Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Thursday, January 20, 2011

Inilah kehidupan...a heart break


Petang semalam, setelah 100 hari membuat pelbagai alasan ciptaan saya.. Sehari alasan saya menghabiskan manuskrip (yang sekarang ini sudahpun 2 minggu tamat, sibuk (alasan...), sakit kaki (sehari dua sahaja), malas (ini yang banyak sekali) Menonton tv (alasan juga) dan penat (alasan rasmi juga).. akhirnya, I barely make a move.. he he 100 angkah pertama. penat juga, maklumlah setelah lama tak exercise.. Selalunya bergerak sikit dalam rumah je, vacum, mop tapi taklah panjang sangat langkah.

40 minit berjalan.. I think, lama juga kot untuk permulaan. Hari ini seharian terasa letih.. (fahamlah, badan turut merasa tempias exercise yang pertama) tidur saja. Lepas bangun, tidur, masak dan makan, lepas tu tidur balik. Hri ini saya tidak keluar exercise sebab bukan membuat alasan lagi, sebab hari khamis, biasanya saya akan sibuk di padang sekolah, jadi saya relaxlah hari ini.. (sebenarnya alasan lagi)

Semalam di padang saya bertemu x murid saya, bila ditanya, 5 tahun yang lepas. Saya mengajarnya semasa dia form 3, guru kelas mereka. Baru tamat kolej, menunggu peluang kerja. Dari cerita saya ke cerita dia... daripada cerita menulis novel, kerja, peluang kerja, law of attractions, feel good statement.. di tengah-tengah perbualan, saya teringat ceritanya.. all coming back slowly..(taklah pelupa sangat pun) saya teringat yang dia tidak beribu lagi (sejak sekolah rendah) mempunyai seorang abang dan hanya tinggal bersama ayahnya berdekatan area rumah saya. Jadi saya pun bertanyakannya...

"S, tinggal dengan ayahkan? baru cikgu ingat, ada abang seorangkan?"
Katanya, "ayahnya baru meninggal.. jumaat (21.jan) cukup setahun." I was stunned. Rasa bagaikan mahu menangis. Saya tahan perasaan itu, melihat ke dalam matanya yang tenang. Saya tak boleh menangis kalau dia sendiri tidak mengalirkan airmata. Sata tahu, dia bersedih tetapi She is strong enough to fight this feeling. Dia begitu tabah! Seorang yang baru menginjak dewasa, seorang gadis berusia 22 tahun yang ternyata begitu berani, tabah, kuat semangat dan jati dirinya. Tidaklah mudah menghadapi semua kenyataan pahit seperti ini dalam usia semuda itu! Saya sendiri tidak tahu apa yang akan saya lakukan jika kehilangan mama saya semasa remaja dan kehilangan bapa semasa masih berusia sebegitu muda. Kehidupan bukanlah semudah yang kita sangkakan.. dan dia perlu mengharunginya tanpa bantuan ibu atau bapanya!

Sehingga saat ini, saya masih terbayangkan cerita dan wajahnya. Kesedihan itu turut saya rasakan. Saya menyedari dia tabah (sememangnya dia mesti tabah) Kalau dia tidak kuat barangkali, dia tak akan merasa tenang dan bahagia, padahal hidup mesti berterusan... sama ada susah atau tenang. Inilah kehidupan. Dugaan ini begitu besar buat dia! Saya berdoa agar dia akan sentiasa tabah. Jika dia memerlukan seorang kawan, saya pasti menghulurkan bahu untuk bersamanya...

No comments: