Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Friday, November 12, 2010

Birthday saya..

   Tanggal 11 nov 2010, ulangtahun usia saya yang masih 17 (sudah lama angka ini tidak meningkat sebenarnya.. he he) Letih juga menjawab dengan ucapan terima kasih dan sebaris ayat pada setiap ucapan yang saya terima di Facebook.. Banyak juga hampir 300 ucapan.. berjam-jam juga di depan laptop membalasnya. Ha ha. Itu pn bernasib baik bukan semua friends yang berjumlah 1400+ menghantar mesej yang sama.. kalau tidak saya barangkali terkedu di depan laptop... ha ha ha.

   Well.. di sekolah pun, ramai juga yang mengucapkan  yang saya terima sebagai doa agar sihat tubuh badan dan berada dalam keadaan kesejahteraan yang berpanjangan.

  Budaya menyambut ulangtahun kelahiran dengan memotong kek bukanlah satu 'budaya' dalam keluarga saya. Kebiasaannnya semasa kecil dahulu, mama dan bapa saya akan membeli hadiah atau buku sebagai hadiah. Mama akan masakkan sesuatu yang istimewa atau 'makan di luar'sebagai menyambut majlis 'harijadi' secara kecil-kecilan. Pada masa sekarang pun, kek dijual di mana-mana, jadi tidaklah sampai perlu menunggu sehingga 'ulangtahun' untuk menikmati kek! Jadi, seandainya tiada kek di harijadi, hmm, normal kepada saya.
Hadiah! Tidak juga perlu menunggu sehingga harijadi kalau menerima hadiah. 

   Semasa ulangtahun ke 17 merupakan surprise yang cukup menarik daripada mama saya. Saya tinggal di asrama pada masa itu, dan tidak berkesempatan menyambut di rumah sendiri kerana akan menghadapi peperiksaan SPM. Mama saya datang ke asrama pada hari tersebut dengan sebiji kek coklat. Wow! Dan saya menerima 'kejutan' yang amat menyeronokkan sama sekali!

   Kejutan terbesar juga saya terima pada tahun 1996, apabila murid tingkatan enam atas saya membawa sebiji kek harijadi, kebetulan pada masa itu hampir cuti persekolahan. Mereka menghadiahkan saya sepasang baju berwarna pink, dengan bunga yang comel berwarna ungu. Walaupun baju tersebut sudah tidak muat dipakai lagi, saya masih menggantungkan di dalam almari di rumah mama saya di Langkawi. Baju tersebut mempunyai sentimental value yang tersendiri!

  Dua tahun lepas saya menyambut harijadi bersama librarian saya selepas masa bertugas. yang kelakarnya saya memasak untuk mereka. Nasi lemon dan ayam masak merah. Mereka 'sebat' sehingga licin semuanya! 

Tahun lepas kelas 5 batai, seminggu sekali akan menyanyikan lagu 'birthday' bag menggantikan ucapan 'sa;lam sejahtera'.. bagaimana ianya bermula, entahlah, saya kurang pasti! Agaknya bermula, di pertengahan tahun dan berlanjutan sehinggalah ke hari birthday saya. Pada mulanya saya marah juga (sebab tak mahu ada pelawat datang secara mengejut dan mendengar lagu ucapan hari jadi) tapi I just cannot stop them from singing... jadi biarkanlah saja. Pada 11.11 2009, koir 5 batai datang menyanyikan lagu bday di hadapan makmal (sebab kami berpindah sementara).. a very sentimental and sweet memories..

   Tahun ini! sambutan biasa. Pergi makan di tempat istimewa. Menunggu mama dan Mak Ngah datang untuk menyambut sama-sama. Kami bertiga, adalah 'scorpion'.. The three scorps!

No comments: