Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Tuesday, February 23, 2010

Isu gay? Bolehkah dimaafkan..






Gambar 1: sea horse - singa laut tak ada masalah gay sebab boleh tukar jantina beberapa kali dalam hidupnya...

Gambar 2,3 dan 4: Manusia zaman ini,Bandar Pompei yang terbeku akibat lanar. Bayangkanlah satu bandar yang tenggelam kerana dilaknati ALLAH.


Kebetulan apabila mengajar tingkatan 4 sejarah,dalam bab 2,murid akan didedahkan dengan Tamadun Yunani,Rom etc. Dalam sejarah ini,secara tidak langsung ada menyebut tentang bandar Pompei,sebuah bandar di Rom yang telah tenggelam diliputi hablur dan lanar gunung berapi. Sebenarnya,saya pun beritahulah info kepada murid, mengikut sejarah Islam,bandar ini dilaknati ALLAH kerana kerakusan penduduknya yang meminati sesama lelaki...(gay) Saya pernah terbaca mengenainya dalam buku Harun Yahaya. Kebetulan saya terjumpa di blog: Takkan Champa Hilang di Dunia (kredit kepada penulisnya H.Fansuri; sebab saya bertemu info yang saya cari)

Petikan Blog : Takkan Campa Hilang di Dunia F.Fansuri:

...Akhirnya, apabila dewasa saya temui fakta mengenai manusia menjadi batu ini dalam buku karangan Harun Yahya, 'Kaum-Kaum Yang Pupus'. Di halaman 58 - 65, Harun telah menulis mengenai kewujudan bandar Pompeii di Italy. Bandar ini telah pupus bersama kerakusan para penduduknya yang tenggelam dalam lautan syahwat.

Kata Harun, di bandar Pompeii ada gunung berapi, Vesuvius yang kini tidak lagi aktif. Dua ribu tahun dahulu, ia telah meletup dan lava dari gunung itu telah memerangkap para penduduk di bandar itu. Harun merakamkan peristiwa 'manusia menjadi batu' sebagai berikut:-
"...memandangkan malapetaka itu berlaku secara tiba-tiba, semua penghuni bandar itu terperangkap ketika sedang menjalankan urusan seharian mereka dan kekal begitu sehingga hari ini, seperti mana keadaannya dua millennium yang lepas. Seolah-olah masa telah dibekukan."

Apa yang mungkin dimaksudkan oleh Harun Yahya mengenai 'masa telah dibekukan' ialah penduduk itu secara tiba-tiba tidak boleh bergerak. Manusia sebenarnya sentiasa bergerak dengan peralihan waktu. Hatta, jika dia tidak bergerak sekali pun atau sedang bersantaian sekali pun, sebenarnya proses penuaan sedang berlaku. Itu adalah satu proses pergerakan.) Petikan dari blog : tamat.

Dilihat daripada sejarah Barat,mereka hanya menamakan Bandaraya ini musnah kerana masalah lanar /gunung berapi yang meletup sahaja. Bayangkan satu bandar yang mahsyur dan maju termusnah dalam sekelip mata kerana mereka meminati sesama kaum sendiri (Gay).. dan BARAT tidak pula meletakkan masalah GAY sebagai masalah kerana GAY dibenarkan di BARAT. Contohnya Undang-undang California menghalalkan perkahwina sesama jenis. Saya katakan kepada murid : Tidakkah kita berasa pelik,kalau haiwan pun pandai pilih jantina yang berbeza untuk 'berkahwin' matting tapi manusia yang pula pelik... menyalahi tabie yang telah Allah tetapkan. (tak termasuk dalam kategori kucing ,anjing dan jenis2 monyet(sebab sifat haiwan ni dah macam perangai manusia jugak - tak berotak): dua jenis haiwan ni kalau tak ada betina- jantan pun jadilah: saya pernah terbaca di majalah. Dah pernah satu ketika mempunyai kucing di rumah,kucing jantan cuba menggoda kucing jantan lain apabila dikurung bersama..aww)

Dan apabila saya bercerita mengenai Alexander The Great yang juga GAY(berdasarkan rencana National Geographic .. dan Alexander bukanlah Iskandar Zulkarnain) budak2 saya ketawa .. membayangkan orang yang mahsyur,pahlawan terbilang pun masih bersikap begitu.. pelik tapi benar (actually bukanlah gay sahaja, biosexsual - ada isteri dan kekasih lelaki)

Dan ada satu soalan dari murid saya yang buat saya tersedak,"apalah salahnya gay cikgu?"

Saya jawab,"banyak salahnya. Tuhan cipta dua jenis jantina lelaki dan perempuan,ada banyak sebabnya,salah satunya sebab lelaki dan perempuan saling memerlukan dan saling melengkapi. Baik dari segi sains,agama,sosial atau atas apa saja alasan..." .."kita manusia ni bukannya singa laut -(sea horse) atau tiram yang boleh menukar jantina beberapa kali. Itu makhluk Allah/Tuhan yang special."

Yang saya bimbangi,masalah gay sudah menukar menjadi satu masalah baru/fenomena sosial terulung di Lembah Kelang ini... takkanlah kita perlu menjadi Bandar Pompei untuk memilih jalan yang betul /insaf diri?

2 comments:

Isma Ae Mohamad said...

Ada orang penting dalam sektor pendidikan juga terlibat dengan dunia gay.Saya kenal orang itu.Moga dia insaf.

Nora Isma Fuad said...

Itulah isma.. menakutkan...
semoga beliau insaf..