Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Sunday, October 4, 2009

Masih beraya

Pagi tadi kata cik abang saya,mahu beraya ke rumah kawannya. Tengah hari pula adik2nya mengajak ke rumah Mak Tam (auntie sebelah suami)jadi,hatinya berbelah pagi, sebab kawan yang menjemputnya pun sudah agak lama tidak bersua. Kami bertemu agaknya semasa saya dan suami berkahwin dahulu,pada tahun 2000.Kawannya ini merupakan junior merangkap kawan serumahnya di UK dulu. Maklum sajalah,di ibu kota,kalau tidak dijemput,kita pun tidaklah rasa selesa mahu meredah ke rumah orang. Hari minggu hari keluarga,orang pun mahu berehat dan mungkin mahu keluar bersama-sama keluarga. Kalau mahu bertemu kawan2,inilah masanya, apabila dijemput ke rumah. Bermakna,tian rumah benar2 mahu dan bersedia kita bertamu ke rumah... a.k.a hati kita pun tidaklah rasa bersalah meredah ke rumah orang..

Saya sendiri pun tidak gemar ke rumah orang,ialah, terasa bagai mengganggu pulak... individu yang berkerjaya hari minggu hatta sabtu sekali pun adalah hari keluarga, takkanlah kita nak menyibuk mengganggu pulak.. tahulah,ada orang setiap hari balik jauh2 malam terutamanya golongan bapa... hari2 macam ni,anak mereka bebas bersama bapa mereka... kalau menerima tetamu saya tak kisah,tapi lebih baiklah kalau beritahu dahulu..bukannya apa,bolehlah masak special sikit..kadang -kadang tu nasib tak baik,tak ada langsung bahan mentah untuk dimasak di rumah,apatah lagi semua bahan daging,ayam,udang,dinasour semuanya masih keras dalam freezer... macam mana..malulah kalau orang datang bertamu menjamu biskut dan air je...

Saya sendiri pagi2 bertamu ke one utama,menyaksikan filem 'Tsunami' filem Korea... separuh banjir juga di pawagam nombor 7 tu... lebih sentimentel daripada filem inggeris... lebih banyak moral values... apabila tamat movie dan ke ladies room,terjumpa seorang gadis Cina yang saya perasan daripada movie yang sama.. Saya beratur di belakangnya,apabila dia berpaling,saya terperasaankan kelopak matanya yang basah.Jadi saya pun menegurnya..

"You watch Tsunami right?"
"Yes."
"Yes,I tght I 'm the only one who cry... Feeling like stupid crying in the movie",saya menyambung...
"That's okay.. the filem is so touchhy." Saya mengangguk-angguk.. memang pun.. kalau tak berapa toughhy pun saya menangis jugak... dah memang 'heroin menangis'.. kalau jadi pelakon sure ramai produser sayangkan saya... dalam 2 saat,saya boleh menangis kalau diminta menangis... tak susah... kata kawan saya,bagaimana saya senang ketawa,begitulah dengan airmata saya...

Bermakna,saya ni normal la bila menangis dalam panggung sebab mungkin ramai lagi makcik2 yang terlebih air mata,silap2 tertelan air hingus sendiri...

Bila balik ke rumah,petangnya suami menelefon,meminta saya menyiapkan diri. Saya bertanya balik,ke mana kita?... sebab kalau mahu ke rumah auntie,saya akan pakai baju kurung sahaja... uncle tu orang tablig,seganlah kalau berbaju dan berjeans... Katanya mahu ke rumah auntie...

Dalam kereta dia menukar fikiran pulak... alamak..rasa semacam je ke rumah orang memakai baju kurung,lainlah kalau ada kenduri kahwin...

No comments: