Jom Berkomunikasi.


NOVEL KE 4 - SEPTEMBER 2013. SILA KLIK LINK ..CINTA CAPE TOWN

. Facebook -Nora Isma Fuad

. Facebook - Novel Nora Fuad, click ( like)

. E-mel - norafuaddj@gmail.com

Nora Fuad@ Novel Pertama.

Nora Fuad@ Novel Pertama.
Dimensi Cinta. Sila klik pada gambar. (KarnaDya)Ulasan Berita Harian dengan 5 ***** Diskaun 25%, pembelian secara on line. Kini dalam bentuk Digital.

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011

Novelist Nora Fuad@ Novel kedua. Feb 2011
Sudah terbit Feb 2011! (KarnaDya)Sila klik gambar untuk info. Kini dalam bentuk digital.

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA

Novel ketiga: Purnama Merindu : 15 JUN 2011: BUKU PRIMA
SILA KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO (Buku Prima-Karangkraf)

me..

me..

Nuffnang

Buku Prima

Buku Prima
Jualan Novel dari Buku Prima

My Guest Book,Kindly sign In..thanks

Followers

Ulasan B.Harian 4.12.2009 & 6.9.2010

Facebook: Nora Isma Fuad (Berkawan dialu-alukan, berkawan biarlah beribu, berkahwin,biarlah kekal satu je) Ulasan buku: Klik pada tajuk :Berita harian. Nora Fuad sengaja ledakan simpati, paksa pembaca buat pilihan. Penulisan lahirkan minda kelas pertama. INFO Dimensi Cinta Pengarang: Nora Fuad Tebal: 441 halaman Penerbit: KarnaDya Solutions Sdn Bhd Harga: RM19.00 senaskhah Bintang: ***** Ulasan By Fisha: Klik pada:Fisha,Ulasan buku Menjadi penulis? klik tajuk Tips menjadi penulis..

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura, Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?

Dc sudah sampai ke tangan Tun Dr M , juga ke Singapura,  Vannes, Perth, Afrika. Anda bila lagi?
Info buku: Klik di gambar...Dapatkan di MPH, POPULAR, BOOK STORE / KARNADYA ON LINE (diskaun 35% = RM 12.35)

Ke Langkawi? Info

Anda boleh membaca maklumat, bertajuk "Langkawi".

Ada juga link web site, Up north... ' info Langkawi. Sila lihat di bahagian kanan blog.

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK

novel ke 4.... SILA KLIK FOTO UNTUK LINK
NOVEL KE 4: Bakal terbit September 2013. CINTA CAPE TOWN

Popular Posts

Monday, December 7, 2009

man vs woman




Jangan salah sangka dengan tajuk saya,saya tidak akan memperkatakan hal yang tidak elok mengenai suami saya..Diakan 'syurga' saya... Nothing to compain... Saya tahu dia cuba untuk menjadi sempurna untuk saya sebagaimana saya cuba untuk menjadi sesempurna yang boleh untuknya.

Perkahwinan menjarakkan perbezaan antara dua orang lelaki dan perempuan yang berbeza latar keluarga, pendidikan,makanan kesukaan,hobi dan sebagainya. Perkahwinan tidak bisa menjadikan 'dia' sebagai 'saya' atau 'saya' menjadi 'dia'. jadi,kalau saya boleh berbaring malas dengan buku dan tidur dengan buku,saya rasa tidak bagi dia. Buku yang boleh dibacanya hanya buku tentang muzik,ikan/memancing atau pun bmw sahaja... buku saya pun,dia belum buka lagi...Saya tak tahu apa helah lagi mahu memastikan dia baca buku saya..

Saya katakan padanya,tak pe lah,nanti buku saya yang ketiga,saya cerita pasal pemuzik,everything pasal notes,alat muzik dan kegilaan terhadap musik agar dia baca buku tu.. ha ha dan saya pulak,buta muzik.. tak berminat untuk belajar muzik (walaupun parents saya terer pasal muzik)tak tahu baca notes muzik,tak berminat langsung untuk menyertai konsert terbuka (kecuali di Istana Budaya)..dari kecil lagi kalau ada Fun fair (didirikan pentas)saya memang tak akan ke sana. saya hanya boleh mendengar radio atau siaran daripada internet.

Saya teringat akan Oprah Show yang saya saksikan beberapa bulan lepas, seorang Dr bedah jantung, Dr Ellsworth Wareham yang berusia 94 tahun,dan telah berkahwin selama 58 tahun,ketika ditanya bagaimana mengekalkan perkawinannya yang lama bertahan,dia berkata,sepatutnya, Don't try to change them,dan menambah "We all have different backgrounds, and we have different genes. Let the person be who they are." perkahwinan yang lama bertahan juga kunci kepada kejayaan dan panjang umur. (of course dengan izin Allah)

Dan isterinya barbara pun mempunyai motto yang sama, 'kebebasan' suaminya boleh terus bekerja selagi mampu. Katanya,"People ask me that a lot and I just say, 'Leave him alone. He's happy,tambahnya "I don't think he'd be nearly so happy just sitting at home." saya juga melakukan perkara yang sama,lakukanlah apa sahaja yang dia mahu asalkan tidak melanggar agama dan adat serta kepercayaan saya sebab pada saya,tiada peluang kedua kalau dia melakukan kesilapan. The end.Selagi dia tidak ke kelab malam dan terkinja-kinja,tuidak kaki judi,minum dan perempuan.. tak kisahlah kalau setakat dia mahu memetik gitar yang bunyinya saya tidak suka...

I wish akan dapat membaca buku ini, Act like a lady,think like a man,Steve Harvey. Belum masuk ke Malaysia lagi. Kalau masuk pun,mahal lah pulak. Sebenarnya ramai penulis di Malaysia yang membincangkan hal lelaki dan perbezaan dengan wanita,cuma,Oprah adalah siri kegemaran saya,jadi... sirinya banyak membantu saya menulis..

No comments: