Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Tuesday, January 24, 2012

High Tea dgn Tun Dr M....

  Saya berjanji akan bercerita mengenai High Tea. Jadi, saya hanya akan bercerita ringkas, tidak semuanya, disebabkan saya mengambil keputusan akan memuatkan detailnya dalam projek novel saya yang terbaru. Seorg doktor muda yang menjadikan Tun Dr Mahathir Mohd, ayahanda Negarawan ini sebagai Idola dirinya. Cuma, okaylah, eritalah sikit2.

       Jadi seawal jam 12 tengah hari, pada hari sabtu yang lepas, saya dan suami sudah bergerak ke DRP Park. Disebabkan saya juga AJK dalam komuniti, saya perlulah berada seawal jam 1 petang, untuk taklimat ringkas dengan Puan Eranee. Saya dengan berbesar hati menerima jawatan sebagai ajk pendaftaran bersama 2 orang ahli yang lain. Agak aneh disebabkan kami semua belum pernah kenal antara satu sama lain. Keanehan dalam fikiran... bagaikan bertemu ahli yang baru cuma, kami hanya pernah bertemu dan menyapa dalam alam maya, di facebook. Tidak menganehkan jika pada zaman baru ini, orang lebih mesra di alam maya daripada alam nyata atau realiti. Bagaimanapun saya yakin dengan group Tun Mahathir ini. Kawan-kawan maya saya tentulah lebih 'akrab' dan 'friendly' di luar alam realiti.

  Jadi jam 1 pm, saya sudah berada di sana. Di sana, bertemu dengan Puan Eranee.  Diberi taklimat ringkas berhubung dengan bahagian 'kerja' kami. Saya, siti dan Ema, diminta berada di tingkat 2, untuk pendaftaran, kerja mudah pada saya. Senarainya sudah tersedia. Kami diminta mengedarkan pass dan kad atur cara yang cantik. Gambar Tun yang sedang tersenyum. Buatkan saya rasa bangga.  Kami sempat melawat ke tingkat 39th, di mana di tempatkan bahagian 'high Tea'. Pemandangan yang 'stunning'. Memang best! Superb!

      Kemudahan di sini mudah. Surau berada di tingkat 5, bagi tetamu Muslim yang mahu mendirikan solat. Seawal jam 2.30 petang, tetamu mulai mendaftar. Pada jam 3 petang sebenarnya, tetamu sudah boleh menjamu selera sambil mengenali antara satu sama lain. Jadi, kami bertiga menunggu sehingga ke jam 4.00 petang. Dan selepas itu kami menuju ke tingkat 39 untuk bersama-sama dengan yang lain. Makanan! Superb! Sedap. Ada beraneka makanan, daripada mee sup, spaggeti, nasi goreng, satay, udang .. (thah saya sudah lupa namanya) beraneka jenis mencuci mulut, kek dan sebagainya. Andai tidak salah mata saya, ada lebih kurang 20 jenis makanan. Dan yang lebih penting, bukan makanan tetapi  ayahanda Tun dan bonda Tun!
     Ayahanda Tun dan bonda tiba pada jam 4.30 petang, dan bermulalah upacara yang menabjubkan. Puan Eranee sebagai pengasas Group ini memulakan ucapannya dengan sebak. Menganjurkan majlis seperti ini bukanlah tugas mudah. Tidak semudah tugas saya yang hanya mendaftar tetamu  untuk masuk ke dalam majlis. Perlukan kesabaran yang tinggi, maklumlah, surat jemputan untuk Tun sahaja memakan masa yang lama untuk dipenuhi. Ayahanda Tun seorang yang amat sibuk. Tun terpaksa memenuhi pelbagai undangan dalam dan luar negara (agaknya lebih sibuk daripada dahulu semasa menjadi pm). Cuma agaknya sudah rezeki kami untuk bertemu empat mata dengan  ayahanda Tun dan bonda. Saya kagum dengan pengasasnya. Sedang menunggu hari, akan melahirkan anak ke lima. (Insya_Allah, bulan depan) Saya tidak fikir akan dapat melakukan perkara yang sama. Menguruskan jemputan, bayaran kepada pihak DRB Park dan sebagainya bukanlah tugas mudah. Saya! Saya tidak sanggup memikul tugas berat seperti itu! Dan ucapan Tun yang stunning' Bisa membuat orang terpaku! Ucapan yang agak bersahaja, seperti biasa. Cuma sesuai dengan tetamu yang rata-ratanya orang-orang muda, ucapan ayahanda agak santai kalau dibandingkan dengan ucapan Tun semasa najlis makan malam yang pernah saya hadiri (masa itu rata-ratanya diwakili oleh parti politik, orang-orang yang lebih tua usianya.. he he) Ucapan Tun masa majlis dinner lebih berbaur politik dan lebih lama. Bagai tidak puas menyaksikan ucapan itu.. dan tentunya saya boleh menonton lagi kerana ucapan itu telah divideokan. Lama juga, lebih kurang 15 minit.
    Selepas itu, upacara santai. Ada tetamu yang bertemu Tun untuk menandatangi buku dan sebagainya. Dan upacara yang dinantikan, upacara bergambar. Kami bergambar mengikut kategori. Terdapat pelbagai kategori, Ajk, dan sebagainya. Dan suami saya, dalam diam rupanya, berpeluang berjabat tangan dua kali. Kata suami, Ayahanda Tun memang berkarisma. Sekali berjabat, rasa mahu dicuba berkali-kali. Dan saya; terlalu sibuk menekan lensa kameradan video.

    Berharap akan berkesempatan lagi bertemu Ayahanda  Tun Dr Mahathir Mohamad dan Bonda Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali. Keduanya negarawan yang saya amat kagumi. Dan saya suka mengingati Tun Dr M yng rajin mengusik bonda. Dan bonda pula, malu-malu, menguis ayahanda perlahan apabila diusik. Bayangkanlah ayahanda dan bonda yang sudah hampir 60 tahun bersama. Tabik! Bukan mudah memperjuangkan rumahtangga bahagia sehingga ke hujung usia! Bangga bertemu lagi ayahanda dan bonda Tun berdua.

 

No comments: