Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Sunday, November 28, 2010

Reaching the Joy... loading the fridge

   Kalau diikutkan komunikasi lama, my mum, auntie and geng piranha ini akan datang pada 29.11... entah macammana betlaku miss komunikasi... auntie and my mum beritahu, mereka akan datang pada 28.11, tapi agaknya, sama ada saya yang tak dengar, atau salah haribulan... saya fikirkan mereka akan datang pada 29.11 jugalah. Jadi plan dapatkan bekalan makanan saya(grocery) pada 28.11. Maklumlah sebelum tu masih bz dengan editing manuskrip... jadi masa tu makanlah apa-apa sajalah.. seadanya.. he he..

   Petang 27.11, saya menelefon mama saya, dan barulah agaknya 'terkejut beruk juga' sebab katanya mereka akan menaiki kereta api pada 28.11, bertolak pada jam 8 pagi dan akan tiba pada jam 2 petang..alamak, macam mana pulak ni, peti ais saya masih kosong! Masalah besar ni, kalau ramai2  ni, makan di luar memang lah tak 'ekonomi sangat'... di kedai makanan, semuanya mahal. sepiring sayur pun sudah 3-3.50 sen padahal, kalau beli sayu, boleh 2-3 ikat sayur. Yang dimasak dikedai hanya 5 helai sayur.. HMMM ...

  Mahu membeli pada petang sabtu, alamak.. susah parking.. dua, ramai orang, tiga, kalau lewat, leceh mahu berkemas, ikan mesti dicuci dsbnya. Pendek kata, sangat L.E.C.E.H.. Lagipun sejak kempen tidak menggunakan beg plastik setiap sabtu, saya rasa ramai orang tidak membeli belah pada hari sabtu, sebaliknya menukarkan kepada hari ahad.. (tidak bijaklah sangat kempen ni) Satu beg plastik pula 20 sen, mahunya kita terpaksa guna 15 beg, dah rugi rm 3. Sebulan Rm6, kalau setahun, banyak jugakan... bukan ditolak cukai pendapatan pulak..Hah!

   Jam 9 pagi, saya sudah tiba di Tesco. Kalau lambat susah mahu dapat parking. (itu baru satu perkara) Kedua, ramai orang kalau lewat. Pergi shopping dulu sebab malas mahu 'beremba' (Kedahan maksudnya beramai-ramai dengan orang)  itupun ramailah juga, tapi okaylah, tak la sesak sangat.Habis shopping, minum jus dan huah, lepas tu sempat minum dua cup kopi di Ikea... lepas tu balik, rupanya sudah jam 1 tengah hari.. tak sempat loading lagi, masak tu..

  Masakan yang ringkas saja sebab nak cepat.. udang goreng asam, rojak mamak (sengkuang, timun ,tahu goreng, telur rebus ) sebab kuah kacang memang  sedia ada dalam peti ais.. dan tenggiri masak asam. Itu pun jam 2.30 baru settle, sebab baru nak buah cili pes, baru nak cuci ikan.. aduii!! selalunya saya plan, siapkan cili pes hari sebelumnya, ikan sudah disiang, udang sudah disiang, masak je.. 45 minit-1 jam, tentu boleh siap...  sesekali rasa 'kartun' macam dalam TOP CHEF.. he he.. macam berlari-lari sana sini. Lega sebab mereka sampai rumah pun jam 3 petang, (suami ambil) just ready makan, siap dengan Lemonade segar lagi.. he he..

   Esok plan ke Maha.. serdang..best.

No comments: