Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Monday, November 22, 2010

Reaching the final

  Perkara yang paling menyeronokkan tentang menulis adalah, apabila reaching the final.. actually, belum betul2 habis, lagi 15% sahaja. Inilah part paling Rock!! Melihat hasil kerja beberapa bulan yang lepas sudah mencapai penamat. Seolah berlari dan menghampiri reben yang disediakan untuk pelari! Yah!

    Sesudah selesai penulisan, perlu editing..macam orang yg. sudah masak, perlulah tambah perisa. Garam, gula, asam etc. Adding peribahasa, kata2 pepatah, nice wording, macam tu lah..then edit ejaan.. kemudian baru print, binding dan hantar penerbit. Actually, terpulang kepada penerbitan, ada yang terus hantar guna e-mel sahaja.. ada yg buat pertama kali perlu print dan binding, then yang kemudian, thru e-mel sahaja sebab kali pertama mereka perlu baca yang dicetak, 'hard disk' lebih mudah daripada baca di e-mel.

  Apa pun, it's like a big victory this time, sebab kali pertama menulis, saya mengambil masa 1 tahun. One solid year.. penat giler.. rasa berasap kepala. Tunggu penerbitan approved pulak, lama juga sebab penulis baru, penerbit tak kenal lagi. Buku kedua, lebih pendek, lapan bulan, tetapi respond penerbit hanya dua minggu sebab sudah kenalkan.. jadi, cepat. Manuskrip ketiga ni, alhamdulillah enam-tujuh bulan. Mungkin sebab sudah agak biasa menulis, maka lebih cepatlah menulis kot.

  Habis manuskrip ni, perlu mula file baru.. sambil tu rest dulu sambil menanti my mum dan auntie tiba. Bawa mereka jalan2 dan menonton Natrah. Three Scorpions berjalan-jalan.. + yang lain-lain.. (awas, scorpion kalau tak dengar cakap, sepit je..he he he) Lepas tu balik Langkawi sekejap.. Kesian husband..Kaki dia bengkak lagi dengan tiba-tiba. Saya sudah ajak ke dr, tapi katanya tak mebgapa..biasanya dia letak plaster singseh, akan baik punya.. tapi setelah dua hari, tiba2 sakitnya melampau.. sendi di bahagian kaki (menghamoiri ibu jari sakit) tak boleh jalan..kecoh juga..

    Rupanya setelah ke Dr, selesai ujian darah dan test,  asidic banyak.. punca, makanan yang kita makan lah.. dan saya tahu kenapa. Dia tak minum teh hijau (green tea) yang berguna untuk naturise asidic dalam badan. Saya minum green tea 3 cip setiao hari, selepas makan untuk naturalkan asidic dalam badan. Dia minum nescafe sehingga 6 cawan sehari (meaning sangat asidic sebab kopi adalah bahan asid, jika diambil sedikit okay, tetapi terlampau banyak... ) Mendapat syarahan free daripada Dr Nora.. (saya lah tu) Hari ini dia bertukar meminum kopi habatus sauda (dgn madu) menggantikan kopi.. (he he.. berjaya juga leteran DR)
Sebenarnya menjaga badan sendiri tanggungjawab sendiri, masalahnya adus, 'kedegilan di tahap gaban'.. kalau sakitkan, susahlah kita juga! atau minum klorofil, ambil pil .. (apa saja yang warnaya hijau..he he , tetapi bukan buangan lembu atau kerbau ya)

    Harapnya dia akan mendengar nasihat saya.. tapi kesihannya, seafood kenalah kurangkan.. balik langkawi ni masalah sikit ni...  Berharap, malam ini akan berjaya menamatkan bab 8. esok perlu ke sekolah untuk bertugas... (Rugi 1 hari)

2 comments:

Anonymous said...

Petua nak sihat dan panjang umur:
SATU: Tolong insan lain setakat yang termampu
DUA: Jangan sakitkan hati orang,
TIGA: Jaga makan dan minum.
InshaAllah.

Nora Isma Fuad said...

Insya_Allah