Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Wednesday, June 1, 2011

Jatuh cinta dengan gadis hingusan

    Banyak kali saya mendengar cerita orang lain, sama ada daripada buku, novel, televisyen, cerita kawan atau cerita kawan kepada kawan (cerita orang lain kepada kawan oleh kawan kepada saya.. agak pening ya.. cerita orang lain yang diceritakan oleh kawan saya).. Cerita mitos biasa, seorang lelaki dewasa yang jatuh cinta dengan seorang gadis yang 'masih hingusan', seperti 10 tahun sehingga 15 tahun. Kepada saya pada usia begitu, betapa cantik, ciut miut pun seseorang gadis tu, she's just a kid. Budak-budakan lagi. Sistem repoduktif pun tidak berkembang sepenuhnya.. ha ha ha.. apatah lagi mau disuruh membuat kerja rumah: pendek kata, kalau dikira dengan pantun lama, 

            apa guna berkain batik, kalau tidak memakai capal
            apa guna beristeri cantik, kalau tak tahu menumbuk sambal.

       Pantin ini begitu simbolik sekali, sebenarnya bukannya menumbuk sambal yang difokuskan, tetapi konsep 'tahu memasak'. Orang dahulu, tiada blender mahupun kedai makan untuk dibeli makanan atau lauk siap, tiada juga Restoran makanan segera seperti KFC, McD dan sebagainya, jika tak tahu menumbuk sambal, maka cacat sangatlah!

    Saya sudah melalut barangkali: kawan saya pernah dipinang ketika berusia 9 tahun. (maybe sebab dia bertubuh tinggi, besar saiz badannya) jadi jirannya fikir dia sudah berusia pertengahan remaja, (16 tahun) Nenek saya Kalsum@ Che Tom berkahwin pada usia 13 tahun (dia juga bertubuh tinggi, besar dan nampak lebih dewasa) Kadangkala apabila terdengar cerita begitu, saya jadi pelik: apa sebenarnya yang diperhatikan daripada gadis yang masih 'hingusan'! Saya sendiri pada usia 8-15 tahun, masak pun belum pandai, kerja rumah, sekadar menyapu bilik, basuh baju sahaja. Saya belajar memasak pada usia 16 tahun, (sebenarnya betul-betul memasak selepas spm- cuti menunggu keputusan spm, saya diajar oleh nenek memasak.. kali pertama masak kari dalam belanga tanah: sedap giler.) sebab sepanjang tempoh itu, berada di asrama, seawal usia 12 tahun++ sehingga 17 tahun. Alamatnya, kalau berkahwin pada usia itu, minum 'air rebusanlah' nampaknya.. he he he.Lagipun sepanjang tempoh itu, mama saya mempunyai pembantu rumah (orang tempatan, jadi tolong-tolong masak kalau cuti, tapi tak juga pandai-pandai.. he he)

   Bulan lepas, mendengar cerita bapa saya tentang seorang mamat terhadap adik perempuan saya... masa tu adik saya masih 19-20 tahun. Suka saya ketawa,...  he he.. tetapi taklah pelik sangat sebab, dalam usia muda beitu, kiut, sweet, sesiapa pun boleh terpikat.. he he..
    Baru-baru ini ketika menelefon mama saya, mama bertanya saya, "Ingat tak cerita cikgu di Sungai Petani?"
Saya bertanya balik,"Cerita apa?" Saya pasti mama saya tidak pernah bercerita pasal ini. Saya mungkin akan lupa nama orang, tempat tetapi tidak kepada cerita-cerita mama saya. Maka diringkaskan cerita, kata mama saya, Cikgu ni sukakakn saya ketika bertemu saya yang masih berusia 12 tahun.. (dia menggelarkan dirinya menantu dan mama saya: ibu mertua) Dia kata sanggup menunggu saya dewasa.. (hik- hik ) Mama saya beritahu, dia berkata (dengan ton melawak) "Kau dah tua, menunggu dia nanti, jadi ganyut" (a.k.a tua sangat) sebab masa tu, dia sudah pun berusia 26 tahun... (huh) Saya memang tergelak giler. Saya katakan kepada mama saya, "Masa tu rasanya Not budak comot..." he he , dan saya terus ketawa geli hati... aduhailah cikgu, apalah yang anda lihat pada diri budak 12 tahun itu. (Comot, cikeding he he he)

     Baru-baru ini mama saya terjumpa kepada cikgu tu, dia dari jauh terus menegur mama saya, katanya, "Mak mertua..." ha ha ha.. sebab tulah muncul balik cerita ni. Dan saya baru tahu! he he he.. Nasib baik dia tidak menunggu saya, maklumlah, jodoh saya dengan suami saya sekarang ni, kalau dia menunggu, kesian.. ha ha ha..

   Teringin saya mahu interview, apalah yang dia lhat dalam diri budak hingusan 12 tahun itu?


  









No comments: