Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Tuesday, June 7, 2011

Mood menulis, kerja sekolah, alamak....

   Saya masih dalam mood menulis manuskrip baru. Bukannya apa, apabila menulis, mood dan penceritaan masih dalam kepala, eloklah diteruskan sehingga habis. Sekurangnya sehingga habis satu bab (kira-kira 50 halaman satu bab) Dengan itu, saya tidak perlu baca lagi, daripada permulaan bab. Sebab apabila berhenti, saya perlu baa balik, untuk wujudkan kesinambungan cerita , plot dan ayat. Walaupun plot sudah disusun awal2 lagi, kehilangan 'ayat' menjadikan kena baca balik, apatah lagi kalau sudah menjangkau pertengahan bab, dan selepas itu kea baca balik, banyak muka surat, letih beb! Jadi saya teruskan usaha menyiapkan manuskrip ang telah mencecah bab 4 dan 5. Target, sehingga mencecah bab 6. Andai mengikut jadual saya, saya sepatutnya mencecah bab 5 sahaja, tak apa kalau boleh lakukan sehingga advance.

   Dalam menaip ini, teringat akan seorang kawan saya, katanya lajunya menaip.. he he.. Kalau lambat macam mana nak tulis buku, ialah, kalau baru nak cari mana huruf 'F' "M', bila mahu siap buku ma... he he he.. 
  Sebelum cuti hari tu, sekolah mengadakan peperiksaan pertengahan tahum, bernasib baik, kertas saya awal2 minggu, ada lah dua minggu sebelum cuti, jadi saya pun pakai 'gear' enam terus, marking sampai termuntah-muntah (dalam fikiranlah...) dan habiskan semuanya sebelum cuti, sebab saya tahu, saya tak akan ada 'mood' untuk marking dalam cuti ni. Cuma tinggal kertas objektif sahaja, dan malangnya, ada pihak yang mahu markah dimasukkan pada 9 Jun 2011, yang seolah menjadi kerja 'sia-sia' sebab sepatutnya markah2 ini dibincangkan dengan murid dahulu, 'confirm' dengan mereka (maklumlah, kadang2 ada kesalahan sedikit juga ketika marking, sebba cikgu dah mabuk kertas... beratus2 esei yang diperiksa..) barulah di'key in'.. barulah selamat...  Masalahnya siapa kita untuk membangkang! jadi saya setkan esok sajalah saya diapkan markah, on 9 saya ke sekolah. Hari ini selaju hadlaju cahaya, saya cuba siapkan bab lima atau bab 4 sehingga tamat. Tak banyak lagi, tinggal separuh bab 5 (50%)  dan 20% bab 4.

    Kesian murid saya yang asyik bertanya thru Fb dan sms.. he he.. Bo layan je.. he he  Bukannya dapat saman trafic pun.. Maaflah murid-murid... cikgu pun ada mood juga.Sabarje lah, sehari lagi.




No comments: