembali sekurangnya sejam setelah membaca 'miss call'. Kalau tidak; saya mogok; merajuklah... ha ha ha...

   Tidak bertegur sapa dalam hubungan suami isteri beberapa hari, menjadi petanda buruk dalam perhubungan. Diam bererti seseorang marah! Bersalah! menganggap pasangannya bersalah! memendam rasa! dendam! Terasa ditipu! Menipu! dan kepada saya, situasi ini mendorong kepada situasi 'pelik' dan 'ragu' Ada status rasa bimbang di sini. Diam tidak bermaksud bersetuju sama sekali! Dia rasa ragu dengan ketelitian pasangan; mungkin beranggapan suami/isteri tidak prihatin lagi. Yang lebih jelas; perlu berbincang, berkomunikasi dalam penyelesaian masalah. Janganlah memendam rasa sehingga 'cuka' yg terkandung dalam rumahtangga boleh menjadikan 'rasa hati' menjadi jeruk! andai menjadi jeruk yg baik, okaylah juga, masih boleh dimakan. Yang saya bimbang, menjadi jeruk yang busuk, berbau busuk dan pahit untuk dimamah. Akan terjadilah, "Ditelan mati emak, diluah mati bapa." jadi bagaimana kesudahannya?

     Saya beruntung, suami tak pandai menyindir, kalau adapun hanya bergurau akan saiz 'super mini' yg tidak lagi 'mini. Tiada sindiran pedas yg kadang ada masanya, periuk tidak berasap. Hari inipun; saya menyimpan cita-cita 'bermalasan' untuk memasak lantaran pulang dengan jam yg sudah 'lewat'. Apabila menelefon suami dengan kata-kata, "Tah payah masaklah bang, dah penat." Dia bersetuju seperti biasa; tiada bantahan. Ayat di hujung gagangnya segera saya fahami, "Ikan abang sudah bersihkan, cuma belum potong lagi." Alahai, teringat ikan yg susah2 dipancing suami beberapa hari lepas. Lantas saya pun mengambil semangat Yun (yg buta matanya tetapi kerap dan rajin memasak supaya lebih jimat) k dapur, menggulaikan kepala ikan dan dua ketul isi badannya dengan mangga muda, serta menggoreng beberapa bahagian badannya. Kebetulan tiada sayur yg berbaki. Sudah dua kali sabtu berturutan dengan minggu ini sekolah punya acara yg menjadikan tiada masa ke pasar!  Jadi, kari mangga ikan , disambut hujan bersahutan; lebat menjadikan perut yang lapar disinggahi dua pinggan nasi yang sedap. Terlupa lagi resolusi baru; kurangkan makan!!! Tak apalah, saya memujuk hati sendiri; esok saya dietlah! hahaha..  Rupanya padanlah saya lapar sungguh; hanya sempat bersarapan pagi. 'Lunch-tea time' entah ke mana?

  Pokoknya pada saya, tak kisahlah jika kepenatan memasak asalkan lega rasa di perut. Ikan segar dr kolam pancing memang memancing selera apatah lagi dengan mangga muda yang tidak juga manis, tidak juga masam tetapi lemak-lemak masam-masam manis! Kemanisan ikan terasa bagaikan hmmmmm.. speechless! Saya sedar; nasi 3/4 periuk kami akan dihabiskan suami!

     Cinta ada harganya. Tapi memikirkan pasangan yang membisu beberapa jam setelah 'bermasam muka'  terusan menjadikan saya pelik; 'Sampai bila dramanya begitu?' Letih kalau tidak bersuara? Cinta di hati, masih adakah harganya?

No comments: