Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Sunday, July 26, 2009

Saya mahu bersara.

Saya mahu bersara awal! Sudah lama saya ucapkan kata-kata ini,biasanya apabila saya stres sangat dengan kerja saya.Sebagai pendidik, yang dewasa ini 100% muridnya tidak sama seperti zaman saya menjadi murid (ramai yang cemuan,[other word of saying alamak..hantu ]maaf walau pun bukan 100% daripada yang baik dan nice to you. Ramai yang tidak lagi menghormati guru)dengan kerja file yang bertimbun-timbun (yang saya tidak nampak apa relevannya dengan mutu kerja kita dengan murid dan guru serta peperiksaan)
Guru tidak disanjungi malah kadangkala tidak disanjungi oleh semua peringkat atasan(yang mereka lihat jika kita gagal siapkan sesuatu yang mereka mahu,kitaini teruk) tetapi mereka tidak pernah melihat betapa dedikasinya kita yang menghafal sub topik yang sudah keluar dalam SPM supaya murid kita akan lebih menjurus dan mengkaji dan lebih bersedia dalam menghadapi peperiksaan)
Orang tidak tahu yang kita tidak tidur malam supaya anak mereka dapat spot soalan yang baik dalam peperiksaan.Guru dipersalahkan jika anak mereka tidak mendapat markah yang baik dalam peperiksaan,malah ada ibubapa yang mencemuh guru dengan ayat,"kenapa satu kelas gagal,mesti cikgu yang tak pandai mengajar" dan ibubapa itu bernasib baik kerana ayat itu tidak diucapkan kepada saya. kalau saya,sudah tentu saya akan berikan dia balik,"ada murid saya yang mendapat 100 markah. Siapa sebenarnya bodoh,saya atau anak encik.Setiap tahun ada murid saya yang mendapat 100markah atau A1." Murid saya mendapat A1-F9, terpulang kepada mereka sendiri, di mana letaknya daya juang dan kemahuan mereka. Tepuk dada tanyalah selera.
Sedang melihat peluang,saya memang nekad mahu bertukar profesyen walau pun saya suka sangat mengajar (in fact,I love to teach) Being with this kids, make you feel happy.. saya tahu kita memberi mereka pengetahuan berdasarkan sukatan dan kehidupan... banyak yang mereka akan lalui kelak, dan saya rasa bahagia menjadi sebahagian daripada kisah dan memori hidup mereka.. tapi kalau rasa tidak dihargai, just step out...

1 comment:

Unknown said...

sekadar nak tanya.

Ada pelajar sekolah belajar MathS and Sciences in English dari tingkatan satu sampai SPM tapi tak faham dan tak pandai berbahasa Inggeris.

I really don't understand, can cikgu give me some clue?