Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Friday, June 27, 2008

Love me, love me not...




"Jika ada seribu insan, satu tidak menyukai dan menyintai saya, saya harap masih ada 999 yang suka dan cintai saya"

Beberapa hari tidak dapat up date blog, feeling like missing something..tapi bz sangat... kena sediakan kertas peperiksaan.. etc.. hmmm..

Ada beberapa perkara yang begitu menyentuh perasaan.. ada seorang murid, well, saya tidak pernah mengajar dia, tapi kenallah.. bila dia bertemu saya, soalan pertama dia kepada saya," cikgu, saya pergi cari buku/novel cikgu di kedai buku, tak dapun"

I was ... speecheless.. satu bagaimana dia tahu pasal saya.. and my book.. hmm.. saya tanya dia balik " bagaimana awak tahu?" " saya kan baca blog cikgu hari-hari.. cikgu tak aktif beberapa hari ni" dan apa lagi.. " ha ha ha" saya ketawa.. buku sudah dihantar ke penerbit.. 2 bulan dah... tunggu, dua tiga hari sebab kata mereka kadang kala ambil masa 3 bulan untuk sampai giliran baca sebab banyak manuskrip.. tapi kalau lambat sangat, saya akan hantar je ke penerbit lain.. lama sangat... banyak perkara yang ingin saya 'share' bersama pembaca, jika anda sudi baca... love doesno't means just for man-woman relationship... it's more than that..

Ada murid saya bertanya, "teacher, do you love me?" so I replied, "yes, I do... in fact , I love everyone .. students, family , friends... love is around us, let share... ' cinta' ini terlalu banyak,kalau dikongsi tidak akan luak,tidak akan basi kalau disimpan lama, tidak juga akan surut atau susut kalau terlalu banyak yang diberi, malah tidak akan ada tarikh luputnya... makin lama dikongsi, akan terasa keserasiannya, makin banyak dikongsi, akan terasa kemanisannya...dan 'cinta' tidaka akan ada syaratnya... bagaikan Rahmat Allah, kita beri sedikit, Allah akan beri dengan lebih banyak lagi... dan saya tidak akan menjadi guru jika saya tidak sukakan 'mengajar'... cuma kadang-kadang bosan dengan gelagat murid yang tidak mahu merasai 'kemanisan' menuntut ilmu bersama-sama.

Ilmu bagaikan 'cinta' juga.. kalau makin dikongsi, akan lebih banyak yang tersimpan dalam ingatan dan memori kita, akan lebih 'kaya' kita... tidak akan luak, tidak akan basi, tidak ada tarikh luputnya... dan tidaka akan pernah ada syaratnya dalam menyampaikan ilmu, 'lihat', 'dengar', 'rasai', 'simpan' dan nikmati kelazatan ilmu..

Apabila my sister in law bertelefon dan bertanya saya, kenapa blog saya tidak aktif beberapa hari, sekali lagi saya tertawa lagi..saya rupanya ada peminat misteri rupanya...

Sekali lagi saya tergelak apabila my father di Langkawi sana menelefon jam 8.00 malam tadi, katanya, bungkusan 'hari bapa dan hari ibu' saya sudah sampai (hmm belated.. saya sudah beri mama saya sebelum ini, bapa saya yang belum)katanya " blog tak aktif beberapa hari dah!" saya tertawa lagi... bapa saya juga baca blog saya.. he he..anehkan zaman teknologi, kita berkomunikasi dengan cara kita sendiri..

Seorang murid saya berkata, tulisan di blog saya besar sangat.. mulanya saya terfikir untuk kecilkan sedikit saiz tulisannya, tapi bila difikirkan balik, inikan blog saya, saya akan buat apa sahaja yang saya suka, kenapa saya mesti ubah mengikut kehendak orang lain.. saya tidak akan paksa anda baca dan saya tidak akan perlu lakukan itu... so 'my blog' 'my wish' betulkan?

Saya teringat akan talk yang dikatakan oleh Puan Aina Emir, dalam menjadi penulis anda akan berdepan dengan pelbagai situasi, yang berkata 'itu dan ini'.. sepatutnya anda akan tetap menjadin anda.. dalam seribu manusia, pasti ada seribu ragam..

Ayuh jadikan hari ini dan esok memberi manfaat kepada orang lain... sebarkanlah 'cinta' ke seluruh pelusuk alam...

No comments: