Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Friday, October 23, 2009

Ubat kecewa...

Tiba-tiba sahaja,ada ex murid bertanya dalam e-melnya,apakah ubat kecewa? Bunyinya macam mudah.. tiga perkataan sahaja tetapi saya bagaikan masih boleh merasa betapa sakitnya semua pancaindera ketika kita merasa kecewa. Saya pun tidak bertanya apa sebabnya dia kecewa, tetapi saya dapat mengangak tentunya berkaitan soal perasaan. Hubungan 'Adam dan Hawa', selagi tidak bertemu jodoh seperti yang disuratkan oleh ALLAH,pasti sentiasa ada yang tak kenanya... sikap tak samalah,tak romantislah,curang,tua sangat,muda sangat, etc..etc...

Hanya yang merasa,tahu bagaimana menceritakannya. Bak kata bidalan lama, kalau bercinta,makan tak kenyang,mandi bagai tak basah,tidurnya pula tidak lena... tapi kalau kecewa pula, segalanya menjadi lebih teruk... makannya tak kenyang sebab tak ada mood untuk makan, tidurnya tidak lena kerana hatinya dan minda tidak sedang... mandi? kalau saya,saya mandilah... takkanlah pulak, orang di sana sedap2 berwangi, kita yang di sini mahu busuk macam ikan terburai perut sebab kecewa...
Well, thingking back.. lama juga saya berfikir apa yang saya buat pada masa dahulu.

Pertama,tentulah.. Pray.. mengadu hanya pada ALLAH. kalau dengan manusia ni,kalau salah pilih,terinaya jadinya..kalau dapat yang simpati dan empathi,okay lah tapi dibuatnya dapat yang 'menyampah je', di belakang kita, dia mengata lagi...

Kedua:Tetapi sebagai manusia,pastinya kita ada kawan baik, berceritalah,sekurangnya terasa lega sikit...

Ketiga:lagi pun ada banyak hikmahnya kenapa ALLAH jadikan begitu.... sekarang mungkin kita tidak nampak lagi, nanti kita akan ketahui... saya sendiri, apabila bertemu jodoh,barulah saya betul2 nampak hikmah2 yang saya tidak nampak sebelumnya dengan MR XYZZ...

Keempat: Bersosial.. jangan salah faham,jangan ke disco pulak... atau terkinja-kinja di tempat hiburan.. dalam keadaaan risau dan kacau,banyaklah kuncu-kuncu syaitan yang akan merasuk kita. berkawan, exposekan diri dengan kegiatan yang mendatangkan faedah kepada diri,agama dan masyarakat.. pergilah sertai apa-apa pertubuhan... Anda akan sedar ramai di luar sana orang yang baik-baik,bukannya ex anda seorang je.

Kelima:Anda terlalu baik untuk dirinya.. Allah pasti akan temukan anda dengan insan yang lebih baik.. Jangan melihat kekurangan diri anda, kekurangan diri dia yang tidak memungkinkan anda bersama.

Keenam:Buang semua contact number etc... never look back.. (saya sendiri tak kisah simpan semuanya lagi, bukannya nak call pun)

Ketujuh: Anda akan lihat,dalam masa 2-3 minggu,tentunya tidak ada apa yang kurangnya kepada diri anda,bermakna,sebenarnya anda okay tanpa dia...

Kelapan: Carilah hobi baru.. saya dulu bukan setakat hobi baru,saya berpindah ke tempat baru... dari KL saya berpindah balik ke Langkawi pada tahun 1997... sebab ex saya selepas mr xyzz tu,rajin membawa saya berjalan ke merata-rata,jadi apabila melihat tempat-tempat tu,sedih sangat...

Kesembilan:Inikan zaman internet,cari kawan lain banyak... 10 tahun dulu,saya bertemu suami di IRC Chatt,(bertemu mr kkkkkbbbb pun thru internet)apatah lagi zaman sekarang...

Kesepuluh:Apa nak susah, ada 6 billion lebih orang dalam dunia, sudah pasti ada seorang untuk anda, bersabar dan terus berdoa... Ada masanya Allah memberi kita sesuatu yang kita minta tepat pada masa yang dikehendakiNya bukan mengikut masa yang kita mahukan...Kerana ALLAH serba tahu apa yang sebenarnya kita perlukan.

No comments: