Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Thursday, January 12, 2012

Hidup tidak semudah a, b,c....

  Semalam saya menelefon kembali Dina, cuma untuk memastikan dia okay. Dia kedengarannya okay. Pun saya mengerti jauh di sudut hati mereka (dia, abang, kakak da 3 orang adiknya) mereka akan terasa kehilangan itu 'perit' dan 'sedih'. Perasaan biasa sebagai manusia yang dikurniakan ALLAH jiwa. Selain ucapan supaya dia tabah, apa lagi yang kita boleh kongsikan. Rumah yang didiami oleh ibu dan dirinya sendiri (adik-adiknya masih belajar dan  seorg abang dan seorang kakak sudah berkeluarga serta tinggal di tempat lain) akan menjadikan dia kesunyian; 'ah sadisnya untuk seorang adik yg belum berumahtangga' Andai seorang isteri, atau ibu menangis pasti ada suami atau anak-anak yang mengubat; untuk dia siapakah pengubatnya?

  Dalam pada itu, sebenanya si Fikah yg menemani saya pula, ibunya sakit. Hari sabtu yg lepas, selepas pulang dari rumh Dina, saya sniggah menziarahi ibu Fikah. Darah tingginya akan tinggi menjadikan dia lumpuh separuh badam (strok) Saya terkesima sekali lagi. Untuk Fikah, anak bongsu yang baru berusia 17 tahun; ini adalh tamparan hebat kepadanya. Dia hanya seorang gadis biasa, seharusnya diberi tumpuan oleh ibu untuk menghadapi SPM tahun ini, tetapi dugaan ALLAH terjadi sebaliknya. Dia yang harus menjaga ibunya yang sakit, tentunya dibantu oleh ayah dan dua kakaknya lagi (seorang di kolej dan seorang lagi menunggu keputusan SPM)  Hidup ntuknya tidaklah semudah a,b, c...   Saya bersimpati dan hanya mampu berdoa; ibunya akan segera sembuh. Melihat ke dalam matanya, saya seolah terasa kesedihan yang merongga di dalam dada saya. Saya sendu! Saya pilu! Bersyukor saya mengharungi zaman persekolahan saya tanpa perlu melalui dugaan yang sehebat ini.
   Kehidupan tidak akan semudah a,b, dan c. hidup akan diduga dengan seribu satu kemungkinan. Dan atas alasan itulah, dalam penulisan saya, novel saya; ceritanya tidak akan berjalan lurus, tidak akan semudah, a, b dan c. Akan berlaku  'kekejaman' perasaan yang menyayat hati. Kelukaan, kepalsuan, penipuan, 'dosa' dan 'noda' (yang saya akan sampaikan dengan cara yg halus; tidak ada adegan seks atau adegan yg menjurus kepadanya; saya menyokong karya yg berunsur 'bersih' 'bermoral' dan 'beragama'.) Saya sukakan konsep 'keterbukaan' yang bermakna karya saya cukup selamat untuk dibaca oleh sesiapa sahaja. Andai kanak-kanak yang berusia 3 tahun boleh membaca, dia pun boleh membaca karya saya tanpa tapisan oleh ibu atau bapanya, cuma mungkin kurang faham cerita dari segi bahasanya!

  Manuskrip saya masih belum bergerak; dua minggu yg terlalu memenatkan... Insya_Allah bercuti semasa Tahun Baru Cina; kenalah mengejar manuskrip.

No comments: