Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Thursday, April 14, 2011

Tips berkarya

Saya bukanlah orang yang selayaknya untuk dijadikan rujukan berkarya. Dengan karya yang baru sahaja memasuki judul kedua, dan ketiga pada JUlai 2011, saya masih berada dalam kategori amatur. Pun begitu, setelah ada yang mengajukan soalan berkaitan topik ini, bolehlah saya tumpangkan sedikit tips, sekadar ilmu yang cetek (barangkali bagai air surut di pantai)

Kebetulan adaa kawan saya yang bertanya, nove kedua saya, CSKK tu, adalah cerita benar yang pernah terkadi kepada sesiapa ke? Well, terus terang, saya tidak menjenuk cerita sesiapa. Semuanya dikarang dalam minda saya, saya cipta watak, perwatakan, kesulitan, klimaks dan ending berdasarkan tempat-tempat kesukaan saya!

1. Seandainya berada di mana-mana tempat pun, bawalah BUKU catatan bersama, juga sebatang pen. ada masanya, saya mendapat banyak maklumat di klinik ketika pergi mendapatkan rawatan!sepatah perkataan info yang dicatakan boleh membantu penulis mendapatkan maklumat lain daripada internet kemudiannya.

2. Sediakan catatan juga ketika menonton televisyen. Ada masanya Tv memberi anda idea tambahan!

3. Kerap membaca semua jenis majalah ilmiah seperti Dewan Siswa, Dewan masyarakat, Kosmik, Mastika, dan Solusi, (majalah wajib beli atau sekadar membaca di perpustakaan) disamping majalah2 lain seperti wanita, perempuan, jelita (saya sudah idak membeli lagi disebabkan sudah banyak sangta naljalah di rumah, sekadar membaca dan mencatat info penting atau ayat penting dan akan meneliti maklumat lanjut di internet)

4.Jangan hiraukan gangguan atau kata-kata orang apabila mulai berkarya! Sebaiknya jika baru mahu memulakan penulisan (baru berkarya), simpan-simpanlah dulu niat anda itu. Jika awal-awal lagi anda sudah menghebahkan yang anda bakal menyiapkan manuskrip dan buku akan diterbitkan padahal karya anda belum siap lagi, dan tiada lagi jaminan penerbit yang mahu menerbitkan karya anda, kadangkala ramai yang akan menjemuh! Situasi ini akan menjadikan anda akan tawar hati untuk menulis!

Semasa saya baru menulis Dimensi Cinta, saya hanya memberitahu seorang kawan, mama saya, dan sekumpualn murid (beberapa orang) itu pun kerana mereka di 'test' untuk membaca dua bab awal manuskrip saya. Dan hanya membuka cerita novel setelah novel siap
dicetak!

5. Dapatkan geng penulis sebagai motivasi anda! Anda perlukan ramai rakan yang berkongsi minat yang sama! sekurangnya kekuatan mereka berkarya menjadi motivasi agar tanda terus bergerak menulis!

No comments: