Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Sunday, April 17, 2011

Menulis lagi

Hari jumaat lepas, kelab Leo sekolah telah berjaya mengadakan perkhidmatan pemeriksaan percuma. Cuma bayar rm 2 untuk memeriksa darah dan urine. Daripada situ, kita boleh memeriksa jika ada masaalah diabetes, tekanan darah tinggi, tahap kolesterol dan obesiti.
Well, alhamdulillah. Tiada masalah yang kronik. Tiada darah tinggi (yang penting, tekanan darah tinggi menyebabkan stres yang keterlaluan, kena jaga-jaga kerana bimbang akan menyebabkan strok, penyakit jantung)

Tiada diabetes (yang menjadikan perlunya menyekat makanan yang berkanji dan bergula, saya tak risau sangat sebab saya tidak 'kuat' minum gula, tetapi kalau ada tahap diabetes bermakna kena cut semua makanan yang berkanji.. bermakna oootttt, teruklah sikit, kalau kena makan brown rice yang tidak berkanji, sebab kurang sedaplah pulak)
Tahap kolesterol pun biasa sahaja, bermakna, okay. perlulah ambil oat secara tetap, susah juga, kadangkala tak minum langsung. Teringat akan arwah mak mertua saya, arwah minum oat setiap hari, secara tetap, selama hampir atau lebih 3o tahun. Bravo! Saya kalau secara tetap ni, susah sikit. Tidak taat sangat kepada makanan atau ubat!

Tahap Obesiti pun belumlah kritikal. Cuma kena slim down lagi.. (itu saya tahu, tengah work out la he he he) nak naikkan badan senang, kalau mahu turunkan berat badan, memang mencabarlah sikit. Pun begitu, okay. Ras senang hati, tak ada major problem!

Cuma tekanan darah saya rendah sangat. Saya sedar hakikat ini, sudah lama pun. Situasi ini seperti yang saya tulis dalam watak Suraya, dalam dimensi cinta (DC) saya. Tekanan darah rendah menjadikan rasa pening lalat jika lama sangat mengadap komputer, baca, tengok tv, menunduk dan sebagainya. Menjadikan jika saya menulis, saya kena berhenti setiap jam supaya tidak rasa pening. Selalunya saya turun bawah, ke dapur, atau lipat baju sekejap, minum air, makan sikit etc.

Dan masalahnya, tak ada ubat untuk tekanan darah rendah, tidak seperti tekanan darah tinggi. Dan saya pun terlupa merujuk halaman perubatan jika ada apa-apa cara untuk membantu masaalah ini. Mungkin ada makanan seperti sayur-sayuran yang boleh membantu, siapa tahu!

No comments: