Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Monday, September 7, 2009

Disiplin satu ilusi saya.

Selepas kembali daripada cuti yang agak panjang... seminggu.. adus,susahnya dan tuned back ur life back to normal..maklumlah cuti,terlupa semua perkara pasal kerja terutamanya pasal sekolah. Nama murid2 pun dah banyak yang lupa.. Manuskrip berjaya habiskan bab 1,2 dan 4.Bab 3 tergantung.. he he sebab ada research yang perlu dibuat. Saya bercita-cita menjadikan novel sebagai 'not just a ordinary novel but.. u can find something academic in the book'... sekurangnya minat rakyat Malaysia terhadap bidang ilmiah akan bertambah jika membaca novel. Membaca dan mendapatkan ilmu. Saya percaya dan semoga niat saya akan dimahbulkan ALLAH. Dalam hidup kita mestilah berjuang memberikan kebaikan kepada insan lain dengan apa sahaja cara yang boleh.. dengan kata lain,hidup biarlah berbudi dan berbakti..

Kalau disuruh berdakwah,saya tak boleh (sedang diri sendiri pun masih banyak yang perlu dibaiki)Kita ini insan lemah.. sekadar dapat berkongsi sedikit sebanyak ilmu yang kita perolehi secara langsung atau tidak langsung melalui bacaan,internet mahu pun filem. Saya kurang bersetuju bahawa hanya sijil atau ijazah sahaja yang boleh membuktikan kita berilmu. Ilmu pada manusia tidak hanya boleh diukur dengan sijil.Kebanyakkan insan mempunyai pendapat bahawa ilmu mesti dibuktikan. Sebab itulah ramai yang menyambung pelajaran sehingga ke peringkat PH.d Dan kenyataan ini tidaklah membuktikan saya anti Masters atau PHd. Kalau mampu belajar sehingga ke peringkat tertinggi,silakan... Menjadikan anda seorang berilmu itu satu anugerah!Saya sendiri,malas untuk melanjutkan pelajaran lagi. Dalam bidang pendidikan pun,berkelulusan Masters atau PH.d nampaknya tidak memberi banyak manfaat kepada pendidik. Setakat hari ini,belum ada lagi tawaran ke pangkat atau kenaikan gaji walau pun satu sen berbanding dengan ijazah B.A yang dimiliki. jadi apa perlu sangat bekejar untuk melanjutkan pelajaran sehingga ke peringkat yang lebih tinggi?Setsetengah individu melakukannya hanya untuk kepusan diri sendiri.
Sudah lama bapa saya menggalakkan saya menyambung pelajaran. Daripada saya masih bujang sehingga kini. Jawapan saya.. malas. Saya rasa saya tidak harus melakukan sesuatu bagi memenuhi impian orang lain. Yang paling penting,lakukan sesuatu dengan ikhlas dan kita 'enjoy'lakukan. saya sendiri,saya suka menulis tetapi kelemahan utama saya,saya kurang serius. Saya kurang berdisiplin dan kadang kala tidak betul2 mencabar diri sendiri..

Sepatutnya penulis mestilah berdisiplin,setiap hari mesti menyiapkan sekurangnya tiga halaman manuskrip... sebulan lebih kurang 90 halaman,jadi setiap 4 bulan (termasuk editing) boleh menghasilkan sebuah buku.. Saya! Saya terpaksa menghabiskan setahun untuk hasilkan buku pertama saya. Saya berazam akan lebih berdidiplin.. tetapi kadangkala kengkangan kerja menjadikan saya banya ketinggalan... disiplin hanya satu ilusi.
Hari ini saya terpaksa mengikut suami ke BBB di Sri Hartamas daripada jam 3.30 petang. Bukannya apa,sejak dua hari saya terkurung di rumah. Puasa dengan situasi perut yang agak 'kosong' menjadikan agak mengantuk. Kalau berbaring (atau pun duduk)di depan tv pun boleh terlelap juga. Saya harus mencari altenatif baru. sekurangnya di sana,saya tidak boleh baring atau terlelap sebab di kedai muzik,manalah ada tempat khas untuk melelapkan mata. Alhamdullillah,sepetang di sini,saya berjaya habiskan kerja sekolah dan separuh daripada bab 3 dan bab 4 manuskrip baru. Nampaknya lain kali,saya kenalah melarikan diri lagi ke BBB.Di sini,semuanya ada,ada tempat makan,bersembahyang pun boleh.

No comments: