Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Friday, June 20, 2008

Mahu gantikan cikgu dengan cikgu UPSR atau guru PMR?

Seminggu ini saya masih dengan idea yang bermula dengan hari selasa..kisah saya dan teori ijazah saya.. atau cikgu dengan Ba (Hons) dan Bs(Hons)... sebelum saya mulakan saya tanya dulu : Hari ni awak mahu cikgu ajar atau cikgu UPSR atau cikgu PMR (tingkatan 4) yang ajarkan?

Murid dah pandai sikit: cepat-cepat dia jawab, 'cikgu la'.. he he..saya sudah berjaya kenakan mereka.Mungkin minggu ni selamat la... minggu depan tak tahulah pulak, mungkin kena cari idea lain pulak.. ha.. ada idea tak?

Ada saya ceritakan 3 kisah cikgu saya yang tak akan saya lupakan sampai kini...

1.Nama guru BM saya, semasa f 1, namanya Puan Faizah.. orangnya biasa saja, tubuhnya tinggi, bersaiz agak besar... tidaklah garangpun, tapi masa tu, kitaorang takutnya terkulat-kulat... satu hari, ada la dia bagi karangan, hari khamis, hari ahad dia masuk kelas...

Katanya: cikgu akan panggil nama, orang itu akan berdiri di hadapan kelas dan bacakan karangannya... tup-tup, dup-dup, put-put, bunyi jantung... sebabbnya, saya hanya mengarang dalam 2 muka saya... tajuknyapun masih saya ingatkan lagi, Buah-buahan di Malaysia.

Selepas nama kedua, saya kena panggil, alamak... mahu dijawab tidak habis, takutttttttttttnya separuh mati, kalau kena marah, macam mana? jadi keluarlah jugak dengan beraninya... mulanya baca je la, bila dah habis, cakap je terus jugak, sebab tak berani mahu jelaskan perkara yang sebenarnya.Ungkapan 'berani kerana benar sudah tidak boleh digunapakai lagi.Jadi selamatlah saya... agaknya, bakat berbahas atau memberi syarahan memang sudah lama berakar dalam diri... he he.. saya rasa cikgu Faezah barangkali tahu saya tidak siapkan karangan, cuma keberanian saya menyelamatkan saya...

Kedua, masa tingkatan 5, saya lupa bawa karangan saya... asrama saya cuma beberapa puluh meter sahaja.Kalau saya cakap tidak bawa dan minta balikpun, tentu cikgu saya akan benarkan..Tapi, saya tidak berani memberitahu Puan Jamsiah yang lembut orangnya.. saya tulis je dalam buku lain, kat tengah...masa loceng, semua kena hantar buku.. jadi saya tak hantar la, bila loceng berbunyi je saya terus berlali balik ke asrama, salin semula karangan saya ke dalam buku yang sepatutnya, berlari menghantar buku karangan saya ke bilik guru.. Puan Jamsiahpun sebenarnya sudah pulang ke rumah... punyalah takut dengan guru... murid2 saya, sekarang ji rilex je memberitahu,

'cikgu, lupa la buku' 'tinggal kat rumah'

kadangkala saya sampuk juga ' kenapa tinggalkan dekat nenek awak?'

ketiga, masa tingkatan 3, ada seorang cikgu ni, ajar perdagangan dan akaun, dia sangat pilih kasih... kami yang di asrama ni, tak faham apa satupun, penggal satu semua gagal... 6 orang saja lulus, sebab mereka tinggal kat luar asrama dan pergi tusyen... jadi masa mengajar, cikgu ni asyik mengajar yang berenam itu sahajalah... kami semua ni diabaikan...

sayapun berfikir, macam mana nak cari jalan supaya cikgu beri perhatian kepada saya... ambik contoh buku akaun, tengok soalan dan contoh jawapan, selangkah demi selangkah... akhirnya faham juga..kena nasib saya yang sangat baik, soalan yang saya tengok tu keluar bulat-bulat dalam exam.. ada juga berbincang dengan 4 orang kawan kat asrama.. jadinya kami semua lulus dengan cemerlang, skor lagi... 80+++ .. sejak itu, kami juga jadi 'pets' cikgu tu... moral of the story, sepatutnya murid mencari jalan untuk mendekati cikgu... saya tegaskan dengan murid2.. mereka sangat beruntung, saya tak pilih kasih... saya sayangkan semuanya walaupun ada yang nakal.. kalau saya marah, sampai di situ saja, tak pernah saya simpan dalam hati dan geram sampai bila...

Tugasan saya kepada satu kelas, kenapa perangai dan sikap murid abad ke 21 berbeza dengan dengan abad ke 20? Biar mereka fikir-fikir di hujung minggu ni...

Cuma satu soalan saya, murid suka sangat ajak guru buat rombongan ke mana-mana... contohnya mahu ke Melaka.Saya kata, ajak la family awak.. kata mereka: lagi best pergi dengan cikgu dan kawan2... saya kata, 'iya ke' ... atau mereka saja mahu bodek cikgu mereka.. hmmm entahlah...

No comments: