Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Monday, August 9, 2010

Ramadhan, suka dan duka...

   Menjelang Ramadhan, hati saya dilanda hiba dengan tiba-tiba sesuailah dengan mood yang hiba lara untuk manuskrip yang baru. Penulis yang lain saya tak tahulah, tapi kalau saya part sedih memang saya akan menangis, kadangkala terhenti beberapa kali ketika menulis.. ambil feel.

   Saya terkenangkan nenek saya yang sudah lama pergi.. Teringat saya semasa saya kecil dulu (sekolah rendah) setiap kali selepas sahur, saya akan baca niat kuat-kuat... ha ha ha.. memang benarlah kata orang: di saat seseorang itu pergi, di saat itulah kita akan lebih merindu. Saya terkenangkan memori indah saya sepanjang masa bersamanya. Dia sebahagian daripada diri saya sekarang. Dia yang tidak pernah mengajar saya untuk melakukan sedikit pun kejahatan walaupun sebesar 'hama'... dia yang penuh dengan kebaikan & kasih sayang.. pesanan pentingnya : dengan Allah, ibubapa dan suami : jangan menderhaka.... I miss her so much.. deeply inside. Nenek saya meninggal dunia dalam Bulan Syaaban. Saya tidak pun berkesempatan bertemunya di saat akhir, sebab dia tidak mempunyai penyakit serius. Sudah berusia 80 lebih, jadi, semuanya kelihatan biasa. I miss all the good and sweets moments.

   Saya terkenangkan ibu mertua saya. Puasa tahun lepas kami sempat menyambut ramadhan terakhir bersamanya. Kebetulan, saya dan suami menyambut Hariraya di Langkawi, jadi, tidaklah dapat merayakan buat kali terakhir di Johor Bharu. Jadi, raya terakhir kami adalah dua tahun lepas,  pada 2008. Saya pasti sangatm tentu suami terkenangkan masakan mak di hari raya ini. Sebagai isteri, I bet saya tidak akan dapat menyamai masakan ibunya. Bahkan saya pasti, tiada seorang pun di dunia ini yang boleh menyamai masakan ibu kita sendiri. Masakan ibu mempunyai keunikan yang tersendiri. Nampaknya sudah kuranglah pahala, sudah berkurang seorang ibu untuk berbakti....

   Nampaknya tahun ini saya perlu mulakan "air halia" resepi mama saya. Tujuannya supaya membuang an gin dalam badan. Maklumlah, apabila berpuasa, perut yang kosong mengundang angin dalam badan. Mudah saja. Biasanya mama saya akan merebus air halia sebulan sepanjang Ramadhan.. mengelakkan gastrik juga)

   Resepi air halia:

    Halia lebih kurang 2 inci - ketuk dengan anak lesung.
    air 1 1/2 liter.
    kayu manis, ( 2 cm)
    serbuk jintan manis. (kalau malas tapis, bungkus dalam kain putih) 1 sudu kecil.
    gula merah / gula melaka (ikut rasa)
    daun pandan 1/2 helai.
    gula putih (kalau mahu lebih sedap gula organik)
    rebus sampai mendidih.
    -minum 2-2 mug sehari-

    Air rebusan ini tidak akan menjadi basi.. kalau tak habis, minum je esoknya (ulang rebus 2 kali sehari) kurang air tambah.. (ganti halia / pandan selepas 2 kali rebus)

   Teringat saya di hostel, best berbuka ramai-ramai.. juga masa di universiti, ramai juga kawan2 then berbondong-bondong ke masjid. Sekarang ni sembahyang pun di atas kerusi.. hmmm.. kaki saya memang tak boleh lipat lagi, sakit lagi...  kadang-kadang berjalan pun fobia, takut jatuh..



No comments: