Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Tuesday, February 15, 2011

Demoa oh demo.

Pagi semalam (selasa) saya ada temujanji dengan adik angkat saya (yang juga ex murid saya, dan kemudian jadi close sebab mereka berdua, Dee and Ina tinggal bersama saya semasa SPM sebab rumah mereka jauh dari sekolah) spend beberapa jam, makan, jalan2 sikit, shopping (dia la, bukan saya) dan dia dah dapat edisi novel saya.. (tentunya dia kena baca) he he.. alih2 di sebelah petang, terserempak mini demo di bahagian kanan sogo (berhadapan dengan pertama komplek) Pendapat peribadi saya, saya cukup cuak dengan demontrasi ini. Saya rasakan, zaman2 melinium ini, demo tidak lagi diperlukan. Berdasarkan pengamatan saya sebagai cikgu sejarah (belum lagi boleh bergelar sejarahwan... aduiii) demontrasi yang paling berjaya adalah demo ketika menentang Malayan Union (MU) pada tahun 1946 sehinggakan MU terpaksa dibatalkan dan digantikan dengan pentadbiran lain yang mmeberi manfaat dan mengembalikan kekuasaan Raja Melayu yang juga berrerti tunggak kepada masyarakat Melayu.

Tertanya di dalam hati, apa kisahnya sehingga mereka memerlukan demo begini, rupanya daripada risalah yang mereka sebarkan fahamlah saya. Mereka mempersoalkan kerajaan kita yang hanya membawa balik pelajar dan rakyat Malaysia dari Mesir dan mengabaikan umat Islam lain. Pada mereka, negara perlu membantu orang lain atas dasar agama yang sama, Islam.
Well, pendapat peribadi saya, kalau soal membantu umat Islam, memang saya sokong, tetapi sehingga kerajaan kita perlu bertanggungjawab kepada rakyat negara lain, itu tidaklah logik. Bukan disebabkan saya mengatakan kita tidak perlu membantu saudara Islam yang lain, tetapi banyak perkara yang perlu diambil kira sebelm Kuala Lumpur terlibat dalam misi 'meneylamat umat negara lain'.

Kumpulan ini melaungkan betapa perlunya kerajaan melihat 'konsep persaudaraan Islam' dalam misi menyelamatkan mereka dari Mesir. Pada hemat saya, negara kita bukanlah satu-satunya negara Islam yang boleh membantu. Membantu saudara kita ini bermakna kerajaan terpaksa mengeluarkan banyak wang untuk membawa keluar saudara Islam. Keduanya, memperlihatkan masalah lain, di mana mereka perlu ditempatkan di sini, sedangkan kita masih mempunyai ribuan rakyat kita di sana. Sehingga tempoh misi piramid, kerajaan telah pun mengeluarkan berjuta ringgit bagi membawa balik rakyat kita. Jika mereka perlu merujuk kepada bantuan yang paling cepat, negera jiran Mesir sepatutnya cepat menghulurkan bantuan bagi membantu masayarakat di sana, dan bukannya Malaysia. Setiap kerajaan mempunyai tanggungjawab tersendiri dalam menyelamatkan rakyatnya, dan itulah tujuan mempunyai 'konsep warganegara'.

Saya tak fikir akan ada negara lain yang akan menyelamatkan rakyat kita selain daripada kerajaan kita sendiri, begitu juga dengan negara lain. Hal seperti ini memperlihatkan wang yang banyak, hubungan diplomatik antara negara dan pelbagai urusan lain. Pendek kata, ianya tidak semudah yang dialung-laungkan...

Ketika di UKM dahulu, awal2 lagi saya diingatkan banyak kali oleh keluarga saya agar tidak terlibat dengan sebarang bentuk demontrasi. Tidak begitu memahami maksud ayat keluarga pada masa itu, mungkin terlalu 'naif', sekadar 'menjadi yang menurut perintah kerana mama dan bapa ternyata lebih 'matang' dalam memberi tunjuk ajar. Dan apabila tamat pengajian, kata-kata pesanan itu jelas kelihatan kebenarannya. Demo tidak akan mengubah apa-apa keputusan apatah lagi yang berkaitan dengan 'kes antarabangsa'. Jadi, mengapa perlu terlibat. Adalah lebih baik, jika kita sama-sama mendoakan kesejahteraan masyarakat Islam sedunia.!


No comments: