Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Thursday, May 13, 2010

Alhamdulillah... Hari Guru yang hebat.


Sudah agak tiga hari asyik bermimpi (actually bukan mimpi lagi, sudah masuk kategori merepek, sebab sudah reach pagi, hampir jam 5-6 pagi), saya pergi berdating. Dating?ha ha ha.. Sudah tahun ke 10 berkahwin, mengenali suami pulak tahun 1999, so hampir 11 tahunlah kiranya 'berdating' secara formal dan sudah bertaraf 'halal'... apa nak dating lain lagi. Bukan katakan berniat, terlintas niat untuk berdating pun tidak ada.. he he he.. Entah apa orangnya yang masuk ke dalam mimpi merepek saya. Ada yang saya kenal.. dan saya pasti buat apalah mereka mahu berdating dengan saya.. (he he he) kelakar betul!


Hari ini keluar untuk membeli barangan Secret Forest, tungku herba untuk mama saya (satu untuk saya juga) Boleh digunakan dalam microwave... baik untuk lenguh, lebam, sakit badan. Saya bimbang mama saya mungkin mengidap arthritis, kadangkala ada kesakitan di joint jarinya.. but alhamdulillah, penyakit yang lain tak ada.. jantung etc.. semuanya okay. Jadinya, dengan tungku herba itu, saya harapkan mama akan lebih okay.


Petang tadi mendapat panggilan telefon dari KarnaDya jam 3.05 petang, sudah rasmi buku kedua akan diterbitkan. Saya yakin manuskrip yang baru ini akan diterbitkan. Cuma tidak tahu bila pengesahannya. Kalau buku yang pertama tu, antara yakin dengan tidak. Maklumlah baru menulis dan tidak ada pengalaman dalam penulisan. Yang kedua ini, lebih yakin sebab sudah ada buku yang pertama. Keseronokan mendengar pengesahan ini tidaklah sehebat buku 1 sebab saya sudah ada keyakinan yang buku ini akan diterbitkan. Tapi mash dalam mood yang seronoklah... alhamdulillah.


Esok sambutan Hari Guru di peringkat sekolah. Seronoklah juga, sebab akan ada pelbagai aktiviti.Malangnya kedua pilihan/optional aktiviti saya tidak suka. 1. Boleh pilih aerobik. 2. Boleh pilih demontrasi masakan.. (yang saya dengar, menghias cup cake)


Aerobik! Dari zaman kanak-kanak lagi, saya memang tidak suka menari. (sebenarnya bermula denan saya mencuba menari pada darjah satu, tapi mama saya sendiri yang menjadi juru tarinya terpaksa menggugurkan saya sebab saya memang tak boleh menari.. keras semacam dan agaknya 'buruk' sangat.. he he) Sejak itu, saya sedar, itu bukanlah satu kebolehan kepada saya.. he he.. I never try dancing..never in my life. Masa asaya di tingkatan 4, seluruh pelajar perempuan asrama (tingkatan 4) terlibat dengan tarian mewakili sekolah ke perarakan di stadium, tinggal saya dan seorang kawan, Siti Zabedah Ibrahim (saya ingat lagi namanya sebab kawan saya ini sangat tabah -tabah giler2 orangnya: saya akan ceritakan suatu hari nanti) yang menarik diri.. Bunyinya pelikkan.. bagaimana semua orang terlibat dan saya tidak terlibat.. semua orang kelihatan excited untuk menari beramai-ramai dan saya .. tak kisah langsung..


Semasa di UKM, seringkali aerobik dilakukan di blok saya, dalam situasi yang amat terlindung di court badminton, hanya berjarak 5 meter daripada bilik saya, dan apa yang saya akan buat, sekadar membuka tingkap besar-besar dan mengintai dari tingkap.. he he..


Dan sekarang ini! Jangan haraplah saya akan melompat-lompat lagi. Sudah terlambat untuk berbuat demikian.. (he he he)


Kalau aktiviti menghias cup cake pula. Pertama, saya memang kurang suka kek. Makan jugalah, tapi jarang sangat.. tak berapa suka. Apatah lagi cup cake yang biasanya dihiasi dengan aising yang manis. Auuww!! Saya tak akan sentuh langsung. Tahun lepas, ada kelas yang memberi saya cup cakes sempena hari guru, kalau tak diambil, tak baik pula. Sudahnya nasib baik ada kawan yang datang dan saya menjamunya kepada mereka.. he he.. Rezeki merekalah.

Rasa frust juga (tapi bershukurlah.. ) sebab kedua aktiviti saya tak suka, tapi ialah, bagaimana mahu puaskan hati semua orangkan?


Ada beberapa kelas yang bertanya, "what I wish for my hari guru's present?"

I say, "BMW X3" masih kekalkan idea tahun lepas. Rasanya tak patut sangat kalau menyebut atau meminta-minta, walaupun mereka rela hati untuk berikan hadiah. Saya senyum sahaja. Sebagai guru, hadiah paling bernilai adalah, mereka semua berjaya di masa hadapan... menghormati saya sebagai ibu dan guru mereka. itu sahaja. Ada masanya mereka dilayan sebagai kawan, boleh bercerita dan bergelak bersama.. ada masanya mereka akan dinasihati sebagai guru, anak masanya kena'marah' dan 'bantai' sebagai seorang ibu. Ada masanya disayangi bagaikan seorang 'kekasih'..ada masanya bagaikan mak Bawang Merah, kena 'ucapan' yang sedikit panjang.. he he he.


Hadiah paling best: I love u teacher, atau we love u teacher selepas mereka baru sahaj kena marah sebab buat kesilapan, mostly sebab tidak tumpukan perhatian dalam kelas, atau buat muka masa diberi teguran.. mostly ayat saya, "awak tak boleh buat begini, ini seakan aksi ayat menderhaka... cikgu ni bagai mak awak tau.... " mereka akan dapat mendengar nasihat guru kaunseling dengan percuma (saya lah tu he he he) Disebabkan saya dibesarkan dengan dua tangan yang 'istimewa' mama saya yang tegas (yes maknanya ya dan no maknanya tidak), tetapi saya diajar agar membuat keputusan berdasarkan diri saya sendiri: kebergantungan kepada diri sendiri, bukannya orang lain.. dan nenek saya yang manjakan saya giler tetapi penuh dengan ketertiban, kesopanan dan banyak rules... maka itulah saya... tegas tapi manjakan juga students saya.. dalam ketawa saya, ada yang terkena genjatan elektrik...


Kelemahan paling teruk saya, saya tak dapat mengingatkan nama students, sudah tentu mereka agak upset..tapi bagaimana mahu mengingati hampir 300 nama..Kata saya, sama ada mereka murid yang paling top atau yang banyak buat masalah, itu saya boleh ingat.. normal saya kira... agaknya kalau sehari menghafal satu nama, hujung tahun, saya akan dapat mengingati semuanya... agaknyalah..

No comments: