Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Saturday, May 15, 2010

Selamat Hari Guru..2010


Selamat Hari Guru kepada semua rakan guru, tanpa mengira guru tadika sehinggalah ke peringkat Universiri.. (anda masih bertaraf guru kepada saya) Istilah guru : orang yang mengajar, pendidik, pengajar dan pengasuh. Mengikut Islam (berdasarkan pemahaman saya lah) guru ini sebenarnya siapa sahaja, yang pernah mengajar kita walaupun sepotong ayat. Kita wajib menghormatinya.


Saya terkenangkan guru saya, (dan di saat ini airmata saya mengalir tanpa henti) seorang yang sangat saya hormati dan kasihi tapi sepanjang hayatnya, tidak pernah saya khabarkan kepadanya bahawa, pengalamannya yang mengasihi murid, kesopanannya, keseronokan bersama dia menjadikan saya berkobar-kobar untuk menjadi seorang guru. (Sebenarnya banyak sebab lain termasuklah mama adalah bekas guru, bapa saya yang suatu masa adalah seorang guru juga, dan berpuluh sebab lain) Sebagai bekas pelajar UKM, saya menjadikan dia sebagai 'model' untuk turut sama menjadi siswa di UKM... Perkara pertama yang saya semak adalah thesis guru saya di UKM. Malangnya, sebagai seorang yang mempunyai darah campuran Melayu sebanyak 40%, saya ini mempunyai sikap tidak menuturkan segala perasaan yang tersimpan lama (dahululah : kejadian ini sudah lama sangat berlaku) Guru saya, Puan Salmeah Bt Siron, meningal dunia akibat barah tulang... dan saya tidak sempat menyatakan kepadanya semua perasaan yang saya simpan dan ucapan ribuan terima kasih kepadanya. Saya bercita-cita untuk menghadiahkan dia 'hadiah kejutan' di saat dia bersara nanti. Tapi allahyarhamah telah dijemput kembali di sisiNya sebelum pun usia bersara.


Di saat saya mendapat berita dia meninggal (sebab keluarga saya terlupa menyatakan dia telah berada di hospital di saat akhirnya) Saya terjelepuk di katil saya.. Terkedu, dan menangis. Saya sedar di saat ini, doa saya akan mengiringinya setiap masa.


Saya juga terkenangkan ustazah saya, Ustazah Aisyah. Ustazah ini mengajar saya membaca al-quran dan saya sering mengikut nenek saya mendengar 'membaca kitab' (orang kedah : maksudnya mentafsir al-quran) Semua memori ini terasa basah dan masih baru dalam memori saya. Nenek saya dan ustazah ini pun sudah lama pergi... Doa saya untuk keduanya.


Saya amat menghargai semua jasa guru saya... menjadi seorang guru, saya mengasihi setiap orang murid saya.. ada masanya saya menasihatkan mereka sebagai kawan, ada masanya saya memarahi bagaikan seorang ibu, ada masanya kena 'fire' macam ibu tiri Bawang Putih... Saya sebenarnya tidak kisah kalau mereka boleh menguasai matapelajaran saya atau tidak (maksudnya kalau dia pandai okay, tidak juga okay) cuma saya kesal kalau ada yang mengganggu saya atau kelas, malas untuk belajar, tidak fokus, menggunakan perkataan kesat.. kepada saya, the 's' word adalah kesat.. kepada murid sekarang, the S word itu adalah biasa. Selalunya saya katakan, siapa menyebut the S word akan dihadiahkan 'tahi kucing' sesuai dengan perkataan yang mereka gunakan.


Kadangkala menjadi seorang guru, kita rasa tidak dihargai... ada pihak luar, pihak sekolah, kadangkala ibubapa, murid sering menjadi tekanan dan beban yang tidak menyeronokkan guru. Guru sering dimomokkan dengan pelbagai beban yang tidak perlu. Perlu menyiapkan segala perkara yang tidak perlu sama sekali yang apabila diluahkan, sering dikaitkan dengan perasaan tidak ikhlas. Keikhlasan sebenarnya tidak boleh dilabelkan oleh manusia, hanya Allah sahaja boleh melabelkan kita...


Apa pun, selamat Hari guru.. semoga kita sebagai insan sentiasa menjadi guru kepada orang lain.. dan orang lain juga menjadi guru kepada kita.

2 comments:

Isma Ae Mohamad said...

SELAMAT HARI GURU.

Kalau di sekolah, cikgu jenis yang garangkah?

Nora Isma Fuad said...

Thanks Isma, kalau garang, murid sure takutkan.. nampaknya tak ada yang takut..siap boleh call2 lagi..

agaknya budak2 sekarang: memang tak takut apa2 pun sebab dia tahu, cikgu sekadar marah2 sayang kot.. he he..