Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Monday, May 26, 2008

Cinta, mimpi dipatuk ular??? benarkah??

Semalam adik angkat saya kata, dia mimpi dipatuk ular, saya ketawa sambil berkata " tak lama lah tu, dah sampai jodoh la tu"

Selalu kita dengar cerita orang tua kita, kalau mimpi dipatuk ular, jodoh akan sampai... teringat saya masa dulu, masa itu belum kenal husband lagipun, back in 1997... lama dulu, saya bermimpi banyak ular mengelilingi saya, berada dekat satu-dua kaki dari saya sahaja, tapi tak ada yang patukpun (he he..lambat lagi la tu)..macam2 jenis ada.. ular sawa (ni mesti calon yang giant), ular hitam (negro kot? he he)entah, ada la enam tujuh ekor... tiba-tiba sahaja ular putih, entah darimana terbang, dan terus mematuk saya.. terbangun, beristifar sakan... ada juga ternampak bayangan lelaki, tapi saya tidak dapat ingat sebab belum kenal lagi suami, lagipun mimpi, tak pakai cermin mata (mata pula rabun, ha ha) kebetulan, ada la buat sembahyang hajat, minta agar Allah tunjukkan jodoh saya... pagi tu termenung jugalah, bila la nak jumpa, ular yang special tu..

Lama juga lepas tu, selepas banyak juga kenal orang lain, he he..tapi belum jatuh cinta, cinta sudah jadi mahal selepas anda kecewa, percayalah...

Back, in 1999, 7.9.99 - baru jumpa suami.. he he.. kira lama juga baru nak jumpa ular ni..

Teringat saya akan kawan saya, katanya tiap kali dia mimpi ular, pasti dia ketuk, baling, pijak dan sebagainya... saya kata, 'jangan, lain kali, biarlah dia patuk' sebab kawan saya belum lagi bertemu jodohnya... dan sayapun bukanlah orang yang sabar sangat dan sanggup bermadu, kalau tak, boleh juga share suami...

Jadi, kalau mimpi ular, boleh jadi, jodoh sudah dekat.. tapi kalau sebelum tidur asyik tengok ular, tak basuh kaki, main tidur je, lepas tu mimpi ular, tu tak kira aaa... kenalah ambil air sembahyang, sembahyang hajat... mudahan Allah akan ringankan jodoh...

Saya ingat kata seorang penceramah, ada jodoh yang datang berlari seperti kilat, ada yang berjalan, ada yang merangkak dan ada yang bertongkat... jadi terus berdoa agar yang bertongkat tu jadi, bionik... cepat sikit...

Teringat saya, kawan saya Nora Markom yang menghantar sms berbunyi:

" One day, the villages decided to pray for rain. On that day of prayer everyone gathered & only one boy came with umbrella...that's CONFIDENCE

When you throw a one year old baby in the air, he laughs becoz he knows u will catch him, that's TRUST

Every night we go to bed,we're not sure whether we'll get up tomorrow, but we still have many plans for the coming day, that's HOPE

HAVE CONFIDENCE, BELIEVE IN ALLAH & NEVER LOSE HOPE...'

Saya berharap, kita tidak akan hilang 'Confidence, believe dan hope'...

3 comments:

Anonymous said...

hai cikgu , elisia sini . nak tanya kejap. dalam soal selidik kan kena tanya soalan. soalan yang macam mana? apa yang nak ditanyakan ???

Unknown said...

kalau dah kawin isteri mimpi dipatuk ular ape lak e? xkan la dapat jodoh lagi kot... hm... :-(

Nora Isma Fuad said...

itu saudara kena tanya isteri lah, bolehkah saudara kahwin lagi.. cerita kena patuk ular tu untuk yang single je.. selepas bersuami tak de la pulak,mimpi kena patuk ular lagi.. hmmmmmm