Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Friday, February 18, 2011

A heart break


Petang tadi saya ke One u.(old wing) Sudah seminggu dua ini saya sudah terperasankan bahawa One U ini akan ditutuo sementara proses 'up grading' bangunan. Dalam hati saya, "Alamak.. sudah 10 tahun sejak saya berpindah dari Langkawi, saya hidup, makan, beli barang, tengok movie, beli baju, beli kasut, beli beg, minum dengan One u ini. I cannot live without it." One u ini sudah menjadi sebahagian daripada diri saya. Entah-entah 10 kg yang naik daripada berat saya dulu adalah datangnya dari One u ini. Hah!

One u ini sebahagian daripada nostalgia. Kali pertama saya berdating, blind date dengan suami di hadapan kedai Foto di One u. Masakan kami boleh lupakan peristiwa bersejarah itu. 7.9.1999... dan selepas ini, sejarah hanya tinggal memori sahaja. Menyaksikan kedai itu setiap minggu (atau 2 kali sebulan) sentiasa menghangatkan memori saya dan perasaan saya terutamanya ketika 'gerammmm' banyak dengan suami.. Hah! Kedai 'dating kali' pertama menjadi tempat 'cooling point' saya ketika geram. Saya suka Ikea di situ (sebelum Ikea berpindah ke tempat baru) Pendek kata, saya suka semuanya di sana!Memori! Emosi!Suka dan duka! Tempat itu sudah menjadi sebahagian daripada kisah saya. Dan saya sebak (in fact crying, di rumah la) melihat hampir keseluruhan bangunan itu ditutup hari ini.

Pada minggu cuti sambutan Hari Tahun baru Cina hari itu, cinema sudahpun ditutup untuk 'up grading'... menonton di pawagam baru di New Wing tidak sama seronoknya. Saya sukakan tempat lama di Old Wing. Semuanya sudah sebati dengan saya! Agaknya saya ini, orang yang sedikit klasik, konvensional orangnya. Saya sukakan kenangan lama... stail lama... hah! Agaknya sebab itulah saya sukakan sejarah! Klasik rupanya sikap saya ini!

Dua tiga hari lepas, seorang teman FB saya menegur, padanlah buku pertama saya DC, mengandungi elemen sejarah, sebab saya cikgu sejarah. Rasionalnya bukan sebab saya cikgu sejarah saja, bahan sejarah memang jarang disukai umum. Hanya dengan memasukkan ke dalam buku saja/novel, akan menjadi serampang dua mata... cerita dan fakta sejarah dalam masa yang sama. Sebenarnya saya suka sangat mengetahui sejarah sesuatu tempat, pada saya, 'jika tidak kenal, maka tidaklah ada perasaan cinta'. Jadi saya ingin mengajak anda turut sama mempelajari, menghayati bahan sejarah dalam novel saya!

But still, menulis perkara lain tidak membawa ingatan saya pergi jauh, saya masih mengalami 'a heart break' mengenang One U yang akan ditutup!

No comments: