Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Tuesday, August 3, 2010

Minggu yang penuh 'blues'...

   'Monday Blues' barangkali sudah sangat sinonim dengan mereka yang bekerja. Maklumlah, dengan majoriti negeri-negeri yang bercuti pada hari ahad, hari isnin, semuanya sudah bersiap sedia untuk ke tempat kerja semula. Bermulalah rutin yang memenatkan, bermula dengan jalan yang jem, kerja, meeting, jalan sana-sini, bercakap... hmm. namakan apa saja.

   Saya kerap ada sindrom 'monday blues'... bukanlah kerana tidak suka ke sekolah, tapi memori bersenang lenang pada hari ahad (sabtu tidak juga, ada koku etc) masih di dalam minda. Sarat membawa kenangan yang enak-enak 'bangat'.. Banyak projek yang tidak berjaya diselesaikan dalam satu hari bercuti.. (sebenarnya sebulan pun tidak mencukupi) Apatah lagi, kalau ada 'meeting', mulalah datang 'meeting blues'.. kepala pening, mata pun stim sahaja.. he he.. Bahu yang tegang (stress)..  Maklumlah dalam meeting kadang-kala, 10 minit sahaja, sesuatu isu itu ada kaitannya dengan kita/ diri kita, yang selebihnya, sering tiada kaitan dengan masalah kita... mendengar isu yang tiada kaitan itu agak 'berat'... macam orang sibuk mengata hal orang lain, buat apa kita perlu dengar, tak ada kaitannya dengan kita pun... tapi itulah namanya mesyuarat..  dalam minggu ni, 2 kali meeting, minggu depan ada lagi! aduhai!

   Alhamdulillah, kaki yang sakit bertambah sembuh. Cuma sesekali terasa juga ngilunya terutamanya jika hujan lebat.. (sejuknya terasa bagaikan ke tulang hitam :kata orang-orang tua lah) Tapi sembahyang masih belum boleh berdiri tegak. Sebenarnya tiada masalah untuk berdiri tegak, rukuk dan sujud. Masalah wujud apabila perlu duduk antara dua sujud atau tahayat awal.. kaki masih sakit sangat. Duduk secara posisi senget ke kiri pun, terasa sakitnya lagi. Jadi, terpaksalah duduk di atas kerusi untuk bersembahyang.. dan tidak seronok sebenarnya sebab melanggar kebiasaan kita bersolat. Aneh, pelik tapi apalah yang boleh dibuat. Sekiranya diteruskan duduk antara dua sujud dalam keadaan 'sakit', hilanglah khusyuknya.. (lagi teruk, hilang tumpuan)

   Entah bagaimana tadi di kelas, setelah memberi penjelasan dan beberapa latihan dan meminta mereka menghabiskan latihan di kelas,beberapa murid lelaki saya tersengeh-sengeh sendiri. Masa 5 minit itu saya gunakan untuk melihat apa yang pelik sangat kelakuan dengan sekumpulan remaja lelaki ini. Seorang daripada mereka bertanya, "cikgu, can you answer personal thing?" dan saya menjawab ,"sorry... you've mention it already.. it's personal.." Katanya, "ini tentang puasa...?" dan firasat saya, ini bukan pasal puasa, tentu ada muslihat ni. dan saya menunggu soalannya. "What is puasa?" saya menerangkan dengan definisi, menahan diri daripada makan, minum dan memasukkan sesuatu ke rongga terbuka dari fajar sidik sehingga terbenamnya matahari.. (biasanya sekarang around 5.45-7.30 malam) Jadi dia berkata, "so can husband kiss wife.." Hah itu soalan sebenarnya? Ingin tahu? remaja, biasalah.. " saya kata, di pipi yes. Bahagian lain, tidak peru ditakuti kalau timbul keinginan untuk melakukan seks". Mereka pun ketawa. Saya katakan, "orang dewasa lain, we can control keinginan itu.. berbeza dengan awak yang remaja ni. awak susah mengawal perasaan itu." Mereka ketawa lagi. Dan saya jelaskan kalau berlaku kesilapan di mana suami-isteri melakukan seka, apa yang mereka perlu lakukan untuk membayar 'dam'.. mereka agak ternganga.. geli rasa hati.

   Dan saya berkata, "sebenarnya when u berpuasa, kita tidak akan terfikir perkara-perkara pelik sebab kondusi badan kita yang keletihan akibat tidak makan dan minum." dan saya tambah lagi,"elok juga awak berpuasa juga supaya awak keletihan dan tidak banyak bercakap dalam kelas." Dan mereka terus ketawa.


No comments: