Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Sunday, July 5, 2009

Cinta? jatuh cinta lagi!

Seminggu lepas ada mendengar cerita daripada adik angkat (merangkap kawan angkat saya he he) yang dia telah diperperkenanlkan dengan seseorang.. well,i feel happy for her.Boleh nampak senyum dia yang berbunga bahagia dari jauh. Walau pun di bawah kategori perkenalan yang masih baharu,saya pasti akan ada sinar untuk dia.I can smell that. Lebih 6 bulan lepas dia merana, teman lelakinya yang sudah bertahun dikenalinya rupanya sudah 'mainkayu tiga'. Dalam senyap ada simpan makwe lain. Dari dulu saya sudah ingatkan dia, 'Cinta bermakna tidak menyakitkan, cinta tidak akan mengecewakan kita'... kalau dua episod ini yang berlaku, 'angkat je la kaki'...

Dalam kehidupan terutamanya kehidupan 'bercinta'mestinya ada dua elemen.Pahit dan manis,Pak Hamka pernah menyebut,"Hidup mesti terbina antara pahit dan manis,kalau semua pahit,hati akan menjadi rawan (meening tension, teribble, teruk la)tetapi kalau semuanya manis pula,hati akan menjadi bosan. Dalam bercinta kadang kala, kita sering terpedaya,walau pun pahit, kita masih mahu menelannya, terlalu sayang untuk dibuang. saya pernah lalui semua itu. Ditelan dan ditelan segala kepahitan itu sebab pada masa itu saya percaya,akan ada kemanisannya. Sekarang ini, saya fahami tindakan saya meluahkan kepahitan itu walau pun demam berminggu-minggu,badan saya kurus kering, turun mendadak,sukar tidur dan sudah berapa lama menitiskan air mata sebelum ini memang berbaloi. lama saya mengumpul kekuatan untuk melupakan dia.Menyimpan rasa cinta untuk dia memang ternyata tidak ada lagi, 'sifar perasaan' sebab cinta saya hanya kepada suami... hati saya sudah diisi, tiada ruang lagi.Allah kan maha pendengar. Doa saya bertahun-tahun dahulu agar diberi suami yang baik termahbul.Nothing to complain walau pun sesekali ada juga berperang mulut ( he he biasa la kan,ada masa mahu lari... he he he)Mana mahu cari lagi suami macam che abang saya... ada masa menolong saya dengan baju yang dibasuhnya walau pun menggunakan 'orang gaji Jepun.'... saya tidak pernah perlu vakum ruma sebab dia akan lakukan kerja vakum itu. Ada masa-masa dapur saya tidak berasap apabila kegilaan saya terhadap penulisan bermula.

kata adik angkat saya tu, dia sudah takut untuk menaruh harapan lagi,takut untuk jatuh cinta lagi.Saya katakan kepadanya, kalau saya takut untuk jatuh cinta setelah dua major case 'terkecewa' (yang minor pun banyak juga)saya tidak akan ada peluang untuk bertemu suami yang baik ini.Jangan takut untuk rasa bahagia... yang penting cinta tidak boleh menyakitkan mahu pun mengecewakan...kalau rasa-rasa menyakitkan hati atau mengecewakan sangat-sangat, 'angkat kaki' sebelum terlambat. Jangan takut untuk berusaha dan mencuba...

No comments: