Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Sunday, October 10, 2010

Inspirasi saya.

Dunia Buku: Terbanglah Sayang
Oleh Mohd Tan’im Tajuddin
bhsastera@nstp.com.my
2010/04/30

Apakah persahabatan kekal abadi dapat dipertahankan

TERBANGLAH Sayang karya Aina Emir tetap akan menjadi pilihan pembaca dan tentunya memukau peminat pengarang yang terkenal dengan sentuhan kasih sayang dalam karyanya meskipun novelnya kali ini menampilkan watak yang terlalu ramai.

Tiga sepupu berwajah seiras, Lutfiya, Zahra dan Syafinaz, berkawan baik dari kecil sehingga dewasa lalu sering dilihat sebagai kembar, tetapi sungguhpun demikian, tanpa disedari mereka bagaikan sedang dalam satu pertandingan untuk merebut trofi sehingga ada perasaan cemburu terbit di sanubari masing-masing untuk tampil sebagai pemenang.
 Inaz atau Syafinaz, seorang yang rancak dan kecoh, sensitif dan pernah berdepan dengan tekanan, sedang mencari seseorang yang baik budi untuk menambat hatinya, nyata lebih senang dengan lelaki bertubuh 'tegap', asalkan tidak mengingatkan dirinya kepada ayahnya.
Lutfiya atau nama timangannya Fiya pula seorang yang pintar, suka kepada alam semula jadi dan aktiviti lasak, sayang kepada haiwan, sudah mempunyai teman dan kini berada hadapan dan perbezaan perwatakan menyebabkan kedua-duanya sering bercakaran, manakala Munawarah dan Melissa, dua teman baik yang cuba menjadi penasihat.

Pada suatu ketika, Fiya mengajak Inaz ke rumah Muna, sahabat baik mereka kerana mahu melakukan aktiviti lasak iaitu mendaki Gunung Ledang yang kebetulan terletak berdekatan dengan rumah kawannya itu selain menjemput rakan sekerja mereka, Melissa.

Takdir membawa kepada pertemuan mereka dengan seorang pegawai tentera berpangkat mejar, Arash yang terbaring kerana pengsan sambil dikelilingi tiga jejaka, Hakim, Ikram dan Munir, yang menjerit memohon bantuan bagi menyelamatkan rakannya itu.

Meskipun Fiya, Inaz, Melissan dan Muna berasa takut ketika mendengar jeritan kerana ketika itu waktu sudah pun gelap, tetapi perasaan ingin tahu mengatasi segala dan menguatkan mereka untuk terus mendaki bagi mengetahui apakah yang sebenarnya berlaku.
Hakim paling tertekan dengan peristiwa terbabit kerana bertanggungjawab memujuk Arash untuk mendaki Gunung Ledang apabila melihat temannya itu berada dalam keadaan tertekan sebaik mengetahui bahawa dirinya adalah anak angkat mamanya.
Ketiga-tiga jejaka menyangka Fiya dan kawannya Melissa sebagai doktor, tetapi sangkaan mereka ternyata silap kerana mereka sebenarnya doktor haiwan, lalu dinasihatkan agar membawa lelaki yang pengsan itu turun ke kaki gunung bagi mendapatkan bantuan.

Arash yang kebetulan demam ketika mendaki Gunung Ledang sehingga menyebabkan dirinya pengsan dibawa Ikram ke rumah mak ciknya yang kebetulan adalah rumah Muna dan membongkar identiti Ikram yang sebenarnya adalah sepupunya, lalu mereka berbual panjang.

Inaz terlalu gembira apabila mendapati Arash turut berada di situ, tetapi berasa cemburu apabila melihat sepupunya Fiya sedang berbual-bual dengan jejaka yang mula mendapat tempat di hatinya, tanpa mengetahui kedudukan sebenarnya duduk perkara hubungan teruna dan dara terbabit.

Ketika Arash mahu meninggalkan rumah Muna sambil meminta Hakim menemani bagi meneruskan misi menjejaki ibu kandungnya, Inaz mencuri peluang bertukar nombor telefon dan hatinya mula berbunga apabila mesej kirimannya mula mendapat balasan.

Inaz mula menyangka Arash jatuh hati kepadanya dan mula meluahkan perasaannya itu kepada Fiya tanpa menyebut nama pemuda dambaannya, manakala Fiya setia mendengar dengan penuh perasaan serta bersyukur kerana gadis itu akhirnya sudah menemui kekasih hati.

Fiya yang mengatur cuti pulang ke kampung dengan misi mempertemukan Inaz dengan ibunya yang sedang seksa menanggung rindu kepada anaknya itu, kecewa apabila pelawaannya ditolak lalu mengajak Melissa menemaninya dan kepulangannya kali ini turut membongkar suatu misteri.

Ketika menemani adiknya yang baru pulang dari asrama ke Kuala Dungun bagi membeli keperluan sekolah, Fiya terserempak dengan Arash dan Hakim, lalu teka-teki dan pelbagai persoalan yang berlegar ketika pertemuan di Gunung Ledang semakin bertambah kompleks.

Apakah Melissa dan Muna benar-benar menjadi penasihat dan orang tengah yang mendamaikan Fiya dan Inaz atau sebaliknya dapat diketahui dengan membaca sendiri suka duka kehidupan mereka yang bergelar insan, disusun indah Aina Emir dalam novel Terbanglah Sayang.

Novel ini bakal menghiburkan pembaca dengan pelbagai karakter yang berbeza kerjaya, selain mendekatkan pembaca kepada wira negara yang mungkin sebelum ini tidak dapat dikenali secara dekat dan serentak itu mendalami emosi
seorang anak angkat yang cuba mencari identiti dirinya.

INFO: Terbanglah Sayang
  • Pengarang: Aina Emir
  • Penerbit: Karnadya Solutions Sdn. Bhd.
  • Tebal: 568 halaman
  • Bintang: ****


Sentuhan kasih Aina Emir

AINA Emir, nama pena bagi Latifah Emir Ahmad, bekas Pegawai Latihan (Bahagian Sumber Manusia), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) yang dilahirkan di Kuala Kangsar, Perak, pada 1957 dan bersara pilihan bagi menyertai dunia perniagaan.
Penulis prolifik ini beralih ke dunia penulisan kreatif yang pernah diuliti, selepas tidak menikmati kepuasan dalam bidang perniagaan, tanpa menyangka langkah itu membawa tuah berterusan kepadanya dengan mengecapi kejayaan tidak berkesudahan.

Bidang penulisan akhirnya mengembalikannya semula ke dunia perniagaan apabila beliau akhirnya menubuhkan KaryaDya Solutions Sdn Bhd bagi menerbitkan karya garapannya dan turut dibuka kepada penulis baru mahupun sudah bernama.

Daripada syarikat penerbitan karya kreatif dewasa, ia berkembang kepada bahan bacaan awal remaja dan kanak-kanak serta buku masakan di samping menerbitkan filem dokumentari, sebelum dikembangkan kepada bidang pengedaran dalam usaha memastikan kehadirannya terus kukuh.

Aina Emir yang turut menggunakan nama pena Jenna Jehan untuk novel dalam siri misteri, pernah mencatat sejarah apabila novel pertamanya, Sesuci Cinta (2003) mencatat jualan melebihi 50,000 naskhah dalam tempoh kurang setahun berada di pasaran.

Karya keduanya, Seharum Kasih dan disusuli Setulus Janji, Aura Cinta, Semalam Kubermimpi, Kau Laksana Bulan, Bunga-Bunga Kemboja, Hanya Kita Berdua, Matahariku dan Rahsia Bukit Residen (buku bacaan awal remaja dengan nama samaran Lea Mansur) dan turut menceburi genre chick lit dengan novel wanita bujang, Namaku N.

No comments: