Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Tuesday, April 29, 2008

Cinta Lelaki vs wanita

Assalamualaikum,

Hmm..saya berfikir panjang.. sebab ada pembaca kata ada lelaki /wanita yang tidak boleh dipercayai sebab apabila bercinta dan tidak menjadi...

well...adik2..putus cinta tidak menjadikan tidak ada wanita atau lelaki yang tidak boleh dipercayai.. saya sendiri entah berapa kali jatuh cinta, kecewa, bertemu lagi lelaki lain, bercinta semula, kecewa.... tidak terhitung... pertama dulu, lama juga berkawan lebih kurang 8 tahun, dah kenal keluarga diapun, tapi jodoh tidak ada.. tak jadi..kalau nak cerita pasal kecewa, Allah sahaja yang maha mengetahui.. makan tak lalu, tidur tak lena, mandi tak basah, menangis setiap masa... lagi teruk daripada zaman bercinta...boleh turunkan badan 5 kg dalam masa dua minggu sebab tak lalu makan.. muka cengkung.. masa tu kenalah doakan banyak2..Allah maha mengasihi... Alhamdullillah, suami saya bukanlah manusia yang paling baik di dunia, tidak romantis seperti yang saya angan-angankan.. tidak juga kelakar seperti yang saya mimpikan...tidak juga kaya seperti yang kita mahukan... semuanya serba sederhana, dia cukup sporting dan memahami.. kalaupun tidak dapat menemani saya setiap masa, cukup sporting sehingga sentiasa mengizinkan saya keluar... seperti disebut kawan saya, semanja olis, married but single... ha ha ha..

lelaki vs wanita, berbeza tapi serupa... ramai yang tidak boleh dipercayai, macam2.. yang penting:


1.. berusaha mencari (telling u the secret.. saya bertemu boyfriend sebelum suami di internet chatting dan bertemu suami di chatting.. pun kenalah berhati-hati...banyak yang manipu di talian.. nasib saya baik barangkali, saya bertemu semuanya orang baik-baik seperti saya... he he he..jangan marah)

2.Berdoa terus agar bertemu jodoh/kawan/kekasih yang baik2...Insyaallah, kalau kita baik, akan bertemu orang yang baik...sembahyang hajat...berdoa...saya dulu frust tahun 1997.. lagi 1998...tahun 1999 bertemu suami...orang baca macam sekejap saja, tapi lama.. dalam tempoh tu saya kenal beberapa orang... yang orang kenallah, yang terjumpa melalui chattinglah.. saya cuba semuanya.. ada yang dating sekali je, rasa tak seronok...percaya juga naluri... try and error.. jangan cepat putus asa.

3.Kalau u lelaki, mudah sikit, minta tolong kakak, abang atau saudara, rekemenkan anda dengan kawan2 mereka... banyak yang menjadi... kalau wanitapun apa salahnya, mintalah agar saudara anda tolong tinjau2 kawan2 mereka yang baik2 untuk anda.. kenal2 lah dulu, tengok macam mana... yang penting, nobody's perfect..kan...

4."Tidak kenal maka tidak cinta' kenal2 lah di mana-mana... asal ada majlis sosial.. contohnya jika anda minat menulis, pergilah majlis yang ada kaitan dengan penulisan, tentu anda akan bertemu wanita / lelaki yang sama hobinya...suaikan diri anda...lelaki janganlah pendiam sangat.. (wanita bosan juga- jangan pula terlebih cakap-bosan juga)wanita janganlah ramah terlebih..(lelaki bosan juga) two ways communication... mendengar dan bercakap...

* yang penting jangan berputus asa... ada 5 billion insan kat muka bumi ni, tentu ada yang sesuai dengan andakan? sabar! usaha! doa!tawakkal! Insyaallah!Saya sudah temuinya, walaupun lambat juga, he he.. ternyata dia sesuai untuk saya...biarpun bukan 100% sempurna seperti Lukhman atau Zaid yang saya coretkan dalam novel saya... sebab sayapun bukanlah secantik dan sesempurna 100% seperti Suraya dalam novel saya...

nora..

No comments: