Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Wednesday, August 10, 2011

Ramadhan dan memori....al fatihah.



Ramadhan datang dan pergi.. Ada saatnya beberapa kali Ramadhan meninggalkan kesan yang memilukan. Kehilangan ahli keluarga pada pertengahan Ramadhan... Ramadhan terakhir bersama ibu mertua saya pada tahun 2009 merupakan memori yang menyedihkan...

   Ada masanya arwah ibu mertua yang dikasihi, akan datang juga ke Kl, apatah lagi semua anak-anaknya betada di sini. Kebetulan arwah mak berada di sini pada awal Ramadhan pada tahun 2009, kebetulan pula selepas bermula Ramadhan beberapa hari, cuti penggal persekolahan akan bermula. Kebiasaannya arwah lebih suka berpuasa di rumah sendiri di JB. Lagipun arwah rajin sekali menyediakan kuih muih yang berupa biskut dan kek untuk anak-anaknya. Setiap orang anak mempunyai biskut kegemaran masing-masing yang pasti disediakan setiap tahun. Dan saya serta suami menghantar mak balik ke JB setelah cuti bermula. Dan kami menghabiskan beberapa hari di sana, hampir setiap petang ada masanya ke bazar Ramadhan Kempas sekadar mencari kuih muih.

     Malam terakhir di sana, kami ke Danau Bay, saya sendiri memesan laksa kedah yang sedap sekali (pelik juga, laksa kedah yg sedap dimakan di JB), tetapi arwah hanya memesan secawan milo panas (kebetulan, sudah hampir tengah malam) Dalam perjalanan pulang, saya ternampak macam gerai di sana (di seberang jalan Danau Bay) terdapat bazaar ramadhan.. jadi saya memberitahu arwah, "Tahun depan kita datang mak." Tidak saya ketahui, Ramadhan itu, kali terakhir menyambutnya dengan arwah. 

         Pada tahun itu, saya menyambut Syawal bersama keluarga saya di Langkawi. Disebabkan tempat kami di penghujung dunia, saya di tempat paling utara di Semenanjung Malaysia (Langkawi) dan suami pula tempat penghujung di selatan Tanah Air, JB, kami terpaksa bergilir dengan balik hanya satu rumah setiap kali hariraya. Inilah pengorbanan, toleransi yang harus dibayar setiap kali berhari raya. Kampung halaman masing-masing terllau jauh dan memenatkan untuk pulang ke dua-dua tempat sekaligus! Kebetulan, pada tahun saya berkahwin, tahun 2000, saya masih tinggal bersama keluarga saya di Langkawi, saya merayakan hariraya sebagai suami isteri di JB. Bermakna, setiap kali tahun genab saya akan merayakan di JB dan tahun ganjil di Langkawi. Dan pada tahun 2009, jatuh kepada  tahun ganjil, jadi saya menyambutnya di Langkawi.

     Nampaknya kami bukan sahaja tidak dapat menyambutnya dengan menikmati masakan air tangan seorang ibu, malah, memori itu kadang kalanya menyedihkan juga! Kata-kata arwah setiap kali bertemu, dijadikan azimat, "SOLAT, SABAR DAN SYUKUR, pasti  ALLAH  AKAN MEMBERIKAN LEBIH LAGI." Dan kata-kata Arwah Hajjah Fatimah Haji Omar sentiasa ada kebenarannya. Al Fatihah!


No comments: