Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Monday, January 18, 2010

Cinta mesti bertepuk kedua belah tangan II




Saya pernah menulis tentang adik angkat saya, G dan Mr X dan Mr Y nya dahulu (same title) jadi,saya sendiri pun macam kemaruk mahu menunggu perkembangan selanjutnya antara G dan Y nya. (in other word - kepoh juga)Setelah lama mendengar cerita basinya perihal mamat kelabunya,saya rasakan dia sedang bahagia dan menikmati cinta. I'm so happy for her. Cinta sepatutnya tidak pernah menjadikan kita sengsara. Atau merindu tanpa jemu,tapi yang di seberang sana atau sebelah sana,hanya membuat tak kisah saja.Kalau diam ubi,dan berisi,kira okaylah. Tapi kalau sekadar diam 'membodoh, membuta tuli',cepatlah angkat kaki. Tidak guna menunggu orang yang sebegini. Diam-diam dia akan bertemu orang lain, dan anda yang akan menggigit jari.

Si G ni baru-baru ini spend masa dengan Mat kelabu dan kawan yang lain,'outing'. Saya kata, "ooosshh" buat apa begitu ketika membaca sms nya. "Adui" terasa bagai dicubit paha kanan saya. Pada saya tidak lagi berguna kalau bertemu orang macam tu,buat sakitkan kepala sahaja dan panadol pun tidak boleh hilangkan rasa sakit tu. Kata G,"tak apa kak,jangan risau,G tak ada perasaan lagi dengannya. Tengok dia macam tengok batu je."

"Husss" saya yang berfikran lega. Baguslah kalau begitu. Harapnya sebelum penghujung tahun ini,2010,dia akan ke jinjang pelamin. Bersama orang yang mengerti perasaan dan ungkapan 'cinta' satu kelegaan yang amat sangat. Yang lebih mustahak,jika anda wanita,yang terikat dengan mana-mana mamat kelabu,yang tidak berani menjanjikan anda cinta, 'just take one step futher,walk away..' selagi anda tidak melepaskan 'dia' daripada hidup anda,selagi itu 'adam'yang baru tidak dapat diisi ke ruang hati anda.Manalah ada poligami dalam percintaan. Tak boleh tu!

Kita tidak seperti kaum 'Adam' boleh disimpan semua hati-hati(semua cinta) dalam satu hati yang sama. Sebab itulah ALLAH mengizinkan suami berpoligami,sebab ALLAH mahu takut, lelaki boleh menyanyangi empat wanita serentak,setara kasih sayangnya sesama para isteri. 100% setiap isteri...

POLIGAMI? Huss,tidak kepada saya. Kalau sudah ada dua isteri,bagaimana mahu bertepuk kedua belah tangan pula. Sorang sebelah kanan,seorang sebelah kiri. Isskkhh,manalah aci begitu sedangkan kita bertepuk menggunakan kedua belah tangan. (Well,saya tidak menolak apa yang agama gariskan tentang poligami,it's just me)

Walaupun kata G,X lebih handsome daripada Y ...(dan saya memotong katanya,"alamak dek,bukannya boleh makan handsome tu.. yang lebih penting,dia menyenangkan mata juga. Kalau handsome tapi mamat kelabu tu terlalu ,'cool' sampai macam suhu kat antartik,alamatnya jadi beruang polar lah awak selamanya.Nak buat apa?" Dia tergelak melalui corong telefon saya.

Teringat akan kata kawan saya dahulu,"biarlah buruk di mata,asalkan sedap di hati."

Kata saya,"Dibuatnya yang buruk di mata tu lah nanti menyakitkan hati,macam mana pulak. "ha ha ha.. Moralnya, tak kisahlah kalau orang lain pandang tak handsome,asalkan pada pandangan kita,dia menyedapkan mata dan menyenangkan hati juga.

Apa pun,saya sentiasa berdoa,agar adik saya yang baik ni G,akan dipermudagkan jodohnya dengan Y,sebab saya sendiri sudah kemaruk untuk makan nasi kenduri.

4 comments:

Murizah Mustafa said...

wah akak, saya setuju 3oo percen apa yang akak cakap.hehehe...

Nora Isma Fuad said...

memang la betul dek.. kak pun pernah menghabiskan mbanyak masa dengan mat kelabu macam ni.. rugi masa he he..

A. Amem said...

Cinta itu, bagi yang dah berjaya mungkin semuanya indah. Masalahnya kepada yang belum berjaya, takut tersilap langkah.

A. Amem said...
This comment has been removed by the author.