Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Monday, January 10, 2011

Dunia saya...



Antara minat dengan kerjaya, saya tak perlu memilih mana-mana! Saya ada keduanya! Saya suka dengan kerjaya saya! Berada dalam persekitaran sekolah, bersama mereka yang 'memudakan fikiran saya'.. Saya suka! Dalam persekitaran itulah juga saya membentuk 'perwatakan' dan 'watak-watak' yang saya suka!

Sekolah baru kira-kira 6 hari dibuka.. banyaknya kerja yang bertimbun.. thinking of soalan dan tajuk ramalan SPM sejarah, supaya murid dapat mengulangkaji dengan cepat (preparing dengan lebih awal dan bersedia, maklumlah tajuk2 yang tinggal masih banyak juga) But still.. penatnya belum habis dengan mengisi resit bayaran yuran sekolah. Kelas sudah bertambah bilangan murid, sudah mencecah 46 orang semuanya...Hah!

Kepala ligat memkirkan betapa saya perlu beri panduan kepada guru-guru junior yang baru mengajar, maklumlah mereka masih baru. Dengan berkongsi idea dengan guru-guru lama mengurangkan beban perlaksanaan kerja dan fikiran. Sharing is caring! Lagipun, guru-guru senior tentulah mempunyai pengalaman yang lebih banyak untuk handle kes-kes yang pelbagai... (sebenarnya masih payah, sukar mengubah habit, kelemahan dan kekurangan daya fikir murid yang lemah)Tapi bak kata pepatah, kalau tak dipecahkan ruyungnya, manalah akan dapat hasilnya.. cubalah dahulu dan lihat hasilnya.

Manuskrip baru tidak berganjak lagi.. saya fikir akan berehat 2 minggu, mungkin sebulan.. cuti tahun baru cina mungkin masa yang sangat 'molek' untuk memulakan mengarang bab dan 'storyline baru' yang telah mulai datang dalam 'mimpi' dan 'naluri' he he.. berada dalam persekitaran murid2, saya cepat menangkap nama-nama dan perwatakan yang akan saya garapkan dalam buku baru..

Mencipta storyline, kemudian perwatakan amat penting dalam penulisan. Saya tidak mahu terbabas dalam memulis perwatakan orang lain dalam watak yang telah ditetapkan! Saya suka akan beberapa perwatakan murid.. ada seseorang yang saya anggap sangat 'cool', bijak, giat bersukan, dan sangat matang serta menghormati guru. Sementelah lagi, saya sudah mengajarnya dalam tempoh tiga tahun (tahun ini)Saya suka perwatakan dan namanya.. sudah tentu dia adalah 'hero' saya, yang tentunya, bukanlah watak budak sekolah tetapi lelaki yang dewasa.. tapi based perwatakan daripada wataknya!

Heroinenya.. watak antagonis, juga daripada watak seorang murid saya yang lama saya perhatikan.. licik, agak kritis, straight to the point! Tiada misteri baginya! Seorang lagi, mixed. Yang dah lama saya ingin garapkan.. tetapi sangat bersikap kemelayuan! dan ada lagi, yang juga mixed tapi saya asli sifat melayunya! I love!

Well.. manuskrip sangat jauh perjalanannnya, sebab belum bermula. Tapi, tiada yang mustahil... harapan saya, by julai/ogos, saya sudah mampu tersenyum melihat manuskrip yang sudah siap digarap!

1 comment:

Izan said...

salam kak nora... lama tak jengah blog akak.. apa khabar?

buku akak da kuar ker? tak sabar nak tunggu buku akak. =)