Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Sunday, January 22, 2012

Buku pilihan saya, Leyla Shuri, Pulut Sakura Serunding Kasih

Petikan daripada Berita harian:

Dunia Buku: Pulut Sakura Serunding Kasih
Oleh Nurul Farina Nazlan

2010/12/17

Pendakian cinta di Gunung Fiji

PULUT Sakura Serunding Kasih karya Leyla Shuri menampilkan kisah perbezaan budaya berlatarkan Jepun yang terkenal dengan kecanggihan teknologi dengan menyorot Rafique yang meninggalkan bumi Malaysia dan berhijrah ke negara matahari terbit itu untuk melupakan memori pedihnya selepas kehilangan kekasihnya, Alina.

Pembaca pasti akan terkesan dengan jalan cerita Pulut Sakura Serunding Kasih yang menumpukan krisis kekeluargaan dan pertembungan antara tradisi Timur dengan pengaruh Barat yang menampilkan gelagat generasi muda dalam kemelut kehidupan moden.
Pembaca yang mahu menyelami nilai budaya Jepun didedahkan dengan budaya Jepun dengan mengekalkan ungkapan dan ayat mudah dalam bahasa Jepun untuk menampilkan realiti kehidupan di sana.
Novel yang sarat dengan mainan emosi Rafique itu menemukan jejaka berkenaan dengan keluarga Samad dan Zaiton di negara matahari terbit, manakala pertemuannya dengan teman sekampung, Wahidah yang melanjutkan pengajian di negara terbabit pula berlaku beberapa minggu sebelum kepulangannya ke tanah air.

Pembaca dibawa menelusuri kisah gadis Jepun, Tomomi yang ceria tetapi cuba menguburkan kesedihannya ekoran perceraian ibu bapa dengan menyertai pelbagai aktiviti bersama rakannya, Ringo, Sanae dan Kazu.

Tomomi dan rakannya diminta oleh pengurus pusat karaoke, Madame Ros untuk mencari anaknya, Nakahara Akira atau Akira yang hilang sejak menamatkan pengajiannya, tetapi sering mengirimkan poskad kepada keluarganya.

Mereka bercadang mencari Akira di kawasan Gunung Fuji selepas melihat poskad terakhir lelaki itu dan pada masa sama, Rafique juga mahu mendaki gunung terbabit tanpa menyedari bakal ada satu peristiwa yang bakal menemukan keduanya. Rafique dan Tomomi yang tidak sabar untuk menakluki Gunung Fuji, bertekad untuk mendaki gunung itu walaupun cuaca tidak menentu dan ribut salji sedang melanda kawasan terbabit.

Tomomi yang memulakan pendakian lebih awal daripada Rafique itu, tidak menyedari dia diekori oleh seseorang yang berniat jahat sehingga mengganggu perjalanan Tomomi yang menyebabkan dia terjebak dalam tragedi.

Bagaimanapun, tragedi itu menjadi penyebab kepada peristiwa yang menyaksikan kekosongan hati Rafique diisi kembali sehingga takdir menghidupkan semula sumbu kasih sayang dalam jiwa pemuda itu yang sebenarnya turut diusik oleh gadis pendaki yang ditemuinya, Kimiwa.

Apakah sebenarnya yang terjadi kepada Tomomi dan rakannya sepanjang perjalanan itu serta identiti Kimiwa dan Nurul Addeeni bakal dijawab bersama-sama misteri pulut sakura dan serunding dalam pendakian cinta lewat novel Pulut Sakura Serunding Kasih ini.

Novel terbitan setebal 470 halaman KarnaDya Solutions Sdn Bhd berharga RM19.90 ini, sesuai dibaca kerana sarat dengan nilai sosial dan budaya masyarakat Jepun serta Melayu dengan meletakkan menjadi lambang pulut sakura bagi identiti Jepun, manakala serunding mewakili lambang masyarakat Melayu.

INFO: Pulut Sakura Serunding Kasih
  • Karya: Leyla Shuri
  • Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd
  • Tebal: 470 Halaman
  • Harga: RM19.90
  • Bintang: ****
Kini dalam bentuk e-novel; link kepada e novel, Leyla Shuri
        *************************************************


     Penerbit : Karnadya Solutions. Kini dalam bentuk e-novel (digital juga)
        Sudah lama membaca edisi ini. Buku setebai 470 muka surat ini sudah juga dijual dalam bentuk e-novel. Boleh link paparan di atas. Kenapa saya suka novel ini? Saya akan ulaskan kemudian. Perlu khatam lagi sekali lagi sebab sudah lama membacanya, sudah lupa butirannya.

    No comments: