Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Sunday, May 15, 2011

Hmm alahai...

Masih lagi minggu yang memenatkan. Dua minggu ini, saya boleh mengira, hari-hari mana yang saya makan dua kali sehari... kebanyakan hari, saya hanya ambil 'heavy breakfast' sahaja. Lunch, minum air, petang minum air juga, malam, fruit dan air sahaja. Terlalu sibuk untuk makan! Tetapi masih lagi tidaklah tinggal 'tulang rangka'. Masih 'vogue' dan comel giler!

Petang jumaat, saya mencuba balik awal, dan menemani mama, adik perempuan dan anak saudara saya membeli belah sikit. Sabtu, saya terpaksa mengambil cuti untuk menghantarnya ke kolej. Malam bergegas menghantar mama dan adik saya ke Central. Dan malamnya, beberapa jam menghabiskan 'proof reading' manuskrip PURNAMA MERINDU yang bakal diterbitkan Julai 2011 oleh BUKU PRIMA, anak syarikat Karangkraf.

Proof reading merupakan bacaan manuskrip yang telah diedit oleh editor dan mesti disahkan oleh penulis kerana penulis berhak atas karyanya. Jadi, jika terdapat ketidak persetujuan, hal ini akan diperbincangkan oleh penulis dan editor! Kebiasaannya, hal ini telah diperbincangkan sebelum ini, dan tidak banyak perkara yang menjadi 'perdebatan'.. he he he Yang disemak adalah jika masih ada perkataan ejaan yang salah dieja (maklumlah, dalam berpuluh ribu perkataan, kadangnya ada yang terlepas pandang'. Walaupun dibaca berkali-kali, pasti ada juga perkataan yang tercicir! Nyatalah, kitakan hanya manusia!

Editor saya mengharapkan manuskrip di sahkan sebelum selasa atau selewatnya selasa, 17 mei, tetapi saya lebih suka menyiapkannya lebih awal supaya perasaan kacau saya menjadi lega! he he.. lagipun, mereka perlu menyemak buat kali terakhir sebelum difilemkan. (setiap halaman novel akan difilemkan seperti foto cetakan cara lama menggunakan filem, dipanggil entah, agaknya 'filem'. Kemudian muka kulit depan akan disiapkan, dan walla, semuanya sudah bersedia. Bermakna, sebelum Julai buku saya akan siap dicetak! Wah! Seronoknya!

Saya kadangkala tergelak sendiri, selalu orang akan berkata, "saya tak baca buku cinta!" "ala, asyik cerita cinta sahaja" pada saya ujud salah anggapan kepada novel bertema cinta! Saya tidak boleh bercakap untuk pihak orang lain, pada saya, buku-buku saya bukan 'buku cinta'! Kebanyakan penulis juga tidak menulis BUKU CINTA sebaliknya NOVEL KEHIDUPAN. Dalam novel ini tentulah menyelitkan cerita cinta, cintakan sebahagian daripada kehidupan manusia! Manusia perlukan cinta seperti mana pokok memerlukan air, tanah dan matahari! Kepada saya, buku cinta yang sebenar-benarnya mestilah mengandungi manual cinta seperti yang ditulis oleh ramai penulis.(Panduan cinta etc) tetapi jika novel bercerita perihal kehidupan, kerjaya, tempat, ilmu yang lain, itu bukanlah NOVEL CINTA teapi CERITA! Dalam novel saya, hanya 20% sahaja cerita perasaan, selebihnya adalah kerjaya, tempat dan sebagainya! Belum pernah saya mengira berapa banyak mukasurat saya menyentuh atau menulis tentang CINTA! Barangkali, di lain masa, saya patut mengira berapa jumlah mukasurat perihak cinta, entah-entah hanya 50 muka surat atau kurang daripada 500 muka surat, bermakna hanya 10% perihal 'cinta' atau perasaan yang dibincangkan!

Nasihat saya, janganlah 'pukul rata' akan buku2 yang belum kita baca dengan semua penulis. Cubalah membacanya dahulu dan barulah menilainya!Manalah tahu, sekali cuba, anda akan terus jatuh cinta!

No comments: