Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Sunday, September 14, 2008

Alor Setar, Nasi Ulam dan kes mahkamah

Saya perlu menghadiri kes mahkamah pada 7 September 2008.Kalau nak tahu kenapa, kenalah baca cerita, a story about car 1.. kes saya saman orang... so berhati-hati dengan saya, saya boleh saman anda juga...!!! he he he..

selepas perjalanan yang panjang, 4 1/2 jam, bertolak jam 1 petang, akhirnya sampai jam 5.30 petang...di Alor Setar.Belakang saya bagaikan bengkok.Kami- saya dan suami landing kat Seri Malaysia.. okaylah kiranya, murah dan senang dapat makanan.Dalam 50 meter ada Bazar Ramadan... senanglah saya mahu cari nasi ulam yang telah lama saya idamkan... Anda tahu apa dia nasi ulam? Nasi ulam - nasi + ulaman (pelbagai jenis) yang dihiris nipis + ikan kering goreng dan Udang masin goreng tanpa minyak (dihancurkan, dimakan dengan asam pedas sayur keladi + ikan bakar (terutamanya terubuk).. hmmm terangkat betul. Kalau nak sedap lagi + sambal belacan. Sejak berkahwin 8 tahun lepas, 8 tahun jugalah saya tidak dapat menikmati nasi ulam. Kenapa agaknya?

1.Nasi ni hanya dijual kat Kedah, bulan puasa saja pulak tu.Mungkin ada di masa lain, tapi tak berjumpa.
2.Kalau giliran kami balik beraya ke Langkawi, selalu sampai Alor Setar sudah tengah malam, tak ada lagi orang jual / bazaar Ramadhan.
3.Di Langkawi ulak, tak ada orang jual nasi ulam tu...

Saya membeli sakan nasi ulam.Berbungkus2...satu buka puasa, satu bungkus (ulaman saja) bersahur...selAMA 2 hari.Maknanya 4 kali makan...bagi gantikan 8 tahun yang mengidam.Tak cukup dengan itu, bawa balik 2 bungkus lagi... he he..

Sedapnya tak terceritalah...suamipun pelik tengok saya beriya-iya makan.. sedap giler.. kena pulak dengan ikan terubuk bakar... huihh...

Dia tanya " sedap sangat ke? kat banyak jual kat KL?"

Saya kata, " sangat sedap... cubalah.Tapi kalau kata ada jual kat Kl, memang tak de"
Dia mencuba, " okay la" maknanya tak sedap sangat bagi dia. He he.. orang yang tak biasa dengan ulaman kampung pasti tak suka nasi ulam.

Saya tanya dia lagi, "mana ada jual kat Kl?"

Dia kata," yang warna biru tu kan"... tergelak saya.

Saya," tu nasi kerabu. Kelantan mari.Ni nasi ulam , kat kedah saja"

Baru dia mengangguk.Padan la selama ni, saya merungut nak makan nasi ulam kat kedah (maknanya perlu keluar awal dari KL supaya reach alor setar sebelum 6 petang) dia buat dekkk je.. rupanya dia ingat nasi ulam = nasi kerabu.. HMMMM...alahai...


Esok pagi pergi ke mahkamah. Seram sejuk walaupun kita yang saman orang bukan mangsapun... he he.. masuk dalam mahkamah sekejap..diminta berdiri ketika kes nombor dan nama dibacakan...seram sejuk u...

Dalam 5 minit, Hakim majistret minta tarikh ditunda kepada nov sebab kes ini melibatkan saya vs bengkel vs insurans, tentunya lama akan bersdang kalau tak ada written statement.... apa nak kata, badan yang bengkok dalam keretapun rasanya tak lurus lagi... sabar je lah... nasib baik, bayaran keretapun dah tamat... lega satu perkara.


Dua hari kat Alor Setar, berupaya habiskan buku pengarang kesukaan saya, Puan Aina
Emir, Aura Cinta (sudah lama dibeli tapi tidak berkesempatan membacanya) Best giler... syabas kak Aina lerana penulisan yang hebat.harapan saya, satu hari, saya juga akan jadi penulis hebat sepertinya... Satu lagi buku, Hanya kita berdua, baru 30%, entah bila akan habiskan...

No comments: