Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Saturday, May 7, 2011

Selamat Hari ibu!Selamat hari Cinta!

Selamat Hari ibu! Entah, saya kurang faham mengapa diujudkan hari ibu oleh Barat, menurut firasat saya, diadakan kerana mereka tidak menghormati ibu mereka sangat, jadi setahun sekali saya mereka agaknya mengingati ibu mereka.. he he he (maaf, jahatnya fikiran) Pada saya, hari ibu sepatutnya diraikan bila-bila masa sahaja, jika ada kesempatan.

Minggu ini agak memenatkan. Selain hari persekolahan yang panjang, minggu depan hari peperiksaan bermula, jadi kena siapkan fizikal dan mental untuk menanda kertas.. juga perlu bersedia untuk menyiapkan fail-fail panitia sebab sekolah akan 'diserbu'... aduhai!!! Hari sabtu depan juga perlu adakan Ladap.. adui! Kerja 6 hari seminggu, setiap sabtu, (bagi 2 minggu berturut-turut)dan hanya berehat pada hari ahad, bukanlah satu 'break' yang mencukupi.. Penat belum pun habis, sudah perlu ke sekolah semula! Aduhai!!! pening oooooo!

Manuskrip saya sudah dua tiga hari tidak bergerak... idea melekat di kepala, tapi dek keletihan, tidak bergerak. Insya_Allah, akan cuba digerakkan juga, sebab pada minggu-minggu peperiksaan (dua minggu) pada minggu hadapan, memang terpaksa berhenti terus. Menjaga peperiksaan di kelas, memang agak boring. Guru tidak boleh membaca, menulis, memeriksa kertas, apatah lagi kerana dikuatiri ketika itu 'termiss' pelajar yang mencuba meniru! Jadi yang boleh dlakukan hanya 'berangan je' (actually bolehlah berzikir perlahan-lahan, senyum sorang-sorang, mengenang citer-citer lama.. he he)

Menyebut tentang cerita lama, petang tadi ketika mengenakan baju t-shirt lama saya, bertulis 'Danau Toba' dengan lukisan abstrak di kelilingnya, membuatkan saya terkenang peristiwa manis bersama kawan baik saya Masita. Back to 1994, tahun pertama saya bekerja, kira-kira 3-4 bulan pertama bekerja. Saya dan teman sana ke Tanau Toba, Indonesia pada bulan Nov. Dan bukannya Danau Toba yang membuatkan saya terkenang, cenderhati itu yang membuat saya terkenang. Di sana saya mendapatkan baju t-hirt ini dua helai, satu simpanan saya, dan satu lagi kepada 'dia'.. Hah! Saya tiba-tiba teringatkan dia, hanya tertanya, apa khabar dia di sana agaknya! Sihatlah kot! Ha ha ha.. dan terkenang bukan bermaksud mempunyai perasaan lagi, sekadar teringat akan 'memoir' dengan dia 'di dalamnya'... nothing more! Kata orang-orang la ni (kata orang Kedah) Tak de maknanya pun.. he he he... Lama juga baju itu rupanya, selama tempoh saya dan dia dahulu, selepas kali terakhir bertemu dia , back to 1997 kot! (entah ingat-ingat lupa dah, tak penting lagi sekarang ni.. ha ha ha) Itulah bezanya lika dan love. Lika sekadar tertanya, love kita sanggup buat apa sahaja!

Saya tergelak apabila seorang junior bertanya, bagaimana saya boleh menulis cerita romantik, macam orang bercinta selalu? Agaknya saya tak nampak macam romantik kot? Saya betanya dia sambil tergelak besar. Sebenarnya, saya sentiasa dalam alam percintaan kot! Always in love! Saya masih merasa getaran yang sama menunggu panggilan dijawab di hujung gagang, apabila saya menelefon dia! Atau bertemu dia.... Cuba tidaklah seronok sangat kalau berdating (macam dulu-dulu..ha ha ha..) Minat kami ternyata berbeza, dia kedai kereta, saya mahu ke kedai buku memanjang, saya tak minat ke kedai akurium, dia boleh berjam-jam di sana... Saya tak suka window shopping, tak akan lihat jika tidak mahu beli dan 'mambang' saya sebaliknya! ha ha ha.. tetapi itu tak membataskan soal 'perasaan' kan...

I feel love, when I like you.. I like you, when there're love... what ever! Cinta dan kasih sayang adalah anugerah Allah yang terbaik untuk manusia. Jadi, jika kita ada pilihan untuk 'terus jatuh cinta', mengapa tidak!

No comments: