Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Friday, November 19, 2010

Hari raya Korban!

   Semoga sahabat-sahabat saya, saudara-saudara Islam saya dapat menunaikan haji dan mendapat Haji Mabrur! Di petang hari raya korban, menerima sms jemputan, stelah panggilan biras saya, Amy tidak saya jawab. kadang-kadang saya ni bernasalah sikit. Telefon kerap kali saya tinggalkan di bilik, jika saya ke tingkat bawah rumah.Ada masanya saya di bilik, dan telefon pula di tingkat bawah. Agaknya, saya memerlukan tali dan menggantung telefon di leher! Amy dan keluarganya menjemput kami merayakan Raya Haji ke rumah mereka di Hulu Bendul.
    Pagi saya, suami bersembahyang di masjid. Dan seterusnya kami ke Sungai Besi, melawat seorang daripada uncle dan auntienya. Setelah mak meninggal, agaknya tiada lawatan daripada saudara mara mak lagi. Maklumlah, arwah mak adalah kakak sulung, jadi kalau arwah ke sini, adik-adiknya akan menziarah arwah ke sini. Setelah mak 'tiada', agaknya tiada lagilah keluarga ke sini. Lagipun hukum adatnya, orang muda perlu menziarah yang lebih tua dan bukan sebaliknya.
   Di Sungai Besi kami bertemu ramai juga sepupu-sepupu suami. Suami saya mempunyai keluarga yang agak besar. Arwah emak mempunyai 9 orang adik beradik. Sepupu suami saja, lebih kurang 19 orang semuanya kalau dibandingkan dengan saya hanya 4 orang sepupu. Dan kemudiannya ke Hulu Bendul.
    Hulu Bendul, tempat yang menarik sekali. Terletak kira-kira sejam perjalanan dari Kuala Lumpur. Perjalanan saya bukan sahaja dipenuhi bukan sahaja  dengan kehijauan tumbuhan, tetapi juga udara yang segar. Deruan hujan menyambut kedatangan kami di sana.
    Teratak sri Budi menyambut kami dengan senyuman, seindah bujan yang perlahan yang berjatuhan di buni. Bauhan segar rumput yang ditimpa hujan bagaikan percikan wangi alam yang enak! Anak sungai yang menjadi tempat kami menyeberang, memisahkan jalan besar dan rumah ala desa yang agak mewah. Sebuah pondok antik bagai menyambut mesra kedatangan kami. Well, saya tak mahu terangkan lebih-lebih.. sebab Teratak ini akan muncul dalam buku saya yang ketiga.
   Nasi putih dengan sup tulang, masak lemak telur itik, ayam masak merah, rendang hati & limpa, , nasi impit, kuah kacang, rendang daging  dan masak lodeh bagaikan menghambat perut yang kelaparan walaupun sudah menjamu selera di rumah Pak Tam dan Mak Tam. Raya Haji kami pasti tidak berseri jika tidak ke Hulu Bendul. terima kasih Amy dan keluarga.

No comments: