Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Tuesday, May 3, 2011

Hari istimewa


3 Mei 2011, seperti biasa, hari ini ulangtahun kelahiran suami saya! Hadiah istimewa, ala, orang-orang tua manalah nak sambut harijadi lagi! ha ha ha.. Hanya doa saya, panjanglah umurnya, berkatlah hubungan cinta kami selamanya, harapnya seta sehingga ke hujung nyawa! Harapkan kami akan kekal bersama sehingga ke usia tua bersama-sama... sama-sama mengomen sakit lutut, mata yang semakin rabun, dan sama-sama mengomen katil yang berbau minyak angin! (orang-orang tua, yang sakit urat, biasanya akan melumur minyak angin.. he he he)

Hadiah! Kalau diikutkan hadiah yang dia mahukan, mestilah BMW 7 siries! Giler! Mana nak cari duit untuk beli yang itu! ha ha ha.. akhirnya saya belikan dia 'bean bag'..di Subang Parade. Kebetulan hari ini, jam 4 petang, baru saya sampai di rumah sebab ada meeting... (alahai, jam 1.40-3.45 ptg, hati bergelegak mahu pulang) Maklumlah bday suami.. he he.. kami keluar ke Subang Parade, makan di Restoran Padang. (sedap, tapi bolehlah tahan jugak mahalnya, habis, dah makan macam2, apa lagi.. he he.. ikan, daging, telur masak lemak,sayur, gulai entah apa namanya, jus avokado dan keropok kerbau ( yg betul2 bau macam kerbau.. he he, sedap tapi hamis baunya)

Lepas tu jalan2 sikit, balik ke rumah. Malam dia kena ke studio, dan saya akan cuba habiskan seberapa banyak helaian manuskrip bab ke 4 saya. Maklumlah, minggu hadapan minggu peperiksaan, saya sudah perlu memeriksa kertas, 2 minggu tentunya tak ada masa untuk manuskrip saya. So sementara ada masa, pulunlah dulu!

Kadangkala ada masanya sebelum peperiksaan, sepatutnya minggu mengulangkaji, saya sendiri, strees dengan sikap kebanyakan murid saya terutamanya yang lemah! Yang bijaksana dan rajin, tiada masalah, apabila mengulangkaji, mereka akan sama-sama akrif, pembelajaran dan pengajaran(P & P) berlaku dua hala, mereka mengambil bahagian dalam mengulangkaji.. sebaliknya yang lemah tu, penat je bagi motivasi, berleter sikit, nasihat sikit, tinggal lagi tak boleh "phanggg sebiji", je.. mereka tidak mahu mendengar, seronoknya mahu bercakap sahaja, yg guru menerangkan di hadapan ni, dibuat "dekkkk je".. adui! Sepatutnya, murid yang lemah lah yang perlu beri lebih perhatian dalam masa-masa mengulangkaji! Bosan giler!

Dan saya mulalah keluar ayat berapi saya, "Awak tahu, potensi setiap orang untuk dapatkan A+ dan Gagal sentiasa terbuka. Awak boleh berada dalam kump A+ kepada Gagal, dengan mengira sejauh mana awak mengulangkaji sendiri. Jika awak rasa awak sudah cukup bagus, untuk mendapatkan A+, tidaklah payah awak mengulangkaji bersama guru lagi. Hidup kita ada pilihan, terpulang kepada awak untuk membuat pilihan. Pilih A+ atau Gagal. That will be your choice" Dalam hati berkata sendiri, aduii! pelik sangat. Kenapa nak belajar pun kena paksa-paksa juga, padahal zaman saya belajar dulu, cikgu tak pernah beri motivasi pun, cikgu tak beri galakan, tidak pernah bercerita pasal indahnya kolej, universiti, tetapi saya masih boleh memberi dan mencari motivasi sendiri etc! Sadis!

Menjadi pendidik zaman milenium ini kadangkalanya banyak sadis daripada seronok! Seronoknya dan manisnya hanya seinci, sadisnya berkm! Tiada siapa untuk berkongsi! sadis!


No comments: