Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Monday, January 31, 2011

Inilah kehidupan...a heart break


Akhirnya cuti datang juga. Bulan pertama, nampaknya kami di sekolah sudah mulai gunakan 'gear lima'... tak sempat memanaskan 'enjin' pun. Semuanya berlaku dalam masa yang begitu pantas. Kutip yuran, aktiviti koku, mengajar, menjeling, berleter, menasihat, menanda buku, senyum, tawa, dengan rasa-rasa lain yang juga ada, rasa nak 'telan' orang hidup-hidup pun ada juga! Inilah kehidupan kan.. dalam manis, ada masamnya, ada pahitnya.

Ada kawan2 yang terpaksa bergelut dengan komputer, semua data-data telah hilang, dihilangkan loeh seseorang yang tersalah '...' entah apa istilahnya! dan mereka perlu menaip kembali satu-satu. Sekiranya terdapat 45 murid, 45 informasilah yang perlu dimasukkan. Dan sangat mengambil masa, sebab semua data, ibubapa, alamat.. pendek kata daripada data /info yang kecil sehinggalah ke sebesar-besarnya. Yang peliknya, si A ni, disebabkan kesalahan ini kesalahannya, dia diam sahaja...kalaulah kesalahan ini dilakukan oleh orang lain, sure, heboh dan dia bising satu bandaraya... kadangkala siap dibawa ke atas 'boss' lagi! dan akibatnya si malang itu tentulah kena panggil oleh boss atau lebih malang lagi, siap perlu isikan 'surat tunjuk sebab'.. menggagalkan operasi atau melambatkan sesuatu misi daripada tarikh merupakan kesalahan yang tiadk boleh dimaafi! Inilah kehidupan! Ada harinya, kita barangkali akan dilanda masalah, dan akan melakukan kesilapan! Kitakan manusia biasa, pasti akan membuat kesilapan. Perlulah bertolak ansur dan saling memaafkan. Seandainya selalu melihat kesempurnaan diri sendiri, inilah jadinya. Satu masa, pasti akan membuat kesalahan juga! Ternyata orang yg selalu melihat orang lain tidak sempurna, manalah dia terlalu sempurna adalah tanda kesombongan! Kita tidak sempurna... dan tentunya melakukan kesilapan juga!

Ibu seorang teman saya sedang berada di wad kerana penyakit diabetesnya. kakinya berkemungkinan perlu dipotong kerana infeksi yang dialami oleh ibu ini. Kawan saya ini agak bimbang... (tentulah keraa siibu tidak mahu kakinya dipotong. Dia dan adik beradiknya pula bimbang, infeksi tersebut akan menjangkiti anggota dalamannya pula)
Kata kawan saya, "Mak saya agak tidak ada semangat untuk hidup, asyik menyebut tentang suami yang sudah lama tiada padahal dia kelihatan sihat."
Kata saya,"Well, easy for us to say. Kita masih ada soulmate. Mak itu sudah tiada peneman hidupnya. Dalam keadaan sakit, dia tentunya merindui suaminya. Bersabarlah. Kalau kita tak boleh beri nasihat lagi kepadanya, berdoa sajalah kepada Allah, akan memberi sesuatu yang paling baik untuknya."

Saya tidak dapat membayangkan keseluruhan perasaan 'rindu' ibu tadi. Sekadar, saya hanya dapat merasai kehangatan perasaan rindu dan cinta bersama titisan airmata yang mengalir daripada kelopak mata saya, yang mengalir setitis demi setitis tanpa henti. Bukan mudah untuk melepaskan 'rindu kepada yang telah tiada. Sebetulnya, jika yang dirindu masih ada, kita masih berpeluang menatap dan memeluk mereka...

Dan saya sentiasa merindui mereka yang tiada... datuk-nenek saya, ibu mertua saya. Wajah2 itu seolah bermain dalam minda saya! Dan merindui yang tiada sentiasa memeritkan kerana kita tiada peluang bertemu mereka lagi. Apa lagi, ketika menulis Cinta Sikunang-kunang, sebahagian penulisan itu, saya lakukan di Johor Bharu, di rumah ibu mertua saya (dalam bab-bab awal, 1 dan 2) ketika cuti persekolahan dan sebahagian bab (ketika bab memanjat Gunung Kota KInabalu dan kemalangan dan kejadian koma) di hospital Sungai Buloh, Selangor.

Dan tiba-tiba saya dilanda... (bukan cinta, kerana saya tidak cintakan dia lagi) Rindu? tidak juga. Perasaan itu sudah lama mati. Kasih? Tidak juga. Tiada apa lagi yang akan 'dikasih' kepadanya lagi. Sayang? juga tidak. Tiada perasaan sayang tanpa pengorbanan... dia tidak berkorban 'apa-apa' demi kehidupan saya. Cuma sekadar tertanya-tanya, apa khabar dia di sana? Adakah dia sebahagia saya?

No comments: