Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Monday, January 16, 2012

Hidup tidak semudah a, b,c....

  Baru masuk minggu ke tiga persekolahan; alahai, rasanya sudah bagaikan tiga bulan bersekolah. Sudah 'pancit' kata orang. Badan yang kepenatan, kepala yang semakin berat. Hidung pun sudah tersumbat, macam akan mendapat flu sahaja. Bertahan dengan mengamalkan minum air sejuk + satu sudu makan apple cider + 1 sudu makan madu. Moga-moga flu akan lari jauh-jauh. Kata kakak senior saya, "Bukan tiga bulan lagi dah sekolah, rasanya macam berbelas tahun dah.." itulah gambaran kepenatan kami. Naik turun tangga yang kalau disatukan bagai tangga Batu Caves dah!

       'Dealing' dengan pelajar yang pelbagai status sosial dan peragai tidaklah mudah! Bayangkan sekumpulan budak-budak remaja yang penuh dengan akal yang 'merumitkan'. Kita katakan sekarang, 2-3 hari barulah dihantar borang, yang guru ni sudah pening untuk memesan! Hari-hari kena jenguk kelas dan ingatkan mereka. Beberapa hari lagi, sekolah akan bercuti agak lama, seminggu +- hujung minggu, sembilan hari...Yahoooo! cikgunya yang lagi seronok.

     Saya terlupa bertanya khabar dengan Fikah. Umminya mungkin tidak sihat lagi. Dia tidak datang ke sekolah lagi. Kasihan dia. Dalam usia 17 tahun (16++) dia terpaksa menempuh ujian yang begitu. Saya beruntung disebabkan mama saya sihat, adalah selsema, demam-demam yang kadangkala tidak bangun juga, tetapi tidaklah sampai perlu ditahan di wad hospital. Seingat saya, mama saya pernsah ditahan di hospital sekali sahaja, semasa saya berusia 11 atau 12 tahun. Kalau tak salah saya, mama terlibat dengan sukan sekolah, berlapar dan kemudiannya makan dan meminum banyak botol air bikarbonat yang berlainan jenis menjadikan mama muntah-muntah dan cirit-birit sehingga perlu ditahan di hospital. Masa melawat ke sana, jenuh menjadi heroin Hindustan, menangis bagai nak rak. Takut dan cuak sekali! Melihat mama yang keletihan dan tidak berdaya, menakutkan sekali. 
      Bapa saya dahulunya sihat. Sebagai perokok tegar (sebenarnya dia simpati dengan penanam tembakau, pekerja kilang rokok, kastam ;kalau tidak, mereka semua tiada kerjalah) bapa emnghadapi masalah dengan saluran jantung yang tersumbat. Agak semput apabila sudah berusia. Masuk keluar hospital merupakan perkara biasa. Kadangkala dikaitkan dengan bekalan oksigen yang kurang, ada kalanya menurut doktor, bapa saya perlu berehat. Dalam hati saya, 'Apa? Berehat? Setahu saya bapa saya tidakla dikerah bekerja pun...' he he.. Pinggan dan cawan pun tak pernah diangkat ke sinki.. he he he..  Pendek katasebagai  perokok tegar, tidaklah pelik jika hasilnya apabila sudah beransur tua, sistem jantung bapa saya tersumpat. Kadangkala yang tidak merokok pun; tiba-tiba mengalami urat salur jantung yang tersumpat juga. Jadi macam-macam hal lah juga. Hidup ini pastinya tidak semudah a, b, dan c....

      Manuskrip saya memang tidak bergerak; tidak mampu digerakkan akibat kepenatan. "Tak apalah...' saya pujuk hati saya. Cuti hari Raya Cina, saya pulun habis-habisan ya!
 

 





No comments: